שתף קטע נבחר

טיול בצפון: מכבי ת"א הביסה את עירוני נהריה ועלתה לגמר גביע ווינר

צפו: קבוצתו של ארז אדלשטיין ("יהיה קלאסיקו בעוד 48 שעות") הפכה את המפגש בעין שרה לגארבג' טיים אחד גדול כבר מאמצע הרבע השלישי, בדרך לניצחון - 69:99. מאיק צירבס בלט עם 21 נקודות. הפועל ירושלים מחכה לצהובים בשלב הבא

אחרי הניצחון הדחוק (74:77) על בני הרצליה ברבע גמר גביע ווינר, היה נראה שמכבי ת"א עדיין לא מחוברת. הערב (ה') הצהובים הראו שלא שווה לבנות על זה אחרי שהביסו בקלילות את עירוני נהריה 69:99, והעפילו לגמר בו יפגשו את הפועל ירושלים.

 

כבר בסיום הרבע הראשון מכבי ת"א הייתה ביתרון של שמונה נקודות (21:29), ומרבע לרבע הפער צמח וצמח. מאיק צירבס בלט אצל המנצחת עם 21 נקודות (9/11 מהשדה). בנהריה היה זה גילברט בראון שקלע 16.

 

הצהובים מרוצים (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
הצהובים מרוצים(צילום: אלעד גרשגורן)

ווימס. מהמצטיינים (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
ווימס. מהמצטיינים(צילום: אלעד גרשגורן)

שחקני נהריה מאוכזבים (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
שחקני נהריה מאוכזבים(צילום: אלעד גרשגורן)

 

מכבי ת"א תנסה להמשיך במומנטום החיובי גם בגמר בשבת (20:00) מול הפועל ירושלים. עירוני נהריה תתמקד במוקדמות ליגת האלופות שייערכו בשבוע הבא מול מינסק הבלארוסית.

 

הוסיפו לקלוע למכבי ת"א: די.ג'יי סילי 18 (3/3 מחוץ לקשת), גיא פניני 16, סוני ווימס 15, ויקטור ראד 9, סילבן לנדסברג 7, יוגב אוחיון וגל מקל 4 כ"א, דגן יבזורי 3, קולטון אייברסון 2.

 

הוסיפו לקלוע לנהריה: יינסי גייטס 12, ניק פאוסט וטיירון נאש 10 כ"א, מרקוס טיג 6, סטו דאגלאס 5, איגור נסטרנקו 4, ניב ברקוביץ', ערן אסנטי ויהונתן שולדבראנד 2 כ"א.

 

אדלשטיין: "אני מאושר מהרגע הזה"

מאמן המנצחת, ארז אדלשטיין, התייחס לעובדה שקבוצתו מסרה 27 אסיסטים הערב: "גם במשחק עם צסק"א שפתחנו נורא, היו לנו מתוך 26 סלי שדה, 21 אסיסטים. אנחנו מדברים כל הזמן על לחלק ולשתף. אם השחקנים נהנים ועושים את זה, אני מאושר מהרגע הזה".

 

על צירבס שהצטיין הוסיף: "גם צירבס וגם אייברסון הם שחקני מטרה שלנו בצבע. צירבס מאוד טכני, החבר'ה מאוד אוהבים את שניהם. אם הקבוצה מסודרת, מאורגנת וממושמעת הם מקבלים את הכדור במקום הנכון".

 

אדלשטיין. מבסוט (צילום: אלעד גרשגורן)
אדלשטיין. מבסוט(צילום: אלעד גרשגורן)

 

אדלשטיין התייחס ליכולת המשופרת של סוני ווימס שסיים עם 15 נקודות אחרי משחקי הכנה פחות טובים קודם לכן: "היום יצאנו מתל אביב ב-10:15 והגענו לפה ב-12:00. אחרי אימון הבוקר הוא רצה להישאר ולזרוק עוד שעה במקום ללכת למלון. להיכנס לקצב ולשטף זה קשה. הוא נופל בין העמדות, גם 2 וגם 3. כשהוא ירגיש יותר טוב, לקבוצה יהיה יותר קל".

 

ואי אפשר היה בלי כמה מילים על המפגש המרתק נגד ירושלם בגמר גביע ווינר: "קלאסיקו, פיקנטריה. נתכונן ב-48 שעות הקרובות כמו שצריך. זה בסה"כ משחקי הכנה בלי לפגוע בגביע הזה".

 

אריק אלפסי היה כמובן פחות נלהב מהקולגה שלו:  "לא ציפיתי שנראה ככה הערב. שמרנו הגנה לא טובה. זה שיעור טוב בשבילנו כדי לדעת איפה אנחנו עומדים. מאוד חשוב לנו להיראות טוב יותר בבית, ולשחק בעתיד באינטנסיביות גבוהה יותר כמו שמכבי עשו פה בערב".

 

אלפסי. הרבה מחשבות (צילום: אלעד גרשגורן)
אלפסי. הרבה מחשבות(צילום: אלעד גרשגורן)

 

מהלך המשחק

השחקן הטוב ביותר של מכבי ת"א בהכנה, ויקטור ראד, החל נהדר עם חמש נקודות רצופות - 6:7 (3). מאיק צירבס היה דומיננטי בצבע והעלה את קבוצתו ל-6:13 (4). יינסי גייטס לא נשאר חייב והצליח לצמק ל-12:15 (6). ניב ברקוביץ' שעלה מהספסל תפר שתיים מהקו, אבל סוני ווימס לא התרגש וקלע שלשה. צירבס הגיע כבר ל-8 נקודות - 16:24 לתל-אביבים (8). גם לנדסברג הצטרף לחגיגת השלשות ובסיום הרבע הראשון - 21:29.

 

אוהדי נהריה. 2,200 צופים בעין שרה (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
אוהדי נהריה. 2,200 צופים בעין שרה(צילום: אלעד גרשגורן)

גם הצהובים הגיעו (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
גם הצהובים הגיעו(צילום: אלעד גרשגורן)

 

המגמה הצהובה המשיכה גם ברבע השני. אסיסט נהדר של אוחיון לסילי שלח את אריק אלפסי למזכירות לבקש פסק זמן - 22:34 (13). קבוצתו של אדלשטיין הגיע ל-40 נקודות כבר אחרי 15 דקות - 27:40. נהריה רצה 0:6, אבל שוב לא שמרה. סילי לקח בקלות את אסנטי לסל וסיים עם שתי נקודות ועבירה - 33:46. בסיום המחצית - 41:51.

 

התנגשות ראשים בין ניק פאוסט ללנדסברג הסתיימה כששניהם ירדו לקבל טיפול בחדר ההלבשה. מכבי ת"א לא הורידה את הרגל מהגז ופתחה פער של 18 נקודות - 43:61 (23). בניסיון אחרון להציל את המשחק, אלפסי הזעיק עוד פסק זמן כשהפער עמד על 20 נקודות - 49:69 (28). אחרי 30 דקות - 54:74.

 

אוחיון. מאמצע הרבע השלישי זה כבר לא היה כוחות (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
אוחיון. מאמצע הרבע השלישי זה כבר לא היה כוחות(צילום: אלעד גרשגורן)

 

נהריה קלעה חמש רצופות בפתיחת הרבע האחרון ואדלשטיין לקח פסק זמן כדי לעצור אותה - 59:74 (32). זה עבד כשמכבי ת"א רצה 0:14 בראשותם של יוגב אוחיון וגיא פניני - 59:88 (35). בסיום - 69:99.


פורסם לראשונה 29/09/2016 20:50

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
מאיק צירבס ויינסי גייטס
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים