שתף קטע נבחר

מירי רגב הורתה לבחון מחדש הצגה בפסטיבל עכו: "לבדוק האם יש פגיעה במדינה"

שרת התרבות מירי רגב הורתה לבחון מחדש את עלייתה של הצגה על הריסת בתי מחבלים, שתוצג בפסטיבל עכו ונכתבה על ידי עינת ויצמן. "אף מדינה, גם מדינת ישראל לא תממן מופעים החותרים תחת קיומה", נמסר מטעם רגב

מלחמת התרבות ממשיכה לתפוס תאוצה: שרת התרבות מירי רגב הודיעה היום (ה') כי היא מבקשת לבחון מחדש את העלאת הצגה "פלסטין שנת אפס", שצפויה לעלות בפסטיבל עכו, ומספרת את סיפורו של שמאי בניין שאומד את הנזקים של בתי פלסטינים שנהרסו או נפגעו, בין היתר בירושלים, שכם ועזה. ההצגה מוצגת בערבית, והיא פרי עטה של השחקנית עינת ויצמן, משתתפים בה ג'ורג' איברהים, גסאן אשכר ושחקנים נוספים.

 

"הנחיתי לבחון האם בהצגה 'פלסטין שנת אפס' יש פגיעה במדינה ובסמליה", אומרת השרה רגב בהודעה לתקשורת. "כפי שאמרתי בעבר יש אבחנה ברורה בין חופש ביטוי לחופש מימון. אף מדינה, גם מדינת ישראל לא תממן מופעים החותרים תחת קיומה". עוד נמסר בהודעה של משרד התרבות כי על רקע הטענות לפיהן ההצגה מעבירה לכאורה מסרים שחותרים תחת המדינה, סיכמה רגב עם ראש עיריית עכו שמעון לנקרי כי העירייה תבצע בחינה מחודשת של ההצגה.

 

מלחמת התרבות ממשיכה. מירי רגב (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
מלחמת התרבות ממשיכה. מירי רגב(צילום: אלכס קולומויסקי)

השחקנית עינת ויצמן שכתבה את ההצגה אמרה ל-ynet בעקבות דבריה של השרה: "לא הבנתי מאיפה מירי רגב לקחה את הפרטים האלה, היא לא קראה את ההצגה. אין שום סיבה שההצגה תרד כי אין בה משהו בעייתי".

 

באתר פסטיבל עכו נכתב כי שמאי הבניין, עליו מספרת ההצגה, עובר מבית לבית - מירושלים, לשכם, לאל עראקיב, ועד לעזה וכותב דו"ח על ההרס. בכל מקום סיבת ההרס שונה ואופני ההרס שונים. ההרס מגיע מלמטה, מלמעלה ומהצדדים. הבתים מתפוררים, מופצצים, נאטמים ונחצים. בכתיבת דו"ח הנזקים שלו הוא מגלה את המציאות הפלסטינית. השמאי הופך לארכיאולוג של ההווה שכותב את ההיסטוריה הפלסטינית דרך ההרס.

  

פסטיבל עכו מופק על ידי עיריית עכו ובתמיכת מנהל התרבות ומשרד החינוך והתרבות, ונוסד על ידי השחקן עודד קוטלר ב-1980. לאורך השנים הפך הפסטיבל סמל לשיתוף פעולה בין יהודים לערבים, ובכל שנה הוא נותן בית להצגות פרי עטם של שחקנים ויוצרים ערבים ויהודים.  

 

מעיריית עכו נמסר בתגובה: ״עיריית עכו אינה מתערבת בתכנים האמנותיים של הפסטיבל ושומרת על חופש הביטוי והיצירה. כמו כן, רפרטואר ההצגות נבחר אך ורק על ידי ועדה אמנותית. ככל שיימצא שתוכנה של ההצגה עומד בסתירה לחוק, העירייה תפעל כנדרש״.

 

מפסטיבל עכו נמסר: "לאורך כל שנות קיומו של פסטיבל עכו לתיאטרון אחר. הועלו הצגות ששיקפו מגוון רחב של דעות, תפיסות תיאטרוניות וחירות היצירה שזה אחד מתפקידיו הבולטים של התיאטרון והאמנות". 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומריקו
לבחון מחדש. מירי רגב
צילום: תומריקו
לאתר ההטבות
מומלצים