שתף קטע נבחר

היום: מעיין דוידוביץ' יוצאת שוב לים

אחרי יום מנוחה, הגולשת הישראלית המדורגת במקום החמישי, תתמודד בשלושה שיוטים נוספים. צוברי (20) ינסה לשפר מיקומים וזיו קלונטרוב יקפוץ שוב לבריכה במוקדמות ל-50 מ' חופשי

מאז סיימה מעיין דוידוביץ' את השיוט האחרון שלה עד כה, עברו לא מעט מים מתחת לגשר של המשלחת הישראלית. אמנם מדובר רק ביום מנוחה אחד אבל עם זכייתה של ירדן ג'רבי במדליית ארד, כל הרוחות סביב הנציגים הישראלים השתנו.

 

דוידוביץ' המרוחקת מריו תחזור הערב (ה', 19:15) למרינה דה גלוריה כשתצא לשלושה שיוטים נוספים בדגם הניל פרייד. כרגע דוידוביץ' מדורגת במקום החמישי הכללי, אחרי שני ימי תחרויות (שישה שיוטים) ואת שני השיוטים האחרונים, סיימה במקומות 4 ו-3 בהתאמה.

 

דוידוביץ' על רקע הר הסוכר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
דוידוביץ' על רקע הר הסוכר(צילום: רויטרס)
 

 

כאמור, דוידוביץ' בת ה-28, מדורגת במקום ה-5 הכללי, עם 24 נקודות שליליות (סך המיקומים בששת השיוטים עד כה פחות השיוט הרע ביותר). היא מרוחקת 12 נקודות מהאיטלקייה טרטליני. עשר הראשונות בסיום 12 שיוטים, תתמודדנה בשיוט המדליות.

 

עשר דקות לפני דוידוביץ', גם שחר צוברי שזכה ליום מנוחה, יצא לשלושה שיוטים נוספים עם דגם הניל פרייד. כרגע צוברי מדורג במקום ה-20 והמאכזב אחרי שישה שיוטים. הגולש הישראלי סיים את היום הראשון במקום ה-17 ולמחרת לא הצליח לצאת מהמומנטום. מקום 22 בשיוט הרביעי, מקום 19 בשישי וביניהם פסל בשיוט החמישי.

 

 

ינסה ליצור מומנטום חיובי. שחר צוברי משמאל (צילום: AP) (צילום: AP)
ינסה ליצור מומנטום חיובי. שחר צוברי משמאל(צילום: AP)
 

 

כזכור, צוברי זכה במדליית ארד במשחקי בייג'ינג 2008 וכעת שואף לעלות על הפודיום בפעם השנייה במשחקים האולימפיים. אלא שמבט על הצמרת בשלוש השנים האחרונות מלמד כי צוברי פשוט לא היה שם. המדליה האחרונה שלו הושגה באוקטובר 2013, כסף באליפות אירופה בצרפת.

 

גם הזוגות יתחרו היום בשלושה שיוטים נוספים במפרשיות 470. צמד הגברים, אייל לוין ודן פרויליך, השלימו יום בכורה מוצלח בסך הכל כשסיימו במקום השביעי בשיוט הראשון וב-15 בשני.

 

לוין ופרויליך (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
לוין ופרויליך(צילום: אורן אהרוני)
 

 

לעומתם, צמד הנשים, נינה אמיר וגיל כהן חוו יום פחות מוצלח ולאחר שדורגו במקום ה-19 מתוך 20, פסלו במצוף האחרון. השיוט השני נראה כבר אחרת, ואחרי שהשיגו את המקום התשיעי הצליחו להתקדם מעט, אל המקום ה-17 בדירוג הכללי לאחר שני שיוטים.

 

שחייה: קלונטרוב במשחה החזק שלו

לפני קצת יותר משנה, השם זיו קלונטרוב היה מוכר למעט מאוד אנשים בארץ, אפילו בין עכברי השחייה, אבל אז במשחקי אירופה בבאקו השחיין הצעיר התפוצץ במים. בתחרות שהיוותה אליפות אירופה לנוער, קבע השחיין הצעיר מעומר, שיא ישראלי ב-50 מטר חופשי והשיג בכך את הקריטריון לריו.

 

משחה שני בריו. קלונטרוב (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
משחה שני בריו. קלונטרוב(צילום: רויטרס)

 

קפיצה קדימה בזמן. היום (ה') קלונטרוב יעמוד על אדני הזינוק בשעה 19:00 ויקווה לתפוס מקום בין 16 הראשונים כדי להעפיל לחצי הגמר. השיא הישראלי שקבע אז בבאקו, 22:16 שניות, מדרג אותו במקום ה-19 בזמני הכניסה, כך שלפחות על הנייר, עליו לשפר את שיאו הלאומי ולהתעלות ברגע הנכון, כדי לעלות לשלב הבא באחד המשחים היוקרתיים שיש.

 

זו תהיה הפעם השנייה שקלונטרוב יקפוץ למים בבריכה בריו אחרי שהשתתף גם במשחה ל-100 מ' חופשי. למעשה השחיין הצעיר לא קבע את הקריטריון במרחק הזה אך מכיוון שכבר השיג את הכרטיס לריו, הוחלט שיתמודד גם במשחה הזה כדי להשתפשף לפני המשחק החשוב בחצי המרחק. קלונטרוב סיים במקום ה-45 מבין 59 משתתפים בזמן של 50.65 שניות.

 

 

 

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לוח תחרויות
מדליות כחול לבן
י"א חללי מינכן
גיבורים אולימפיים
צילום: getty images
מפת הפארק
המשחקים הפראלימפיים
מומלצים