שתף קטע נבחר

אישור חריג למאות יחידות דיור ביו"ש

הוועדה להתיישבות אישרה שכונות קיימות בדיעבד, ובין היתר הקמתן של 31 יחידות בבית אריה ו-20 בגבעת זאב הסמוכה לירושלים. בקשות לאישור דומה באפרת ונופים נדחתה. ראש מועצת בית אריה: "טיפה בים, אנחנו בהקפאה עמוקה למרות ממשלת הימין"

 

 

ועדת המשנה להתיישבות במשרד הפנים דנה הבוקר (ד') באישור נדיר יחסית של כ-120 יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון, ובהסדרתן של שכונות שלמות שכבר נבנו. "מדובר בטיפה בים", אומר ראש מועצת בית אריה, אבי נעים. "אנחנו כבר שנים בהקפאה עמוקה". בוועדה דחו את הבקשה לאשר 32 יחידות באפרת ועוד 36 ביישוב נופים.

 

מדובר על בנייה ביישובים גדולים יחסית. על שולחנה של הוועדה הונחו בקשות לאשר 31 יחידות ביישוב בית אריה שכבר אושרו, 36 ביישוב נופים שבשומרון, 20 בגבעת זאב הסמוכה לירושלים ו-32 יחידות ביישוב אפרת שבגוש עציון. בכל התוכניות הללו מדובר על יחידות דיור חדשות, ומתן תוקף משמעו שלב אחרון לפני התחלת הבנייה. בנוסף, אישרה הוועדה לאשר 234 דירות לבית אבות ביישוב אלקנה. עם אישור הדרג המדיני, ניתן יהיה להוציא את הבנייה לפועל. כאמור, הבקשות לגבי אפרת ונופים נדחו. 

 

בית אריה. יש אישורים (צילום: מאיר פרטוש) (צילום: מאיר פרטוש)
בית אריה. יש אישורים(צילום: מאיר פרטוש)

 

מלבדן אישרו בוועדה בדיעבד יחידות דיור קיימות ביישובים הללו. בין היתר, הסדרה של שכונה שלמה עופרים

 בבית אריה הכוללת 178 יחידות דיור, וארבע יחידות דיור חדשות להפקדה ביישוב הר גילה. "אני לא חושב שאנחנו צריכים להתנצל בפני אף אחד. ואני מצפה שיאושרו בהקדם תוכניות נוספות לבנייה ביהודה ושומרון", הוסיף נעים.

 

כל זאת מתרחש כשברקע עדיין נמשכים המגיעים להסדרת היישוב עמונה, שאותו אמורים לפנות עד לחודש דצמבר. לפני שבועיים הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי הוא יבחן באמצעות ועדת ההסדרה את היתכנות הפתרון של אדמות הנפקדים. כמה ימים לאחר מכן פרסם המנהל האזרחי מודעות בעיתון הנפוץ ברשות את מספרי החלקות, וקרא לכל מי שטוען כי יש לו חלקות להגיע ולהציג את המסמכים הדרושים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים