שתף קטע נבחר

ראש העיר השמיץ יריב - וישלם 30 אלף שקל

בבחירות בשפרעם ב-2013 הפיץ אמין ענבתאוי עלונים שבהם תיאר פרשת שחיתות לכאורה של קודמו בתפקיד. בביהמ"ש התברר שלא היו דברים מעולם

בית משפט השלום בחיפה חייב לאחרונה את ראש עיריית שפרעם אמין ענבתאוי לשלם 30 אלף שקל לקודמו בתפקיד, עורסאן יאסין, בשל עלונים משמיצים שפרסם במהלך מערכת הבחירות ב-2013.

 

פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:

 

ענבתאוי התמודד מול יאסין, שכיהן עד אז בתפקיד במשך עשר שנים. ערב הבחירות הפיץ ענבתאוי עלונים רבים שבהם נטען כי ראש העיר דאז בזבז כספי ציבור והעלים אותם. בעלון נכתב כי יאסין שילם 135 אלף שקל לחברת צעצועים שבבעלות בנו – אך גורל הצעצועים לא נודע מאז.

 

ב-2014, ולאחר שענבתאוי זכה בבחירות, החליטו יאסין ובנו לתבוע אותו בעקבות הפרסומים, שלדבריהם פגעו בשמם הטוב. הם הכחישו את המעשים שיוחסו להם בעלונים, וטענו כי מטרת הנתבע הייתה להשחיר את שמם ולהציגם כאנשים מושחתים.

 

ענבתאוי התגונן בטענה שבסך הכול פרסם מחדש תוכן ישן שהתפרסם ב-2008 במקומון בעיר. לדבריו, העובדה שהתובעים לא נקטו פעולה משפטית נגד המקומון מעידה על כך שהדברים אמת.

 

אלא שהתובעים הוכיחו שדווקא כן הכחישו בזמנו את הפרסום השגוי, והסבירו שלא תבעו את עורך המקומון כיוון שהוא פושט רגל ולא היה כל טעם בכך. כמו כן, במהלך הדיון עלה שלחברת הצעצועים שקיבלה מהעירייה את הכסף אין ולא היה כל קשר ליאסין או לבנו.

 

מסרב להתנצל

ואכן, השופטת רויטל באום קבעה תוכנם המשפיל והפוגעני של העלונים נועד לבזות את התובעים ולהאשימם בשחיתות ובגניבת כספי ציבור. העובדה שהפרסום נעשה ערב הבחירות מעידה שמטרתו הייתה מוכוונת: למנוע את בחירתו החוזרת של התובע לראשות העירייה.

 

בנוגע לאמיתות הדברים השופטת ציינה כי הראיות שהובאו בפניה שכנעו אותה כי לא היה בדברים אמת. "העובדה כי הדבר פורסם עוד בשנת 2008 על ידי אדם אחר, אינה מהווה ראיה לכך שתוכן הדברים הוא אמת", הבהירה.

 

בנוסף ציינה השופטת באום לגנאי את עיקשותו וחוסר הנכונות של הנתבע להתנצל גם לאחר שהיה ברור כי הדברים שפרסם היו שגויים.

 

לפיכך התביעה התקבלה וענבתאוי חויב לפצות את יאסין ובנו ב-30 אלף אלף שקל עקב הפגיעה בשמם הטוב. בנוסף יישא ראש העיר בתשלום שכר טרחת עו"ד והוצאות משפט בסך כולל של 11,500 שקל.

 

  • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
  • הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
  • ב"כ התובעים: עו"ד אבי גולדהמר
  • ב"כ הנתבע: עו"ד עמאד דקואר
  • עו"ד רן קאשי עוסק בדיני נזיקין ובתביעות לשון הרע
  • הכותב לא ייצג בתיק

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים