שתף קטע נבחר

היסטוריה: ישראל עלתה לאליפות העולם בבייסבול

הישג חסר תקדים לנבחרת, שמורכבת בעיקר מיהודים אמריקנים: ניצחון מרשים על בריטניה בגמר בברוקלין העלה את ישראל לראשונה לאליפות בענף שחזר לאולימפיאדה

 

 

 

להעפלה למונדיאל אנחנו מחכים מאז 1970, אבל בענף הרבה פחות מפותח בארץ דווקא תהיה נוכחות ישראלית באליפות העולם, נוכחות מפתיעה מאוד: נבחרת ישראל בבייסבול עשתה היסטוריה והעפילה לאליפות העולם שתתקיים בשנה הבאה ובה ישתתפו 16 נבחרות.

 

זה קרה הלילה (יום ב'), אחרי ניצחון מרשים 1:9 בגמר טורניר המוקדמות על בריטניה, באצטדיון MCU פארק בברוקלין, ניו יורק. הניצחון הזה העלה את ישראל לאליפות עצמה, שבה תתמודד בבית ב' שייערך בדקום קוריאה מול הקוריאנים, אחת הנבחרות הטובות בעולם, וכן נגד טייוואן והולנד.

ג'וש זייד. הצטיין בגמר מול בריטניה (צילום: גיא פלד) (צילום: גיא פלד)
ג'וש זייד. הצטיין בגמר מול בריטניה(צילום: גיא פלד)
 

המוקדמות בברוקלין החלו עם ניצחון ישראלי 2:5 על בריטניה, ובחצי הגמר גברו הכחולים-לבנים 0:1 על ברזיל, במשחק מותח במיוחד שבו כיכב הפיצ'ר (המגיש) קורי בייקר. הגמר כבר לא היה כוחות.

 

הבריטים נפגשו פעם נוספת עם ישראל, ושוב לא הצליחו להתמודד עם הנבחרת של המאמן ג'רי ויינשטיין, שמורכבת רובה ככולה משחקני בייסבול יהודים אמריקנים שמשחקים במיינורס (הליגות שמתחת ל-MLB, ליגת הבייסבול הבכירה).

 

בניצחון על בריטניה הצטיינו הפיצ'רים ג'ייסון מרקיז וג'וש זייד, והחובטים בלייק גיילן, ראיין לבארנווי וקודי דקר צברו הום-ראנס. ההישג הנדיר הגיע ארבע שנים לאחר שישראל הייתה קרובה מאוד להעפלה, אבל הפסידה בגמר טורניר המוקדמות 9:7 לספרד.

 

המאמן ויינשטיין, שמועסק בקבוצת ה-MLB קולורדו רוקיס, רמז לאחר הניצחון וההעפלה כי יהיה מעוניין להדריך את ישראל גם באליפות בשנה הבאה: "אני מחובר לאנשים הללו ששיחקו ועזרו לנו להגיע לכאן. אני אשמח מאוד לקחת את הקבוצה הזו לכל מקום, ולשחק".

 

ההצלחה הזו מעניקה רוח גבית לקראת אולימפיאדת 2020 בטוקיו, שבה ייכלל הבייסבול כענף אולימפי, לאחר שתי אולימפיאדות שבהן נותר בחוץ. גמר המוקדמות נערך בזמן שענף הבייסבול שרוי באבל כבד בעקבות מותו אתמול בתאונת שיט של כוכב קבוצת מיאמי מרלינס, הפיצ'ר הקובני חוסה פרננדס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיא פלד
זייד מגיש. כיכב בניצחון בגמר
צילום: גיא פלד
מומלצים