שתף קטע נבחר

חם בריביירה הצרפתית: לבשו בורקיני ונקנסו

בעיר קאן החלו לאכוף את ההוראה החדשה שאוסרת על נשים ללבוש את "בגד הים האיסלאמי": 4 מוסלמיות נקנסו כל אחת ב-38 אירו ואולצו לעזוב את החוף

בורקיני בחוף היפ במרסיי, צרפת (צילום: AP) (צילום: AP)
בורקיני בחוף היפ במרסיי, צרפת(צילום: AP)

בשבוע שעבר החלו הרשויות בעיר קאן שבצרפת לאסור על נשים ללבוש בורקיני - בגד ים ארוך המשלב בורקה וביקיני - הנפוץ בקרב נשים מוסלמיות. הן טענו שהדבר אינו מכבד את אופייה החילוני של העיר הדרומית, ואיימו בקנס של 38 אירו לכל מי שלא תמלא אחר ההוראה החדשה.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

אלא שהאיום בקנסות לא ממש הרתיע את הנשים המוסלמיות. עשר נשים, בהן אימהות צעירות וסבתות שבאו לרחוץ עם הילדים, נעצרו על ידי שוטרים לאחר שהיו הראשונות ללבוש בורקיני בחוף הים בקאן מאז כניסתו לתוקף של האיסור לעשות כן. כל הנשים ננזפו על ידי השוטרים שעצרו אותן ונמסר להם שהתקרית תירשם בתיק הפלילי שלהן. ארבע מהן - בנות 29 עד 57 - נקנסו ב-38 אירו כל אחת. לאחר מכן אולצו כל עשר הנשים לעזוב את חוף הרחצה.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

ראש העיר קאן, דוויד לינאר, טוען כי בגדי הים המלאים שמשמשים את הנשים המוסלמיות עלולים להבליט אותן ולגרום להפרה של הסדר הציבורי על רקע מתקפות הטרור שבוצעו במדינה על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

 

ארגונים מוסלמיים בצרפת זועמים על הצעד של עיריית קאן וטוענים לאפליה ולפגיעה בחופש של הנשים להתלבש כרצונן. מתנגדי הצעד גם טוענים כי אין שום קשר בין בגד הים האיסלאמי לבין אלימות פוליטית, ושראש העיר קאן, חבר המפלגה הרפובליקנית השמרנית, רק מעורר איסלאמופוביה ופחד בקרב הציבור הצרפתי. לינשאר אמר להגנתו: "קיבלתי את ההחלטה הזו ביחד עם החלטות אחרות כדי להבטיח שהעיר שלי בטוחה על רקע מצב החירום".

 

"מדובר באימהות צעירות או בסבתות, והן לא חושבות שהן פושעות", אמר מקור במועצה המקומית לעיתון הצרפתי "לה פריזיאן". "הן כולן כעסו מהדרך שבה התנהגו אליהן".

 

העיר קאן נמצאת במרחק של כ-32 קילומטרים מניס, שבה דרס למוות מוחמד לאחווייג' בוהלל, בן 31, 85 בני אדם כשדהר לעברם עם משאיתו ביום הבסטיליה.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Photo: Reuters
אישה מוסלמית בבורקיני, מרסיי
Photo: Reuters
מומלצים