שתף קטע נבחר

"האמנות היא מצילת חיים"

לאמנות יש יכולת מופלאה לשקם את נפשנו, בעזרת העשייה והיצירה אנחנו יכולים לשחרר את הכאב ובלי לומר מילה - מיזם בית היוצר הוא בית ליוצרים שעברו משברים נפשיים הפועלים בשיתוף עם אמנים מהקהילה, ביריד המתנות הם ימכרו את יצירותיהם

בחסות בנק הפועלים

 

בית היוצר הוא מיזם תעסוקה באמנות ומשלב בין אמנים שעברו משברים נפשיים לאמנים מהקהילה. העבודה המגוונת מאפשרת לאמנים המשתקמים לשפר הרגלי עבודה, לפתח כישורים אמנותיים ולקבל רווח ממכירת היצירות.

 

מבחר יצירותיהם של חברי בית היוצר יוצגו למכירה ביריד העמותות של בנק הפועלים, הכירו את היוצרים:

 

 

 

"יש אנשים שאין להם מוטיבציה לקום בבוקר ובעצם אם לא היה להם את בית היוצר, יכול להיות שהם היו נשארים לשכב במיטה כל היום", אומרת רינה לנצ'נר, מנהלת העמותה.

 

"כשהם באים לפה - הם אמנים והם כל כך אוהבים גם את האמנות וגם נהנים מיחסים מאוד טובים ביניהם, אחד שומר על השני, מגבה את השני, המקום הזה נותן להם תחושה כל כך טובה, יש פה אנרגיות טובות, משהו שהם לא הכירו במקומות אחרים.

 

"הם אנשים אינטליגנטים, הם אנשים מוכשרים, אנשים מעניינים ואנשים מדהימים. אני מבחינתי, כשאני באה לבקר פה, לי אישית זה מרחיב את הלב."

 

"איך שנכנסתי לפה, הכנסתי את הרגל וידעתי שזה המקום שאני חייבת להיות בו," מספרת ו', חברה בעמותה. "הערך המוסף שהכי חשוב לי פה, זה הקטע של האנשים, כי את יודעת, ליצור בבית זה דבר אחד, ליצור בחברה, בקבוצה שכולם עברו מצבים דומים, טראומות, אנשים שאת מדברים איתם, כולם מבינים את כולם.

 

"יש פה איזה אווירה מאוד משפחתית כזאת, יש פה קטע שיקומי יוצא מגדר הרגיל, זה מקום שהוא קודם כל שיקומי. בקטע האמנותי, זה בשבילי ממש מקום לשקם את עצמי, כי אני ראשית כל פעם ראשונה מרגישה ביטחון עצמי שמה שאני עושה זה נראה טוב, זה מתקבל, זה אנשים אוהבים את זה, זה נקנה, זה יוצר ביטחון עצמי כאמן."

 

בנק הפועלים מארח את יריד "בית פתוח לעמותות", בו מוצגות למכירה יצירות מקוריות ואיכותיות פרי עבודתם של ילדים, בני נוער ומבוגרים חברי כ-30 עמותות מכל רחבי הארץ. היריד יתקיים בבניין הנהלת בנק הפועלים ברח' יהודה הלוי 63 בתל-אביב, ביום שישי ה-23.09.16 החל מהשעה 9:00 ועד לשעה 15:00, ובמוצאי שבת ה-24.09.16 החל מהשעה 20:30 ועד ל-23:00. ניתן לחנות בחניון בית הדר. הכניסה מיהודה הלוי 12 או מרחוב הרכבת 

 

הכתבה מוגשת בחסות בנק הפועלים

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים