שתף קטע נבחר

משטרת התנועה משחזרת, ושהמדינה תעמוד

משטרהת התנועה החליטה לשחזר תאונת דרכים בנתיבי איילון דווקא בשעה עמוסה וגרמה לפקק אדיר. בתגובה לפנייה ענו במשטרה: "אין בכוונתנו לענות לשאלות קנטרניות"

בשיאו של הגודש על נתיבי איילון הפקוקים ממילא בשעות הלחץ, עצרה השבוע משטרת התנועה את התנועה למשך 45 דקות. ומה גרם למשטרה לייצר פקק של קילומטרים רבים ב-10:00, דווקא על הציר העמוס ביותר במדינת ישראל דרכו עוברות עשרות אלפי מכוניות? לא מדובר היה בתאונת דרכים קשה חלילה, או גשר שהתמוטט. משטרת התנועה החליטה לסגור את הכביש כדי לשחזר תאונת דרכים שאירעה במקום. הזמן המוצלח ביותר לעשות זאת, כך מתברר, הוא בשעת שיא הלחץ. וזו אינה פעם ראשונה.

 

פקק ענק - בגלל שחזור (תומריקו) (תומריקו)
פקק ענק - בגלל שחזור(תומריקו)

 

החסימה החלה באיילון דרום, סמוך למחלף משה דיין בראשון לציון, בכיוון הנסיעה מצפון לדרום. נהגים שנתקעו בפקק דיווחו כי הוא הגיע עד לאזור מחלף וולפסון בחולון, קילומטרים ממקום החסימה. "למה באמצע הבוקר המשטרה מבצעת שחזור תאונה? אי אפשר לעשות את זה לפנות בוקר כשאין כמעט תנועה?", זעמו נהגים שמצאו את עצמם עומדים לזמן ממושך באחד הכבישים המהירים והעמוסים בארץ.

 

כדאי להזכיר כי לפני מספר שבועות, ב־8 ביוני, נתקעו מאות נהגים לזמן ממושך בכביש 431 הסמוך, ובאופן מפתיע גם אז ב-10:00 לטובת שחזור תאונת דרכים קטלנית על-ידי בוחני אגף התנועה. גם במקרה זה מדובר בציר תנועה מרכזי, בו עוברות אלפי מכוניות בשעות אלה. החסימה התבצעה אז במחלף ראשונים, בכיוון הנסיעה ממודיעין לראשון לציון ולתל־אביב.

 

האם בוחני אגף התנועה מעדיפים לעבוד בשעות הבוקר הנוחות עבורם, במחיר שיבוש סדר היום של אלפים, ולא בשעות מעט פחות ידידותיות כמו 06:00 לפנות בוקר, כאשר ההפרעה תהיה מינימלית? באגף התנועה במשטרה סירבו להסביר מדוע לא ניתן היה לבצע את שחזורי התאונות האלה תוך פגיעה קטנה יותר בציבור.

 

בתגובה לפנייה אמרו שם כי "אין בכוונת משטרת ישראל להשיב לשאלות קנטרניות של הכתב, הנובעות מפעילות משטרתית עליה ניתנה הודעה מוקדמת לציבור ושהייה מחויבת המציאות - חקירת תאונת דרכים בה מצא את מותו אדם", כך דוברת אגף התנועה. יצוין כי בהודעה שהפיצה שלשום המשטרה אוזכרה רק חסימת "נתיב" במחלף משה דיין, ולא חסימה מלאה של נתיבי איילון. במשטרה סירבו לענות על השאלה האם טעו בהערכת הפקק שיגרום השחזור שערכו במקום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תומריקו
אז יצרנו פקק מיותר, אל תקנטר
תומריקו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים