שתף קטע נבחר

תרומות לטרור: ישראל בקמפיין נגד חמאס

משרד החוץ פותח בקמפיין בינלאומי נגד חמאס בעקבות כתב האישום שבו נטען כי 7.2 מיליון דולר בשנה הועברו מכספי הסיוע של ארגון "World Vision" למטרות טרור

 

 

המאבק התדמיתי מעלה הילוך. משרד החוץ פותח בקמפיין השחרה נגד חמאס בעקבות חשיפת ניצולו של ארגון "World Vision" ע"י מוחמד חלבי, שנאשם כי שימש במשך שש שנים סוכן בכיר של הזרוע הצבאית של חמאס בצמרת ארגון הסיוע, והעביר כספי תרומות בסך עשרות מיליוני דולרים לטובת מטרות טרור.

 

לפי כתב האישום חלבי, ראש הסניף העזתי של ארגון הסיוע הנוצרי הבינלאומי, הוחדר ב-2004 ע"י חמאס לארגון "World Vision" וב-2010 הפך לראש הסניף העזתי שלו. כמו כן צוין כי באופן שיטתי הסיט חלבי 60 אחוז מכספי הסיוע שנתרמו לפעילות הארגון בעזה לטובת ילדים ונזקקים, בהיקף של 7.2 מיליון דולר מדי שנה, לידי הזרוע הצבאית של החמאס - שם ניצלו זאת לבניית והעצמת יכולות הטרור של הארגון.

 

חלבי. הופעל ע"י בכירים בחמאס ()
חלבי. הופעל ע"י בכירים בחמאס

לאור ההתפתחויות הנחה משרד החוץ את כל השגרירויות בעולם להביא לחשיפה מקסימלית של הפרשה בפני התקשורת העולמית ובפני מעצבי דעת קהל ובכירים בזרועות הממשל הרלוונטיות.

 

הדיפלומטים הישראלים התבקשו לשים דגש על פעולותיה של ישראל במכלול הסיוע ההומניטרי והשיקום של עזה, ועל החובה המוטלת על ממשלות וארגונים בינלאומיים לפקח על הסיוע ההומניטרי. כמו כן, הדיפלומטים הונחו להביא את הפרשה במיוחד לידיעת קהלים ליברליים ודתיים שמזדהים עם ארגון הסיוע "World Vision". "יש לתדרך אנשי קשר, עיתונאים ומשפיענים רלוונטיים. יש ללוות את את המאמץ גם בזירה הדיגיטלית", הינחו בכירי משרד החוץ את השגרירויות בעולם.

 

במקביל, מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד שיגר מכתב למקביליו בעולם שבו הביא לידיעתם את עיקרי הפרשה. השגרירויות קיבלו לידיהן חומרי רקע מפורטים על הפרשה ונקודות לשיחה, פוסטים ברשתות החברתיות, ואינפוגרפיקה.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: בראל אפרים) (צילום: בראל אפרים)
(צילום: בראל אפרים)

"החקירה גילתה הרבה מאוד מידע שנוגע לדמויות נוספות בעזה, שניצלו את העבודה שלהם בארגוני סיוע הומניטרי ומוסדות או"ם - בשם חמאס", כתב גולד. "יש להדגיש כי לחמאס קשר הדוק לשירותי הבטחון של איראן, שמחפשת דרכים להפיץ השפעה צבאית מסוריה ועד לתימן. מעבר לכך החמאס עבד קרוב עם אנשי דאעש בצפון סיני. התחזקות יכולותיו של החמאס שהערוץ ההומניטרי הזה קידם - שירתה את האינטרסים האסטרטגיים של הכוחות מערערי היציבות הגדולים ביותר שפועלים היום במזרח התיכון".

 

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים והסברה, גלעד ארדן, אמר כי "הפרשה מצביעה על תופעה שעליה אנו מתריעים מזה זמן. בין ארגוני טרור לבין ארגוני דה-לגיטימציה הפועלים נגד מדינת ישראל ישנם קשרים ענפים-אידיאולוגיים וכספיים".

 

"אני קורא לכל הארגונים הבינלאומיים, שמממנים ארגונים אזרחיים שעוסקים לכאורה בפעילות הומניטרית, לוודא כי כספי משלמי המיסים של אזרחי מדינות המערב אינם מנוצלים לפעילות טרור או דה-לגיטימציה. לא נשלים עם מצב שבו הפגיעה במדינת ישראל ממומנת על ידי גופים בינלאומיים ומדינות המערב".

 

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי הוסיפה כי "היום נחשף מה שישראל ידעה כבר מזמן, חמאס ניזון מכספי 'ארגוני זכויות אדם'. במקום לשפר את המצב ברצועה ובשיקומה, החמאס משתמש בכסף שהיה מיועד לילדים ולנזקקים לטובת ייצור רקטות ומנהרות. חשוב להדק את הבקרה סביב התרומה לארגוני זכויות אדם ובייחוד לדאוג שהכסף אכן משמש למטרה שלשמה הוא נתרם".

פורסם לראשונה 04/08/2016 21:53

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
לוחמי הזרוע הצבאית של חמאס
צילום: EPA
מומלצים