שתף קטע נבחר

"אני לא מרגישה שונה יותר"

כפר עידוד הוא מקום שכשמו כן הוא - מעודד את האנשים. מדובר בבית מיוחד לאנשים מיוחדים בו הם חיים בדיור מוגן המאפשר להם לחיות חיים עצמאיים ולעסוק בעבודה מהנה ויצירתית. ביריד המתנות של העמותות יוצגו למכירה היצירות שלהם, בואו להכיר אותם

בחסות בנק הפועלים

 

כפר עידוד הוא דגם ייחודי של דיור מוגן המיועד לאנשים בוגרים בעלי קשיי למידה, תפקוד והסתגלות ובעלי מוגבלות מוחית התפתחותית. החיים בכפר מעודדים כל דייר, לקדם ולמצות את יכולותיו התפקודיות ולספק לו תחושה של בטחון, הגנה וכבוד לחירותו ופרטיותו בביתו החם לחיים. על בסיס התפיסה כי עבודה היא בעלת תפקיד מרכזי בחייו של האדם הבוגר, משולב כל דייר בכפר עידוד בתוכנית תעסוקה המותאמת לו על פי יכולותיו הקוגניטיביות והפיזיות.

 

ביריד המתנות של העמותות יימכרו מוצרים של חברי העמותה, בואו להכיר אותם:

 

 

"אין עוד נוסחה כמו כפר עידוד בארץ", אומרת אתי מרקמן, מדריכה במקום. "זה מקנה להם חיים פרטים שלא היו, לא היו מתאפשרים במקום אחר. אני מקבלת הרבה יותר מהם, העוצמה פה היא מאוד גבוהה, הנתינה היא נתינה אמיתית, הם מאוד אמיתיים, אין פוליטיקה וההתעסוקה מאוד משנה לחיים הפרטיים שלהם, זה עבודה, הם קמים בבוקר, יש להם מטרה, הם באים לעבוד. מעבר לסיפוק בעבודה, זה נותן המון חיוניות, הם מרגישים שצריכים אותם."

 

בלה, תושבת כפר עידוד, מספרת שבעבר הייתה אדם חלש, לא ביקשה עזרה והייתה מאד ביישנית. "מאז שהגעתי לפה, אני כבר לא ביישנית. זה כיף שאתה עובד במקום שאוהבים אותך ואתה בא בבוקר בכיף ולא 'אוי עוד פעם צריך לקום לעבודה'. בכל פעם שנמכר סל או נמכר מוצר אחר שאנחנו עושים, זה משמח אותי מאוד ואני יודעת שאנשים הולכים ליהנות מזה."

 

גם רותם, תושבת המקום, מספרת על בדידות שחשה בעבר, אבל מאז שהגיעה לכפר, כל השתנה. "את לא מרגישה - לא שונה ולא בודדה, את כאילו ממש נכנסת לעולם שבאמת שלך. הקמנו פה חבורה לא קטנה, אנחנו הולכים לטיולים, הולכים לפעמים לשישי-שבת, נפגשים לשבת בבית ולשתות כוס קפה, לדבר בהפסקה. זה מקום שתמיד כל אחד מוצא את החברים שלו."

 

בנק הפועלים מארח את יריד "בית פתוח לעמותות", בו מוצגות למכירה יצירות מקוריות ואיכותיות פרי עבודתם של ילדים, בני נוער ומבוגרים חברי כ-30 עמותות מכל רחבי הארץ. היריד יתקיים בבניין הנהלת בנק הפועלים ברח' יהודה הלוי 63 בתל-אביב, ביום שישי ה-23.09.16 החל מהשעה 9:00 ועד לשעה 15:00, ובמוצאי שבת ה-24.09.16 החל מהשעה 20:30 ועד ל-23:00. ניתן לחנות בחניון בית הדר. הכניסה מיהודה הלוי 12 או מרחוב הרכבת 

 

הכתבה מוגשת בחסות בנק הפועלים


פורסם לראשונה 19/09/2016 15:33

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חבורה שכזו: בלה ורותם מכפר עידוד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים