שתף קטע נבחר

השריף של הפועל באר שבע

שריף אלעתאונה, אוהד של אלופת המדינה, לא חשב שהמפגש במוקדמות ליגת האלופות מול שריף טירספול ייצור סביבו כזה באזז: "פתאום כולם מדברים איתי רק על זה"

השם שריף מוכר בארץ בזכות הזמר הים תיכוני שנושא את השם והתפרסם כבר לפני למעלה מעשרים שנה, אז כונה "שריף, ילד הפלא הדרוזי". ולמרות זאת, בעיר באר-שבע, שם יש לזמר מעריצים רבים, הוא כנראה השריף הפחות מוכר.

 

ככה זה כששריף אלעתאונה (36), תושב חורה, הוא הבעלים של רשת מכונים לשטיפת רכבים בבירת הנגב שנקראים "השריף". כל מי שמגיע לשם לשטוף את רכבו מזהה בעיקר שני דברים: את אלעתאונה, שלא נפרד מכובע השריף שהפך לסימן ההיכר שלו וכן דגלים וצעיפים של קבוצתו האהודה הפועל באר-שבע. מיום שלישי שעבר הוא לא נפרד מהצעיף החדש שהוציאה הקבוצה כמזכרת מהמשחק נגד אלופת מולדובה, שריף טירספול, במסגרת סיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות, שהסתיים בניצחון 2:3 של באר-שבע לאחר שהושג בקושי רב.

 

שריף אלתעונה (צילום: שי מוגילבסקי) (צילום: שי מוגילבסקי)
שריף אלתעונה

 

"מעולם אפילו לא דמיינתי שהשם שלי יופיע על צעיף של הקבוצה האהובה שלי. לא יכול להיות דבר יותר טוב מזה", מתמוגג אלעתאונה. "כשנולדתי, סבא שלי ביקש שיקראו לי שריף, שהפירוש של זה בערבית הוא של אדם נאמן. לפני שמונה שנים פתחתי את העסק וקראתי לו 'השריף'. מאז אני מסתובב עם כובע בוקרים כמו של שריף בארצות-הברית. זה הסמל המסחרי שלי. כולם בבאר-שבע מזהים אותי בתור השריף. מאז שנות התשעים, כשהישאם זועבי הצטרף להפועל באר-שבע, אני אוהד של הקבוצה. כששמעתי שבהגרלה נקבע שנשחק נגד קבוצה שקוראים לה שריף, הרגשתי נפלא. פתאום כולם מדברים איתי רק על זה. אנשים אומרים לי: 'תיזהר שלא תנצח אותנו'. זה עושה לי טוב".

 

בטח גם אתה כמו הרבה מאוהדי באר-שבע זלזלת בהם לפני המשחק הראשון?

"האמת שאף פעם לא שמעתי על הקבוצה הזאת, אבל אני לא מזלזל באף אחד ועובדה שגם אין מה לזלזל בהם. קבוצה שבאה לפה, כבשה שני שערים וכמעט הוציאה תיקו בעשרה שחקנים, היא קבוצה טובה מאוד. צריך לקחת את זה בחשבון לקראת הגומלין ביום שלישי בחוץ".

 

אחרי המשחק הראשון אתה חושש שבאר-שבע תודח?

"אני דווקא חושב שבחוץ יהיה משחק שונה שמתאים לסגנון שלנו. ננצח אותם 0:1 קטן ונעבור לשלב הבא".

 

זלזלו בהם? שריף טירספול (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
זלזלו בהם? שריף טירספול(צילום: ראובן שוורץ)

 

כמו רבים מאוהדי באר-שבע, גם לשריף אין עדיין מנוי למשחקי הבית של הקבוצה לעונה הבאה וסביר להניח שגם לא יהיה לו. אלעתאונה: "בעונה שעברה קרוב משפחה שמשחק במחלקת הנוער נתן לי את המנוי שלו והייתי יושב ביציע הדרומי יחד עם האוהדים השרופים. העונה שחקני המחלקה כבר לא מקבלים מנוי באופן אוטומטי ואני לא הצלחתי לזכות בהגרלה.

 

לפני המשחק נגד שריף פירסמתי שאני מחפש בדחיפות כרטיס ליציע הדרומי. אמא של הכרוז של הקבוצה, אופיר בן-שיטרית, היא לקוחה שלי והיא הצליחה להשיג לי כרטיס לשם. אני מקווה שאיכשהו אוכל עדיין לרכוש מנוי. אני מודיע לכל השחקנים בקבוצה, שמי שיצליח לעזור לי בזה, יקבל שטיפה חינם לאוטו כמה שהוא רוצה. הבנתי שלמאור בוזגלו, שזה השחקן שאני הכי אוהב, יש רכב באגי מיוחד. שידאג לי לקנות מנוי ואני אדאג לצחצח לו את הבאגי".

 

מה יהיה באמת עם הפנדלים המוחמצים של בוזגלו?

"אצלי מאור הוא מספר 1. כששמעתי שהייתה לו התלבטות בסיום העונה שעברה אם להישאר או לעזוב, אני העליתי המון פוסטים בפייסבוק כדי שישאר. הרבה נקודות בזכייה באליפות שלנו הם בזכותו ויש לו חלק ענק בזה. בנוגע לפנדלים, הוא בועט מצויין והייתי נותן לו לבעוט גם אם נקבל פנדל במולדובה. בעיטה אחד שתיכנס והוא ישבור את הנאחס הזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שי מוגילבסקי
שריף אלעתאונה
צילום: שי מוגילבסקי
מומלצים