שתף קטע נבחר

בן 60 התחתן עם בת 6: "הוריה נתנו לי אותה במתנה"

איש דת אפגני נעצר על ידי הרשויות אחרי שנישא לילדה קטנה. לטענתו קיבל אותה מהוריה כ"מנחה דתית", אבל הם טוענים שחטף אותה: "הילדה לא מדברת, אבל חוזרת על דבר אחד בלבד 'אני מפחדת מהאיש הזה'"

מקרה נוסף של נישואי ילדות במדינה מוכת המלחמות: איש דת נעצר באפגניסטן על ידי הרשויות אחרי שהתחתן עם ילדה בת שש. כך מסרו גורמים באפגניסטן בסוף השבוע.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

מוחמד כארים, ככל הנראה בן 60, מוחזק במתקן מעצר במחוז גור מאז מעצרו. הוא טוען להגנתו שהורי הילדה הם אלה שנתנו לו אותה כ"מנחה דתית". מנגד, הורי הילדה טוענים שכארים חטף את בתם ממחוז הראט המערבי, הגובל עם איראן. "הילדה לא מדברת, אבל חוזרת על דבר אחד בלבד: 'אני מפחדת מהאיש הזה'", אמר מעסום אנווארי, ראש המחלקה לענייני נשים במחוז גור. משרד המושל המקומי מסר כי הילדה שוהה במקלט לנשים במחוז גור ושהוריה עושים את דרכם למחוז לאסוף אותה. "כארים נכלא והחקירה שלנו נמשכת", אמר עבד אל-חיי חאטיבי, דובר המושל.

 

כארים בן ה-60 וכלתו בת ה-6 ()
כארים בן ה-60 וכלתו בת ה-6

מעצרו של איש הדת האפגני אירע כמה ימים אחרי שנערה הרה בת 14 נשרפה למוות במחוז גור, מקרה שעורר הלם גדול באפגניסטן. משפחת הילדה זאהרה סיפרה שהיא עברה עינויים והועלתה באש על ידי משפחת בעלה. אולם, קרובי משפחתו של הבעל התעקשו שמותה נגרם מהצתה עצמית.

 

בכל מקרה, שני המקרים מהווים תזכורת לתופעה הקשה של נישואי ילדות באפגניסטן, מדינה שנשלטה על ידי הטליבאן האיסלאמיסטי, אך גם לאחר הפלתו בפלישה האמריקנית לאחר פיגועי 11 בספטמבר 2001 לא שמה סוף לתופעה.

 

"בכמה אזורים, בשל חוסר הביטחון והעוני, המשפחות מחתנות את הבנות שלהם בשלב מוקדם מאוד כדי להיפטר מהן", אמרה החודש סימה סמאר, "ראש ועדת זכויות האדם העצמאית של אפגניסטן".

 

לפי החוק האפגני, הגיל המותר לנישואין הוא 16, אולם 15 אחוזים מהנשים האפגניות מתחת לגיל 50 נישאו לפני יום הולדתן ה-15 וכמעט מחצית מהן התחתנו לפני גיל 18. כך על פי נתוני ארגון "להציל את הילדים". "מילדים כה רבים שהתחתנו בגיל צעיר נשללת הזכות לחינוך, לביטחון וליכולת לקבל החלטות לגבי עתידם", מסר החודש ארגון הצדקה הבינלאומי. "זו הפרה יסודית של זכויות ילד בסיסיות".


פורסם לראשונה 31/07/2016 23:20

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טוען שקיבל את רעייתו במתנה מהוריה. מוחמד כארים
מומלצים