שתף קטע נבחר

"יאהו סרקה מיילים עבור המודיעין האמריקני"

על-פי הדיווח, המתבסס על דבריהם של שני עובדים לשעבר, ענקית הטכנולוגיה הסכימה לדרישה ה-FBI וה-NSA לסרוק מאות מיליוני תכתובות דואר אלקטרוני. בעקבות ההסכמה פרש בכיר בחברה

ענקית האינטרנט יאהו פיתחה בחשאי תוכנה לצורך חיפוש בהודעות הנכנסות של משתמשי שירות הדואר האלקטרוני שלה. על פי דיווח הערב (יום ג') בסוכנות הידיעות רויטרס, החיפוש נעשה על פי מידע ספציפי שהגיע מהמודיעין האמריקני.

 

על-פי הדיווח יאהו סרקה מאות מיליוני הודעות דואר אלקטרוני עבור ה-FBI וה-NSA. כך אמרו לרויטרס שני עובדים לשעבר בענקית האינטרנט ואדם שלישי המעודכן במידע.

 

 

מומחי אבטחה אמרו כי אם הדיווח נכון, מדובר בפעם הראשונה שחברת ענק מסכימה לשתף פעולה עם גורמי מודיעין אמריקנים כדי ל"רגל" אחרי הודעות דואר אלקטרוני. לא ברור איזה מידע חיפשו גורמי המודיעין. ייתכן שהחיפוש נעשה לא רק בהודעות המייל עצמן, אלא גם במסמכים שצורפו אליהם.

 

על-פי העובדים לשעבר, בעקבות החלטת מנכ"לית יאהו מריסה מאייר להסכים לבקשת גופי המודיעין, פרשו מהחברה כמה בכירים - ביניהם מנהל אבטחת המידע בחברה אלכס סטמוס, שעבר בינתיים לתפקיד בכיר באבטחת מידע בפייסבוק.

 

ביאהו אמרו בתגובה כי מדובר בחברה ששומרת חוק והיא מצייתת לחוקי ארצות-הברית. בחברה סירבו לפרט לגבי העברת המידע לגופי המודיעין האמריקניים.

 

זו לא הפרשה היחידה שאיתה מתמודדת יאהו בימים האחרונים. בסוף החודש שעבר הודתה החברה כי מידע הקשור ליותר מ-500 מיליון חשבונות משתמשים נגנבו משרתיה. מהחברה נמסר כי ההאקרים, שלטענתה פעלו בשירותה של מדינה כלשהי, פרצו לשרתים וגנבו את המידע בסוף 2014. 

 

לפי החברה, בסיס הנתונים שנגנב עשוי היה לכלול שמות, כתובות מייל, מספרי טלפון ותאריכי לידה- אבל כנראה לא כלל סיסמאות לא מוגנות, מידע על כרטיסי אשראי וחשבונות בנק. "החקירה לא גילתה עדויות לכך שאותו האקר בשירות מידע נמצא כרגע בשרתי יאהו", נמסר בנוסף. ביאהו אמרו גם כי הם פועלים לצד הרשויות בנושא.

 

לפני כחודשיים הודיעה יאהו כי היא נמצאת בהליך חקירה בנוגע לחשד לפרצת אבטחה, שייתכן וחשפה את פרטיהם של 200 מיליון משתמשים. הדבר נודע בעקבות הודעה של האקר שמשתמש בכינוי "peace", על כך שהוא מוכר חשבונות משתמשי יאהו משנת 2012, כולל שמות משתמש, סיסמאות ומידע אישי דוגמת תאריכי לידה וכתובות מייל, ברשת האפלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים