שתף קטע נבחר

אחיו של שליסל נעצר: חשד שתכנן לפגוע בצועדים

יממה לפני המצעד בירושלים: כוחות משטרה עיכבו לחקירה כמה מקרוביו של רוצח שירה בנקי במצעד אשתקד. אחיו מיכאל נעצר, והיתר הורחקו מהעיר עד תום המצעד. פרקליטם: "התעללות בבני משפחה"

 

 

יממה לפני מצעד הגאווה בירושלים, עיכבה המשטרה לחקירה כמה מבני משפחתו של הרוצח במצעד בשנה שעברה, ישי שליסל. כוחות משטרה הגיעו לבית המשפחה, ועצרו את האח מיכאל שליסל בחשד שתכנן לפגוע בצועדים. מעצרו הוארך היום (ד') בצהריים ביממה. בנוסף עוכבו לחקירה חמישה בני משפחה אחרים, אולם הם שוחחרו בתנאי הרחקה מירושלים.

 

 

על שליסל, שרצח אשתקד את הנערה בת ה-16 שירה בנקי, נגזרו בחודש שעבר מאסר עולם ועוד 31 שנים במצטבר. בנוסף לרצח הורשע שליסל גם בשישה ניסיונות רצח. לדיון שבו נגזר עליו מאסר העולם הגיעו גם קרובי משפחתו. היום (עוכבו כמה מאותם קרובים לחקירה, רגע לפני המצעד הראשון שייערך אחרי הרצח.

 

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את בני המשפחה, אמר: "המשטרה הודתה בפני רוב הנחקרים שלא היה שום בסיס לעיכוב. מדובר בהתעללות רק בגלל היותם בני המשפחה של ישי שליסל. הפשיטה על בית המשפחה הבוקר לא תסיר את החרפה והפאשלה המשטרתית בשנה שעברה ולא מתקנים עוול בעוול אחר. לא חוקרים אנשים חפים מפשע בחקירות שווא רק בגלל מעשים שעשה בן המשפחה. המשטרה יודעת שבני המשפחה התנגדו למעשה. איש בחטאו ייענש, ולהיות אח של ישי שליסל זה לא חטא". 

שליסל במצעד הגאווה, לפני שדקר למוות (צילום: AP) (צילום: AP)
שליסל במצעד הגאווה, לפני שדקר למוות(צילום: AP)

עו"ד איתמר בן גביר (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
עו"ד איתמר בן גביר(צילום: עידו ארז)

ראש הרכב השופטים, השופטת נאוה בן אור, כתבה לפני חודש בגזר הדין: "שהייתו הממושכת של הנאשם בכלא לא גרמה לו לשנות את דרכיו. קנאתו החשוכה האוטמת אותו מראות בני אדם הדריכה אותו גם עכשיו". בית המשפט הורה כי שליסל יפצה את הנפגעים בשני מיליון ו-64 אלף שקלים. 

 

הלילה הגיעו בלשי משטרה ממחוז ש"י לביתה של תושבת יצהר שבשומרון כדי להזהיר אותה לא להגיע לירושלים בזמן מצעד הגאווה. הסיבה: פוסט בעמוד פייסבוק על שמה, שבו נכתבו דברי הסתה נגד הקהילה הגאה. עורך דינה מנשה יאדו מטעם ארגון חננו, הכחיש בתגובה שהיא כתבה את הדברים: "כבר בפעם הקודמת הצדדים הבינו שמדובר בטעות ואין למרשתי כל קשר לעניין. חרף זאת משטרת ישראל ממשיכה לפגוע בזכויותיה ברגל גסה".

 

הבוקר הודיע ראש העיר ירושלים ניר ברקת כי לא יגיע למצעד. "לא אצעד, כי אני לא רוצה להיות שותף לפגיעה בציבור החרדי ובציבור הדתי-לאומי", אמר בראיון ל"ידיעות אחרונות". "הקהילה ההומו-לסבית מקבלת שירותים בעיר ירושלים לשביעות רצונה. בוודאי שזכותם לצעוד. עיריית ירושלים, אני והמשטרה נעשה כל מה שאנחנו יכולים בשביל לאפשר להם לממש את זכותם, אבל הם צריכים לדעת שזה פוגע באחרים. סובלנות זה לא רק לתת לאנשים לצעוד, זה גם לחפש את הדרך להשיג את מבוקשך מבלי לפגוע בדעות של אחרים או רגשות של אחרים. בירושלים יש אוכלוסייה גדולה שמאוד קשה לה עם המצעד". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
ישי שליסל
צילום: גיל יוחנן
מומלצים