שתף קטע נבחר

ליברמן: חמאס בונה מנהרות, לא נאפשר להם להתחמש

בסיור בצפון התייחס שר הביטחון לאיום מצד חמאס בעזה בעקבות שורת התקיפות של חיל האוויר: "הם גובים מסים ולא בונים בניינים אלא מנהרות. אי-אפשר לצפות שמדינת ישראל תאפשר להם להתחמש". עוד אמר כי לא יאפשר למגמות של רב-תרבותיות לחדור לצה"ל: "ראינו את התוצאות בבלגיה"

 

 

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (יום ג') בסיור בצפון לאיום מצד חמאס ברצועת עזה על רקע גל התקיפות של צה"ל בתגובה לירי הרקטה לשדרות. "אי-אפשר לצפות שמדינת ישראל תאפשר להם להתחמש, לשדוד כסף מתושבי עזה. הם גובים מסים ולא בונים מזה בניינים אלא מנהרות", אמר ליברמן.

 

ליברמן הוסיף: "אתם מכירים את דעותיי ולא צריך להוסיף דבר חדש - מה שצריך להבין הוא שהגישה שלי היא שיקום תמורת פירוז. זו הנוסחה. הם יודעים שאם יהיה משבר ישראל תפתור להם את הבעיה, האו"ם יפתור, האיחוד האירופי. הם לא מעוניינים לפתור את המשבר אלא לבנות את הכוח".

 (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון) (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

 (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון) (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בסיור בחוות השומר בגליל עם סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן ועם קצין חינוך ראשי תת-אלוף אבנר פז צוק, התייחס ליברמן ארוכות לנושא חינוך חיילי צה"ל, ואמר כי דבר לא השתנה בהגדרות צה"ל - הגנה על המולדת וכור ההיתוך: "אף אחד לא ביטל את ההנחיה להיות כור היתוך. שום רב-תרבותיות. ראינו את התוצאות של רב-תרבותיות בבלגיה.

 

"התנאי לקיומו של העם היהודי ומדינת ישראל הוא צבא העם. לא ניתן יד לשום מגמות כמו רב-תרבותיות וצבא מקצועי. צה"ל חייב להישאר בקונצנזוס המקסימלי. היו ויכוחים על הגישה שלי והתפישה שלי, והתפלאתי לראות שצה"ל עוסק בדברים ששנויים במחלוקת. אני מדבר על המסתננים. קודם כול הם הגיעו פה שלא

על-פי חוק, וזה הנושא הכי שנוי במחלוקת בחברה הישראלית ולא ייתכן שזה מה שצה"ל מתעסק בו", אמר ליברמן. "צה"ל חייב להישאר צבא העם, וגיוס לכולם זה הבסיס לצבא העם".

 

בנושא החינוך הזכיר ליברמן כי בשנה הבאה יציינו בישראל 50 שנה למלחמת ששת הימים. "זו הייתה שעתה היפה של מדינת ישראל, וכדאי לתת לזה ביטוי משמעותי בתוכניות החינוך. פתאום כשמדברים על ששת הימים מדברים על מחמוד דרוויש, ולא על הניצחונות ושחרור הכותל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים