שתף קטע נבחר

המטוס המלזי צפוי להישאר במצולות לנצח

תעלומת התעופה הגדולה בהיסטוריה לא תיפתר כנראה לעולם: המדינות המנהלות את מבצע החיפושים היקר אחרי המטוס שנעלם ב-2014 עם 239 נוסעים ואנשי צוות הודיעו כי בתום המבצע באזור החיפושים הנוכחי - לא יעברו לחפש באזורים נוספים

שנתיים וחצי אחרי היעלמות טיסה MH370 של מלזיה איירליינס, היעלמות שהפכה לתעלומת התעופה הגדולה בהיסטוריה, הודיעו היום (ו') שלוש המדינות המנהלות את החיפושים אחרי המטוס הנעלם כי כשיסיימו לסרוק את האזור הנוכחי שבו מתמקדים החיפושים באוקיינוס ההודי – ישעו את החיפושים ולא יעברו לאזורים נוספים. ייתכן מאוד שהחיפושים לא יחודשו לעולם, ובכך לא תישאר עוד תקווה של ממש לפתור את התעלומה.

 

כמה ממשפחותיהם של 239 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס הגיבו בזעם על ההחלטה לעצור את מבצע החיפושים, שכבר עכשיו נחשב ליקר ביותר בתולדות ענף התעופה – הוא עלה 180 מיליון דולר אוסטרלי.

מבצע החיפושים אחרי המטוס המלזי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מבצע החיפושים אחרי המטוס המלזי(צילום: רויטרס)

"בהיעדר ראיות חדשות – מלזיה, אוסטרליה וסין החליטו יחד להשעות את החיפוש עם סיום המבצע באזור החיפושים הנוכחי", הודיע שר התחבורה של מלזיה בתום פגישה עם עמיתיו מאוסטרליה ומסין. נותרו עוד קצת יותר מ-10,000 קמ"ר לסרוק שם, והשרים משלוש המדינות הודו כי ככל שעובר הזמן נראה פחות ופחות סביר שהמטוס יימצא שם. הם אמרו כי אם יצוצו ראיות חדשות ומהימנות שיספקו רמז של ממש לגבי מקום התרסקות המטוס – החיפושים יחודשו.

 

נציגי משפחותיהם של הנעדרים ניצבו מחוץ לבניין שבו נערכה מסיבת העיתונאים של השרים משלוש המדינות והניפו כרזות. על אחת מהן נכתב "אתרו את המטוס, הקלו את הכאב שלנו". גרייס סובתיראי נתן, אזרחית מלזית שאמה הייתה על המטוס, אמרה: "אנחנו לא רוצים שהשעיית החיפושים תהיה רק דרך להרגיע את כולם ולגרום להם לשכוח מזה לאט. אנחנו רוצים שבינתיים הם יעשו משהו כדי למצוא מידע חדש". שר התחבורה האוסטרלי הבטיח שמומחים ימשיכו בינתיים לנתח מידע ולחקור את מעט שרידים של המטוס שנסחפו מהאוקיינוס ההודי לחוף.

אחד השרידים הבודדים מהמטוס שנסחפו לחוף (צילום: AP) (צילום: AP)
אחד השרידים הבודדים מהמטוס שנסחפו לחוף(צילום: AP)

המטוס, מסוג בואינג 777, נעלם בדרכו מקואלה לומפור בירת מלזיה לבייג'ינג ב-8 במרס 2014. לפי נתוני המכ"ם הוא סטה לפתע ממסלולו מערבה ואז דרומה, ואז נעלם. ההערכות היו כי הוא התרסק באוקיינוס

ההודי ממערב לאוסטרליה, ושם התמקדו החיפושים. הסיבה להיעלמות המטוס ולסטייתו מהמסלול אינה ידועה, אבל ממשלת מלזיה קבעה בתום חקירה כי הוא הוסט במכוון. בין השאר עלו האפשרויות של חטיפה, פיגוע טרור – וגם אפשרות סבירה מאוד של התאבדות אחד הטייסים על-ידי ריסוק המטוס, כפי שעשה כשנה לאחר מכן הטייס הגרמני אנדראס לוביץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
שנתיים וחצי אחרי - יש מעט מאוד תשובות
צילום: AP
מומלצים