שתף קטע נבחר

אושרו המלצות ועדת גורן בכפוף להסתייגויות נכי צה"ל

ממשלת ישראל אישרה את המלצות ועדת גורן בכפוף להסכם המנכ"לים. בין הסעיפים הכלולים ניתן למצוא השוואת זכויותיהם של נכי צה"ל הקיימים לאלה העתידיים וביטול הדרישה למבחן כושר ניידות. יו"ר ארגון נכי צה"ל: "לא די לדבר על חוב ערכי ומוסרי לנכי צה"ל, אלא יש לפרוע אותו מידי יום"

הישג לנכי צה"ל: ממשלת ישראל אישרה את המלצות ועדת גורן בכפוף להסתייגויות ארגון נכי צה"ל שנכללו ב"הסכם המנכ"לים" למניעת פגיעה בנכי צה"ל.

 

ההסכם המדובר נחתם בינואר 2013 בין יו"ר ארגון נכי צה"ל חיים בר, מנכ"ל משרד הביטחון דאז האלוף (מיל') אודי שני, מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז הראל לוקר ועל דעת משרד האוצר.

 

ארגון נכי צה"ל, מצידו, התחייב להותיר את הקריטריונים להכרה בנכי צה"ל בידי ממשלת וכנסת ישראל. בין הסעיפים שכולל ההסכם ניתן למצוא כי לא תחול פגיעה בנכי צה"ל הקיימים והעתידיים - חייל שיוכר כנכה צה"ל יזכה לאותו סל זכויות כמו חברו שהוכר טרם אימוץ ההמלצות, ובכך לא תהיה אפליה בין אלה הקיימים לאלה שיוכרו בעתיד.

 

בנוסף, תבוטל הדרישה בה נכי צה"ל בעלי שיעור נכות של 50% ומעלה יידרשו לעבור מבחן ייעודי הבוחן כושר ניידות, החלפת רכב רפואי תתבצע כל 4 שנים ודמי הניידות יוצמדו למדד הדלק והשמנים, תבוטל שלילת תגמול לאלמנת נכה צה"ל בשיעור 50% ומעלה שנפגע בפעילות מבצעית.

 

נציין כי בעקבות החשש שהסכם המנכ"לים לא יגיע כלל לשולחן הממשלה, בין היתר לאור העלויות הגבוהות שבצדו, הבהירו בארגון נכי צה"ל לגורמים במשרדי הביטחון והאוצר כי אם לא יכובד ההסכם, ארגון נכי צה"ל צפוי להיכנס למאבק בלתי מתפשר.

 

יו"ר ארגון נכי צה"ל חיים בר: "אני שמח ששר הביטחון אביגדור ליברמן, מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל. אודי אדם ומשרד האוצר הבינו את חשיבות ההסכם וכיבוד המדינה את ההסכמות, ואכן הוא הוגש להצבעת הממשלה ככתובו ולשונו. לא די לדבר על חוב ערכי ומוסרי לנכי צה"ל, אלא יש לפרוע אותו מידי יום. כך נעשה כעת וכך נמשיך לעשות בעתיד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים