שתף קטע נבחר

משפחתה של אתי אלון: "תודה על תמיכת הציבור, בלעדיה השחרור היה מתעכב"

משפחתה של אתי אלון ששוחררה מהכלא הבוקר מסרה כי הדבר הראשון שעשתה היה להדליק נר לזכר אמהּ שנפטרה לפני כשבועיים: "אתי עומדת בפני תקופה קשה עם המון התמודדויות ועם אובדן גדול". בין לקוחות הבנק למסחר שאיבדו את כספם מצאנו גם כאלו שתומכים בשחרור המוקדם. זאב בוקר: "מה, אני אתבע אותה? אין לה כסף בכלל"

 

 

אתי אלון ששוחררה הבוקר (יום ה') מהכלא לאחר כ-14 שנות מאסר שבה לבית משפחתה. "הדבר הראשון שעשתה היה להדליק נר זיכרון לאמהּ", מסר יועץ התקשורת בשם משפחתה. אמה של אתי אלון נפטרה לפני כשבועיים. "יותר מהכול אני מרגישה חובת תודה על התמיכה הגדולה שקיבלתי. זה לא היה לי ברור מאליו והיום אני מבינה שלולא התמיכה של הציבור, השחרור היה מתעכב עוד יותר", נמסר מטעם המשפחה.

 

"הגיע הרגע שלו חיכינו, אתי חזרה לחיק משפחתנו וכולנו עדיין לא מעכלים שהיא פה איתנו. אני מרגישה שסוף סוף הבינו את מה שאנחנו הבנו מזמן - אתי צריכה להשתחרר. אתי ביקשה סליחה, התנצלה מעומק נשמתה, עשתה כברת דרך ושילמה את חובה לחברה. מה שאנו רוצים עבור אתי זה מעט שקט כדי לאפשר לה ולילדיה לחזור לשגרת החיים הנורמטיבית", נמסר מהמשפחה.

 

אלון יוצאת מכלא נווה תרצה, היום (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
אלון יוצאת מכלא נווה תרצה, היום(צילום: דנה קופל)

עוד אמרו כי "גם אנחנו שילמנו מחיר אישי כבד כמשפחה ונשארנו מאוחדים לאורך הדרך. התפקיד שלנו זה לעזור לאתי להסתגל חזרה אלינו ולשגרה נורמטיבית ככל האפשר. אתי עומדת בפני תקופה קשה עם המון התמודדויות ועם אובדן גדול".

 

ובצד האושר במשפחתה של אתי אלון על השחרור המוקדם, הרגשות בקרב נפגעי הבנק למסחר שקרס מעורבים. זאב בוקר איבד מיליונים כתוצאה מקריסת הבנק למסחר, והיה אחד מקורבנות המעילה של אתי אלון ששוחררה הבוקר מהכלא לאחר כ-14 שנות מאסר, אבל הוא מוצא מקום בלבו לסלוח לאישה שגנבה רבע מיליארד שקלים מכספי לקוחות הבנק, ולא חש כעס כשצפה בה יוצאת מכותלי כלא נווה תרצה. "אתי אלון אישה מסכנה, היא פשעה ושילמה את חובה. אנחנו באנו בטענות למדינה שהייתה חייבת להציג ביטחונות ללקוחות של הבנק", הבהיר.

 

הפוסט שפרסם הבוקר זאב בוקר ()
הפוסט שפרסם הבוקר זאב בוקר

בוקר, שעסק בניהול פרויקטים בתחום הבנייה באותם ימים, ניזוק קשה מאוד מבחינה כלכלית בעקבות מעילתה של אתי אלון. "היו לנו פרויקטים גדולים מאוד שעליהם קיבלנו תשלום על ידי צ'קים עם סכומים לא קטנים מחשבון של יזם שהיה בבנק למסחר. אני זוכר שזה פורסם ביום שישי ואמרתי לאחי מה נעשה עם כל הצ'קים של הבנק למסחר? ביום ראשון בבוקר קיבלנו טלפון מהבנק ואמרו לנו: 'תקשיבו, הצ'קים שיש לכם פה לא שווים כלום, תדאגו מהר לכסף'. בערכים של היום זה היה בערך 3-2 מיליון שקל".

 

בוקר נזכר בתחושותיו לאחר המקרה: "לא קיבלנו את הכסף בחזרה כי רק החזקנו את הצ'קים של הבנק שקרס, החשבון היה של היזם. מובן שאז היה כעס ואני נפגעתי באופן קשה ביותר, הידרדרות אחרי הידרדרות. ניסינו להציל ובסוף הכול קרס. עכשיו כבר שכחתי את הכעס, אין לי מה לעשות. מה, אני אתבע אותה? אין לה כסף בכלל, היא אפילו לא שילמה את הקנס אז חבל על המאמץ. מה שהלך אי אפשר להחזיר. מה זה נותן לי שהיא תמשיך לשבת בכלא? אני גם חושב שהעונש שהיא קיבלה גם ככה היה כבד מדי מלכתחילה. היא ישבה בכלא ואזרחי המדינה מימנו את זה. עדיף שהיא תצא ותפרנס את עצמה ושלא אנחנו נשלם על זה".

  

זאב בוקר. "אין לי מה לעשות. מה, אני אתבע אותה?" ()
זאב בוקר. "אין לי מה לעשות. מה, אני אתבע אותה?"

 

"דאגנו בזמנו לכספי הלקוחות הפרטיים, וברגע שטופלו העניינים מול הלקוחות התמימים, מבחינתנו אין לנו עניין יותר", מבהיר לקוח נוסף של הבנק. "אלון הייתה בסיטואציה משפחתית שהיא לא יכולה הייתה לצאת ממנה. גם בזמנו לא הייתה לנו שום טענה כלפי אלון. היא אכן גנבה את הכסף, אבל זה לא היה אישי כי היא גנבה כסף של בנק, שהיה צריך לתת גיבוי כדי שאנשים תמימים לא יאבדו את כספם".

 

שלומי אלון, בעלה לשעבר של אתי, אמר היום: "אני לא רוצה להגיד כלום חוץ משיהיה לה בהצלחה. אני שמח בשמחתה ושיהיה לה לבריאות ובאמת אני מאחל לה הרבה הצלחה".

 

גנבה 250 מיליון שקל

בשנת 2002 קרס הבנק למסחר אחרי שאלון הצליחה להוציא ממנו במרמה 250 מיליון שקל, והם זרמו לטובת הימורים וכיסוי חובות של אחיה עופר מקסימוב. היא נידונה ל-17 שנות מאסר, שמתוכם ריצתה יותר מ-14.

 

אלון נחשבה לאסירה שהתנהגותה טובה והיא נמצאה בשיקום, שבמסגרתו היא יצאה מדי בוקר לעבודה מחוץ לכלא נווה תרצה וחזרה בערב. שחרורה של אלון הותנה בהמשך שיקומה והתנהגותה בכלא במהלך חצי השנה האחרונה. בפרקליטות הבטיחו כי אם לא יהיה שינוי לרעה הם לא יתנגדו לשחרורה המוקדם. בעבר התנגדה פרקליטות מחוז מרכז לבקשה לשחרור מוקדם, וזאת בשל "נסיבות ביצוע העבירה והנזק שגרמה, שעה שמאות מיליוני שקלים הגיעו לארגוני פשע, מיטוט בנק, פגיעה קשה במערכת הבנקאית בישראל והקורבנות הישירים בקרב לקוחות הבנק".

 

בחודש ינואר השנה נערך דיון בבקשתה של אלון להשתחרר, ואז הוחלט כי ההחלטה תידחה בחצי שנה, שבמהלכה ייבחנו המשך שיקומה והתנהגותה. ועדת השחרורים קיבלה הבוקר את בקשתה לשחרור מוקדם ואלון יצאה מכותלי הכלא כעבור שעתיים וחצי מתום הדיון.


פורסם לראשונה 04/08/2016 16:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קופל
אתי אלון, אחרי שחרורה היום
צילום: דנה קופל
מומלצים