שתף קטע נבחר

עובדי חב' החשמל מתבצרים במשרדי ההנהלה

משעות הבוקר משבשים עובדים זמניים של חברת חשמל את עבודתם במחאה על כוונת ההנהלה לדבריהם לפטר באופן מיידי עשרות מהם. יו"ר ועד עובדי חברת החשמל במרחב צפון: "נחריף את העיצומים"

עובדי חברת החשמל משבשים משעות הבוקר המוקדמות את העבודה במתקני החברה, במחאה על כוונת ההנהלה – לדבריהם - לפטר באופן מיידי עשרות עובדים זמניים, למרות התחייבותה של הנהלת החברה להעבירם למעמד של עובדים קבועים.

 

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל במרחב הצפון יעקב דבידה: "אם ההנהלה לא תחזור בה מהחלטתה, אנחנו נשקול את החרפת הצעדים ונעשה כל שביכולתנו על מנת שציבור הצרכנים לא ייפגע".

 

דבידה אמר בשיחה עם ynet כי כל העובדים הזמניים בחברה עזבו את מקומות העבודה שלהם והם מתבצרים בתוך משרדי ההנהלה ומשאבי אנוש. "מדובר בכ-1,000 עובדים זמניים במרחב הצפוני וכ-2,400 בכל חברת החשמל. הם לא מבצעים את העבודה ואף אחד אחר לא מבצע במקומם את העבודה".

 

לדבריו, "הם נפגשים היום לכנסים וביום ראשון יהיה כינוס של כל העובדים הזמניים בבניין המרכזי בדרום חיפה, ומשם כנראה נצא ונודיע על החרפת העיצומים - עד שלא נדע מה העתיד שלהם ומה המעמד שלהם".

 

לפי חברת החשמל, להלן השיבושים שהיו:

משמרות מחאה של עובדים במשרדי משאבי אנוש, לא הייתה קבלת קהל בגוש דן, מוקד 103 בגוש דן עבד במתכונת תקלות ומפגעים. עבודות באחד מפרוייקטי המיחשוב נעצרו. לדבריהם, שום דבר שיש לו השלכה על אספקת החשמל או טיפול בתקלות ומפגעים.

 

מחברת החשמל נמסר: "הנהלת חברת החשמל רואה בחומרה את הצעדים עליהם הורה ארגון העובדים, אשר מבקש לסכל את פעולות ההתייעלות בהן מבקשת ההנהלה לנקוט. החברה נמצאת בעיצומם של דיוני רפורמה ופועלת במקביל לנקיטתם של צעדי תהליך התייעלות הכרחיים כבר במהלך שנת 2016".

 

בהנהלת חברת החשמל מסבירים כי "לאור סירובו של ארגון העובדים לצעדי ההתייעלות שמבקשת החברה לנקוט בהוצאתם של מאות עובדים לפרישה מוקדמת, נאלצת חברת החשמל לסיים את עבודתם של עובדים זמניים אשר נקלטו מלכתחילה לתקופה של עד חמש שנים, ואשר בנסיבות שנוצרו החברה אינה יכולה להעבירם למעמד של עובדים קבועים. החברה תקצה תקנים לקביעות מתוך ראיה אסטרטגית של צרכי החברה ובכפוף לביצוע צעדי ההתייעלות המתחייבים".

 

"החברה מתנצלת בפני לקוחותיה על עיכובים אשר עלולים להתרחש במתן השירות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוסי וייס, דוברות חברת החשמל
צילום: יוסי וייס, דוברות חברת החשמל
מומלצים