שתף קטע נבחר

תיק ארגון מוסלי קורס - בוטל אישום כפול ברצח

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט המחוזי בתל אביב לזכות שניים מהנאשמים ברצח בר כהן בבת ים ב-2012. עוד נמסר כי במסגרת פרשת חיסולים בעולם התחתון נאספו ראיות חדשות שלפיהן אחרים ביצעו את הרצח

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה בצהריים (יום ד') כצפוי לבית המשפט המחוזי בעיר על החלטתה לבטל את כתבי האישום שהוגשו נגד אביאל וואהל וליאור גרינברג בגין רצח בר כהן ב-2012 בבת ים. התיק נגד שני הנאשמים שחברים בארגון הפשע של משפחת מוסלי קרס בגלל סתירות בין גרסאות של שני עדי מדינה בפרשה זו ובפרשת החיסולים בעולם התחתון.  

 

בעקבות כך ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לזכות את וואהל וגרינברג מהאישום ברצח, ואף להורות על ביטול תנאי מעצרו של גרינברג. עם זאת, סעיפי האישום נגד וואהל ובכללם רצח אוהד פרנקו ודניאל סמארה ב-2012 בראשון לציון וקשירת קשר לרצח העבריין מוטי חסין - נותרו על כנם.

 

בהודעת הפרקליטות בנושא נאמר כי "כידוע, התשתית הראייתית באישום זה התבססה בעיקרה על עדותו של עד מדינה וכן על ראיות תומכות נוספות אשר במועד הגשת כתב האישום (מאי 2015) יצרו תשתית ראייתית מספקת אשר לשיטת הפרקליטות היה בה כדי לבסס סיכוי סביר להרשעת ווהאל וגרינברג במיוחס להם באישום זה".

מקום הרצח בבת ים  (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
מקום הרצח בבת ים (צילום: עופר עמרם)
 

עורכי הדין הלוי ושרמן (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
עורכי הדין הלוי ושרמן(צילום: מוטי קמחי)

 

עוד נאמר בהודעה כי "במסגרת חקירה שהתנהלה באחרונה ביאחב"ל, בנוגע לשורה ארוכה של פרשיות חמורות וסבוכות, נאספו ראיות חדשות אשר הצביעו על אפשרות שלפיה אחרים היו אלה שביצעו את הרצח של מושא האישום בתיק מוסלי, ומשכך, יש בהן כדי לעורר ספק סביר באשר למבצעי רצח בר כהן".

 

בפרקליטות ציינו עוד כי "הגם שלעמדת הפרקליטות, כפי שתוצג במהלך שמיעת ההוכחות בתיק, אין בראיות החדשות הללו כדי להשליך על מהימנות עד המדינה בתיק, הרי שיש בהן כדי לגבש ספק סביר בנוגע לתרחיש העובדתי המתואר באישום הראשון, שלפיו: גרינברג וקרוב משפחתו של עד המדינה ו/או אחרים, בתיאום עמם, ירו כמה קליעים לעבר בר כהן ז"ל בכוונה תחילה לגרום למותו. הקליעים פגעו בראשו, בבית החזה ובגבו. מיד לאחר הירי נמלטו מהמקום".

 

עו"ד משה שרמן, פרקליטו של וואהל, מסר בתגובה כי "המשטרה והפרקליטות האמינו לעד מדינה ועל סמך עדותו הוגש האישום. אנחנו מלכתחילה טענו שעל פי חומר הראיות מדובר בעלילת דם ולא ברור כיצד המדינה ממשיכה את האישום השני במבוסס על עדותו של אותו עד מדינה. אני לא מכיר שופט שיוכל להאמין לו".

 

עורך הדין ירום הלוי, שמייצג את גרינברג, אמר: "הזיכוי שהתבקש היום על ידי הפרקליטות היה יכול להתייתר אם הפרקליטות הייתה משכילה לא להגיש בכלל כתב אישום בתיק בהסתמך על עדותו של עד מדינה שקרן ששקריו היו מלכתחילה בולטים לכל עין. אין ספק, לאביאל ולמרשי נגרם עוול כבד ונזק כבד בשל עלילת השווא, שהיא גם מנת חלקם של יתר הנאשמים. בכל מקרה אביאל וליאור שומרים לעצמם את כל הזכויות שמגיעות להם כתוצאה מעיוות הדין שנגרם להם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עופר עמרם
זירת הרצח של בר כהן
צילום: עופר עמרם
מומלצים