שתף קטע נבחר

התקיפה בדיסניוורלד: האב זינק לפיו של האליגטור

מדו"ח החקירה לאחר מות בן השנתיים שננשך על ידי האליגטור וטבע, מבקרים בפארק התריעו בפני עובדים כי האליגטור שוחה במרחק מטרים מהחוף, בזמן שילדים משחקים באגם. עוד נקבע כי הפעוט לא עשה דבר שעלול היה לעורר את זעמו של הזוחל הימי

 

 

 

אביו של הפעוט שהותקף למוות על ידי אליגטור ב"דיסניוורלד" בארצות הברית לפני כחודשיים זינק לתוך פיו של הזוחל הימי בניסיון לחלץ את ראשו של בנו. כך עולה מדו"ח החקירה הסופי שפורסם בעקבות המקרה הטרגי.

 

דו"ח "ועידת השימור של פלורידה לחיות בר ולדגים" בפלורידה קבע כי האליגטור נשך את ראשו של ליין גרייבס בן השנתיים בעת שזה התכופף לעבר ארמון חול על שפת האגם. על פי ממצאי החקירה, הפעוט, ששהה עם הוריו באתר הנופש והספא "גרנד פלורידיאן" שבמתחם של פארק השעשועים, מת כתוצאה מנשיכתו של האליגטור ומטביעה.

חזר למים ברגע שהילד היה בפיו. אליגטור (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
חזר למים ברגע שהילד היה בפיו. אליגטור(צילום: gettyimages)

הפעוט שהותקף, ליין גרייבס (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הפעוט שהותקף, ליין גרייבס(צילום: רויטרס)

במקביל, משרד השריף של מחוז אורנג' בפלורידה פרסם דו"ח חקירה נפרד, שבו הגדיר את המקרה כתאונה. אחד מעדי הראייה, תייר בן 16, סיפר שבעת שהלך עם אחיו הקטנים על שביל באזור החוף, שמע צעקה מן הלגונה וראה את האליגטור חוטף את הפעוט. "האליגטור התקדם והגיע עד לחוף, אבל הסתובב וחזר למים ברגע שהפעוט היה בפיו", תיאר בפני השוטרים.

 

אורחים אחרים באתר הנופש דיווחו שראו את האליגטור שוחה באגם מעט לפני המקרה. אחד מהם, אלפרד סמית, סיפר שצילם את האליגטור ממרפסת חדר המלון כשעה וחצי לפני האירוע. הוא אמר לחוקרים כי ראה ילדים משחקים במים הרדודים, ובדיוק כשהתכוון לצאת ולהזהיר אותם מפני האליגטור, שמע את זעקותיה של אמו של הפעוט.

האגם שבו תפס האליגטור את הפעוט (צילום: AFP) (צילום: AFP)
האגם שבו תפס האליגטור את הפעוט(צילום: AFP)


מתחם הנופש בדיסניוורלד (צילום: AP) (צילום: AP)
מתחם הנופש בדיסניוורלד(צילום: AP)

תיירת נוספת אמרה לחוקרים ששתי בנותיה ראו את האליגטור במרחק של כמטר וחצי מהחוף, כ-45 דקות לפני האירוע. הבת הבכורה דיווחה על כך לאחד מהעובדים של דיסני, והוא יידע בכך עובד נוסף. לאחר מכן האם והבנות הלכו לחנות סמוכה, וכשחזרו ממנה התרחשה הזוועה.

 

על פי דו"ח הוועדה, הפעוט לא עשה דבר שעלול היה לעורר את זעמו של האליגטור, וסיבת מותו מסווגת כתקיפה של חיית טרף. עוד עולה מהדו"ח כי ייתכן שבעקבות שהותו באזור מרובה באנשים, האליגטור לא פחד מבני אדם, ונבדקת האפשרות שמבקרים נהגו להאכיל אותו.

 

הוריו של ליין כבר הצהירו בפומבי שאינם מתכוונים לתבוע את "דיסניוורלד" בעקבות מות בנם.

 לאחר המקרה, פארק השעשועים ערך מספר שינויים במטרה להגביל את הנגישות של מבקרים לאליגטורים במתחם. עובדי הפארק בנו חומה מסביב לאגם ושלטים האוסרים על דיג נתלו באזור.


פורסם לראשונה 23/08/2016 20:48

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים