שתף קטע נבחר

פיצוץ בישיבת מזכירות העבודה: "חלאס עם הביזיון"

ישיבת מזכירות מפלגת העבודה הסתיימה בצעקות. המזכ"ל, ח"כ חיליק בר, האשים את היו"ר הרצוג במסמוס ההליכים לקביעת מועד לפריימריז שבו הוא צפוי להתמודד מול יחימוביץ', פרץ ומרגלית: "בוז'י, אתה לא נותן לי להציל אותך מעצמך"

פיצוץ בישיבת מזכירות מפלגת העבודה שדנה בתאריך לבחירות המקדימות לראשות המפלגה. נשיא הוועידה, עו"ד דוד ליבאי, נטש אחר הצהריים (יום ג') את הישיבה שבמהלכה אף התפתח עימות קולני בין מזכ"ל המפלגה, ח"כ חיליק בר, לבין היו"ר יצחק הרצוג. בעיצומו של העימות אמר בר להרצוג: "אני מנסה להציל אותך מעצמך - ואתה לא נותן לי. מספיק עם הביזיון הזה".

 

עיקר המחלוקת נוגעת לניסיון של בר להגיע להסכמות עם המועמדים סביב תאריך לקיום פריימריז לראשות העבודה. הרצוג מעוניין לקיים את הפריימריז ביוני 2017, אחרי הבחירות להסתדרות המתקיימות ב-28 במאי, ואילו יריבתו שלי יחימוביץ' מעוניינת בתאריך מוקדם יותר, עוד בדצמבר השנה. מועמדים צפויים נוספים הם אראל מרגלית ועמיר פרץ.

 בר והרצוג. "יש גבול לכל תעלול" (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
בר והרצוג. "יש גבול לכל תעלול"(צילום: עמית שאבי)

במהלך החודש האחרון ניסה בר לגבש הסכמות, ומשהגיע למבוי סתום הודיע על כינוס מזכירות המפלגה על מנת לפתור את המחלוקת.

 

הוועידה מורכבת מיותר מ-2,000 איש. היא המוסד העליון של המפלגה ומקבלת החלטות בנוגע לכל תקנון ולכל עניין הקשור בחוקה. הוועידה למשל היא הגוף היחיד שיכול לשנות את החוקה. לעומת זאת, מזכירות המפלגה שכונסה היום מורכבת מכ-15 חברים. זהו הגוף שמכין את הוועידה, מייצר את סדר היום וקובע אילו נושאים יעלו על הפרק.

 

במהלך הישיבה הטונים עלו ובר הודיע כי הוא דורש לכנס את הוועידה - הגוף הגדול יותר שמוסמך לקבל הכרעות מעין אלו - ולקבל הכרעה על כל התאריכים. "לא אתן למסמס יותר ההליכים הפנימיים", אמרה בר בישיבה. "בוז'י, אני מנסה להציל אותך מעצמך ואתה לא נותן לי". 

 

השר לשעבר ליבאי הציע בהסכמת אנשי יחימוביץ', ותוך הסכמה עקרונית של הרצוג, לדחות את כינוס הוועידה ואת ההכרעות לחודש ספטמבר.

 

בר זעם וצעק במהלך הדיון: "לא אתן יותר לדחות את הוועידה מעבר ליולי. הוועידה תתכנס החודש ותקבע תאריכים לכל הבחירות הפנימיות. ליו"ר, למזכ"ל, לוועידה, מרכז, לשכה, לסניפים, ולסיעת העבודה בהסתדרות. חלאס עם הביזיון הזה, נמאס לי מחוסר היכולת לקבל החלטות במפלגה הזו, נמאס לי מההססנות, מאי כיבוד החלטת הוועידה ומהשתנה מהמקפצה על החלטת המוסדות".

 

בר הוסיף בכעס: "ועידה צריכה להיבחר בסוף השנה, מזכ"ל היה אמור להחליף אותי כבר לפני שנה, יש גבול לכל תעלול". בהמשך כאמור נטש ליבאי את הישיבה בטרם הסתיימה.

 

בסוף הישיבה הועלתה הצעה ולפיה ראש העיר יקנעם וחבר המזכירות סימון אלפסי ינסה להביא את הסכמת כל המועמדים ליו"ר לדחות הוועידה וההכרעות לספטמבר. המזכ"ל בר מתנגד ודורש לכנס הוועידה עוד החודש ולהחליט על כלל התאריכים הפנימיים.

 

מלשכת הרצוג נמסר בתגובה: "כידוע קל מאד להרוס ולחרב את הבית הפוליטי, אבל הרצוג פועל בכל כוחו על מנת להגיע להסכמות ולהפסיק את מסכת הריבים הפנימיים. הרצוג מגבה לחלוטין את מזכ"ל המפלגה ח"כ חיליק בר שמנהל את המאמצים כדי להגיע להחלטה בזמן הקרוב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
בר והרצוג
צילום: עמית שאבי
מומלצים