שתף קטע נבחר

"התנדבות היא דרך חיים"

דדי כוחן ואירית אהרון הם דוגמה לפילוסופיית חיים בה מקום העבודה משלב אנשים עם מוגבלות ומאפשר להתנדב במקומות שונים, כחלק מהחלטה להיות מעורבים בצורה פעילה בחברה ובקהילה, מה שתורם לכולם בסביבה

בחסות בנק הפועלים

 

אומרים שהדרך הכי טובה להרגיש טוב עם עצמך ועם החיים שלך היא להתנדב, לעשות משהו טוב בשביל האחר. מקומות עבודה רבים כבר מצאו לנכון לשלב במסגרת העבודה גם פעילות התנדבותית, בין אם בהתאגדות עובדי המקום כולם, ובין אם בעזרת חיבור בין מקומות הזקוקים למתנדבים, לעובדים המבקשים להתנדב.

 

הכירו את דדי כוחן שעובד 29 שנים במחלקת קשרי קהילה בבנק הפועלים, ואירית אהרון העובדת כ-25 שנים בבנק וכיום מנהלת את לשכת מנהל אגף בנק קמעונאות - שניהם חלק מקהילה הפועלת ותורמת לחברה, בדומה ליריד המתנות של העמותות שיתקיים בסוף השבוע הקרוב

 

 

כחלק מהחזון, האסטרטגיה והערכים של קבוצת בנק הפועלים, קיימת מחוייבות למעורבות פעילה ומובילה בחברה ובקהילה, לצד המנהיגות העסקית והיוזמה בתחום הכלכלי. ברוח הפילוסופיה העסקית הזו מתקיימת פעילות התנדבותית ענפה.

 

"עד גיל 24 ראיתי כמו כל אחד אחר, תיפקדתי כמו כל בן אדם אחר, שירות קרבי, התחלתי לעבוד בבנק אחרי הצבא ואז בעקבות מחלה נדירה אובחנה פגיעה משמעותית בעצב הראייה", מספר כוחן. תוך כחודש היתה הדרדרות משמעותית, והוא נותר לקוי ראייה עם שדות ראייה ומצומצמים ומוגבלים.

 

למזלו, הוא אומר, הוא עובד במסגרת מאוד מחבקת ומלטפת ובאמת תומכת, שהעניקה לו את הכלים ואת כל האפשרויות לעשות מה שהוא יכול ולהמשיך הלאה למרות הקשיים - "ולהוכיח, קודם כל לעצמי ולכולם שאני יכול לעשות הכל בעצם, כמו כולם.

 

"אני מודה שבאמת הספורט נותן לי הרבה. אני חושב שהרצון שלנו, כשאני אומר שלנו אני מתכוון לאנשים עם מוגבלות כלשהי, רוצים כל הזמן להוכיח לכל העולם ובעיקר לעצמנו שאנחנו מסוגלים. פעילות ספורט מעצימה את תחושת המסוגלות, נקודה."

  

אהרון מספרת שההתנדבות שלה החלה לפני כ-15 שנה כשהעמותה בה היא מתנדבת, עמותת ניצני ראשון, מנתה מספר בודד של ילדים. עם השנים הם התפתחו, והפעילויות הנעשות מתרכזות בעיקר בשעות הפנאי שלהם, של אחרי מוסדות הלימוד.

 

"ההתנדבות אצלי היא דרך חיים. זה משהו שהוא טבוע בך, יוצא באופן חופשי, בלי מחשבה, כמו שאתה נושם. אותם חיוכים של הילדים, האושר שאתה רואה בעיניים שלהם, זה מה שמביא אותי להתמלא ולהתחזק ולהעשיר ולמצוא את הזמן גם בתוך ימים מאוד מאוד עמוסים."

 

בנק הפועלים מארח את יריד "בית פתוח לעמותות", בו מוצגות למכירה יצירות מקוריות ואיכותיות פרי עבודתם של ילדים, בני נוער ומבוגרים חברי כ-30 עמותות מכל רחבי הארץ. היריד יתקיים בבניין הנהלת בנק הפועלים ברח' יהודה הלוי 63 בתל-אביב, ביום שישי ה-23.09.16 החל מהשעה 9:00 ועד לשעה 15:00, ובמוצאי שבת ה-24.09.16 החל מהשעה 20:30 ועד ל-23:00. ניתן לחנות בחניון בית הדר. הכניסה מיהודה הלוי 12 או מרחוב הרכבת 

 

בחסות בנק הפועלים


פורסם לראשונה 21/09/2016 12:45

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים