שתף קטע נבחר

שרפו את המועדון: חשד להצתת "האומן" בירושלים

עוד הצתה בשבת: שריפה פרצה ב"האומן", לאחר שאלמונים שפכו חומר מאיץ בעירה רב למועדון. איש לא נפגע. מוקדם יותר היום: מסעדת "המחבוא של אדי" באילת הוצתה ונשרפה כליל

 

 

חשד להצתת מועדון בירושלים: היום (שבת) בשעות הבוקר התקבל דיווח במשטרה על שריפה במועדון "האומן", ששוכן במקום שבו היה בעבר האומן 17. איש לא נפגע. חוקר שריפות של כבאות והצלה ירושלים קבע כי מדובר בהצתה והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה.  

 

הדיווח בחדר המבצעים של כבאות והצלה ירושלים על שריפה ברחוב האומן 17 באזור התעשייה תלפיות התקבל בשעה 6:50. למקום הוזנקו ארבעה צוותי כיבוי ומנוף גבהים בפיקודו של רשף מנשה נחום. הצוותים שהגיעו למקום הבחינו באש ועשן היוצאים מחלונות המועדון, שאינו פתוח בשבת.

כיבוי השריפה במועדון האומן  (צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים) (צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים)
כיבוי השריפה במועדון האומן (צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים)

צוותי הכיבוי החלו בפעולות כיבוי, מניעת התפשטות האש לכלל הבניין, סריקה אחר לכודים ואוורור הבניין מהעשן הרב שהצטבר בו. לאחר שעה קלה הושגה שליטה בשריפה, ובסריקות לא אותרו נפגעים או לכודים. מחקירה ראשונית שבוצעה במקום על ידי חוקרי כבאות והצלה ירושלים עולה כי אלמונים שפכו חומר מאיץ בעירה רב אל תוך המועדון, הציתו אותו וכתוצאה מכך נזק נגרם במקום.

 

בכבאות והצלה ירושלים הוסיפו כי "אמצעי מניעת דליקות שהותקנו במקום על פי דרישת אגף מניעת דליקות ובטיחות אש של כבאות ירושלים פעלו באופן אוטומטי ומנעו את התפשטות האש לכלל המועדון והמבנה". מהמשטרה נמסר כי נגבתה עדות מבעל המקום.

הכבאים מחוץ למועדון (צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים) (צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים)
הכבאים מחוץ למועדון(צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים)

 (צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים) (צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים)
(צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים)

"השריפה החלה בחדר בקרה שנמצא בקומה העליונה", אמרו במשטרה. "הכבאים הצליחו להשתלט על השריפה ולמנוע התפשטותה לעבר המועדון הנמצא בקומה התחתונה. לטענת הבעלים הנזק למקום נאמד במאות אלפי שקלים. נפתחה חקירה במשטרה ועלה חשד להצתה. הנסיבות בחקירה ונבדקים כמה כיוונים".

 

המועדון שהוצת נמצא במקום שבו פעל בעבר מועדון האומן 17 המיתולוגי שנפתח בשנות ה-90 והיה מוכר מאוד בחיי הלילה בירושלים ומחוצה לה. לפני מספר שנים סגר האומן 17 את שעריו, ולאחרונה פתחו בעלים חדשים את המקום, מה שהוביל לקרב משפטי מול בעלי האומן 17 הקודמים, שטענו כי בשם המועדון יש הטעית בליינים לפיו האומן 17 בירושלים נפתח מחדש. האומן 17 עדיין פעיל בתל אביב.

 

הבעלים החדשים הוא ירון שגב, שהעיד במשטרה ופירט בעדותו על כמה גורמים עמם קיים סכסוך ויש אפשרות שהם האחראים להצתה.

 

 
החורבן אחרי השריפה באילת (צילום: מאיר אוחיון) (צילום: מאיר אוחיון)
החורבן אחרי השריפה באילת(צילום: מאיר אוחיון)

 (צילום: מאיר אוחיון) (צילום: מאיר אוחיון)
(צילום: מאיר אוחיון)

כמה שעות לפני כן פרצה שריפה במסעדה ותיקה ומוכרת באילת, וגם במקרה זה עלה חשד

להצתה. המסעדה "המחבוא של אדי", שפעילה מאז 1979, נשרפה כליל לפנות בוקר, וחוקר הדליקות שהגיע למקום העלה חשד להצתה. "כואב הלב לראות את זה. זו המסעדה המועדפת עליי באילת", אמר תושב העיר, לקוח ותיק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים
כוחות הכיבוי מחוץ ל"אומן"
צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים
מומלצים