שתף קטע נבחר

צפו: ג'יפ נגד מטוס על מסלול המירוצים

מותג הרכב ג'יפ הוא כנראה האחרון שיעלה בראשכם בהקשר ספורטיבי. ובכל זאת, לרגל חגיגות יום ההולדת ה-75, החליטה היצרנית להפתיע

ג'יפ לא ממש מתקשר לביצועים על מסלול המירוצים. שטח קשה, דיונות, מעלות דרדרתיים ושבילי סלעים מאתגרים, שם אמורים דגמי המותג להבריק. ובכל זאת, לרגל חגיגות ה-75 ליצרנית רכבי השטח הראשונה בעולם, החליטה החטיבה הבריטית להציב את הגרסה החזקה והקיצונית ביותר של הגרנד-צ'ירוקי לתחרות נגד מטוס פעלולים. זו התבצעה על מסלול המירוצים לייטון פארק בלינקולנשייר, רצועת אספלט באורך 2.9 ק"מ המכילה 8 פניות מכל מיני סוגים.

 

 

גרסת SRT (ר"ת Street&Racing Technology) של הגרנד-צ'ירוקי, משתמשת במנוע Hemi V8 בנפח 6.4 ליטר עם 475 כ"ס, המשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. אלה מזניקים את המרכב הגדול והכבד (2.5 טון) מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5 שניות ומביאים אותו ל-257 קמ"ש מרביים. מערכת הנעה כפולה קבועה מוותרת כאן על הילוך כוח (הנדרש בשטח) לטובת דיפרנציאל מרכזי אקטיבי (שמסייע על אספלט) ומעביר לציר האחורי בין 60 ל-70 אחוזים מהכוח, בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. הדיפרנציאל האחורי מוגבל החלקה, בולמי הזעזועים אדפטיביים מבית Bilstein, הבלמים מבית Brembo וצמיגי הכביש מגיעים מפירלי - P-Zero במידה 295/40R20.

 

מולו ניצב מטוס אווירובטי חד-מושבי של חברת סיילנס הגרמנית מדגם SA1100 טוויסטר. יש לו מנוע בוכנה אחד בנפח 2.6 ליטר המפיק 107 כ"ס. אבל המהירות המרבית 272 קמ"ש, וכוחות ה-G בהם הוא יכול לעמוד גבוהים הרבה יותר. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'יפ גרנד צ'ירוקי נגד מטוס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים