שתף קטע נבחר

טראמפ בהקלטה: "כשאתה כוכב, אתה יכול לעשות לנשים הכול"

בהקלטה מ-2005 שנחשפה הלילה נשמע המועמד הרפובליקני לנשיאות מתרברב בגסות רבה על ניסיונותיו להשכיב נשים: "ניסיתי לז*** אותה אבל היא הייתה נשואה". לאחר הפרסום התנצל וכעבור שעות פרסם סרטון בדף הפייסבוק שלו: "ביל קלינטון התעלל בנשים והילרי תקפה את קורבנותיו"

 

 

 

המועמד הרפובליקני נחשף באמירות סקסיסטיות ופוגעניות כלפי נשים: כעשור לפני שהפך למועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, התרברב דונלד טראמפ תוך שימוש בביטויים גסים במיוחד על נשיקות ומגע עם נשים וניסיונות לקיים עמן יחסי מין. כך עולה מהקלטה של שיחה מ-2005 שחשף אמש (יום ו') ה"וושינגטון פוסט". בין היתר, נשמע טראמפ אומר: "כשאתה כוכב הן נותנות לך לעשות את זה, אתה יכול לעשות הכול".

 

אחרי מתקפה מכל קצות הקשת הפוליטית בארצות הברית, פרסם סרטון בדף הפייסבוק שלו שבו תקף את יריבתו, הילרי קלינטון ואת בעלה על יחסם לנשים: "ביל קלינטון התעלל בנשים והילרי תקפה, ביישה ואיימה על קורבנותיו. נדון בזה בימים הקרובים".

 

 

"כשאתה כוכב הן נותנות לך לעשות הכל". טראמפ ובילי בוש בסרטון שפורסם (צילום מסך) (צילום מסך)
"כשאתה כוכב הן נותנות לך לעשות הכל". טראמפ ובילי בוש בסרטון שפורסם(צילום מסך)

בסרטון שפורסם נשמעת שיחה בין טראמפ לבין מגיש הטלוויזיה בילי בוש, מנחה התוכנית "Access Hollywood", בתוך אוטובוס שנושא את לוגו התוכנית. השניים הגיעו לסט הצילומים של "ימי חיינו" כדי לצלם כתבה על תפקיד אורח שטראמפ היה אמור לעשות באופרת הסבון.

 

בהקלטה מספר טראמפ על ניסיון כושל לפתות אישה, ששמה המלא לא נאמר. "התחלתי איתה ונכשלתי, אני מודה", נשמע טראמפ. לא ברור מתי התרחש האירוע שאותו הוא מתאר, אולם השיחה הוקלטה כמה חודשים אחרי שטראמפ נישא לאשתו השלישית מלניה.

"הבחורה שלך לוהטת בסגול". טראמפ, בילי בוש ואריאן זוקר על הסט של "ימי חיינו" (צילום מסך) (צילום מסך)
"הבחורה שלך לוהטת בסגול". טראמפ, בילי בוש ואריאן זוקר על הסט של "ימי חיינו"(צילום מסך)

"וואו", נשמע קול של מישהו אחר, ואז טראמפ ממשיך: "ניסיתי לז*** אותה, אבל היא הייתה נשואה. והתחלתי איתה חזק. למעשה, לקחתי אותה לקנות רהיטים. היא רצתה לקנות רהיטים, ואמרתי 'אני אראה לך איפה יש רהיטים טובים'. התחלתי איתה כאילו היא כלבה, אבל לא הצלחתי להגיע לשם. היא הייתה נשואה", סיפר טראמפ. "ואז פתאום אני רואה אותה, עכשיו יש לה שדיים גדולים מזויפים. היא ממש שינתה את המראה שלה".

 

לאחר מכן, טראמפ ובוש ככל הנראה הבחינו בשחקנית אריאן זוקר, שהמתינה ללוות אותם בסט הצילומים. "הבחורה שלך לוהטת בטירוף, בסגול", אמר בוש לטראמפ, שענה לו: "וואו! וואו! אני חייב כמה סוכריות טיק טק, רק למקרה שאתחיל לנשק אותה".

"רגליים יפות, הא?". טראמפ, בילי בוש ואריאן זוקר על הסט של "ימי חיינו" (צילום מסך) (צילום מסך)
"רגליים יפות, הא?". טראמפ, בילי בוש ואריאן זוקר על הסט של "ימי חיינו"(צילום מסך)

טראמפ המשיך: "אתה יודע שבאופן אוטומטי אני נמשך לנשים יפות, אני פשוט מתחיל לנשק אותן. זה כמו מגנט. פשוט מנשק, אפילו לא מחכה. וכשאתה כוכב הן נותנות לך לעשות את זה, אתה יכול לעשות הכול".

 

אדם אחר, ככל הנראה בוש, אמר לטראמפ בתגובה: "כל מה שאתה רוצה", וטראמפ ענה: "לתפוס אותן ב*** (איבר המין הנשי), אתה יכול לעשות הכול".

 

בהמשך העיר טראמפ, ככל הנראה על זוקר: "אוו רגליים יפות, הא?", ואז נשמע בוש מעיר: "אוף, זוזי מהדרך מתוקה", ככל הנראה בעת שמישהי אחרת הסתירה לשניים את זוקר. לאחר מכן יצאו השניים מהאוטובוס ובירכו את זוקר.

 

טראמפ התנצל: "ביל קלינטון אמר דברים גרועים יותר"

טראמפ הגיב על הפרסום והתנצל: "זו הייתה התלוצצות, שיחה פרטית בחדר הלבשה שנערכה לפני שנים רבות. ביל קלינטון אמר על מגרשי הגולף דברים הרבה יותר גרועים בעיניי. אני מתנצל אם מישהו נפגע". הבוקר - לאחר התגובות הקשות גם מצד בכירים רפובליקנים - פרסם סרטון בדף הפייסבוק שלו: "אף פעם לא אמרתי שאני אדם מושלם או העמדתי פנים שאני מישהו שאני לא. אמרתי דברים שאני מתחרט עליהם. המילים שפורסמו היום שנאמרו לפני יותר מעשור הן חלק מהדברים שאני מתחרט עליהם. כל מי שמכיר אותי יודע שהמילים הללו לא משקפות את מי שאני. אמרתי את זה, אמרתי את זה. זו הייתה טעות, ואני מתנצל".

 

"במסע לאורך המדינה דיברתי על שינוי אמריקה. אבל המסע הזה גם שינה אותי. ישבתי עם אימהות שאיבדו את בניהן, עם עובדים שפוטרו מעבודתם שעברה למדינות אחרות ועם אנשים מכל רקע שרק רוצים עתיד טוב יותר. הצלחתי להכיר את האזרחים הנהדרים של המדינה שלנו, ואני מודה מקרב לב על האמון שלהם בי", אמר המועמד הרפובליקני.

 

"אני מתחייב להיות אדם טוב יותר ממחר ולעולם לא אאכזב אתכם", הוסיף טראמפ בסרטון שפרסם, "בואו נהיה כנים. אנחנו חיים בעולם האמיתי. זה לא יותר מהסחת דעת מהנושאים החשובים שאנחנו מתמודדים מולם כיום. אנחנו מאבדים משרות, אנחנו פחות בטוחים משהיינו לפני שמונה שנים, וושינגטון הרוסה לחלוטין. הילרי קלינטון ואנשים מסוגה דרדרו את המדינה שלנו. אמרתי דברים טיפשיים, אבל יש הבדל בין מילים למעשים. ביל קלינטון התעלל בנשים והילרי תקפה, ביישה והפחידה את קורבנותיו. אנחנו נדון בזה בימים הקרובים. נתראה בעימות ביום ראשון".

 

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון הגיבה אף היא על הפרסום ואמרה כי "זה מבחיל, אסור לנו לאפשר לאיש הזה להפוך לנשיא".

 

יושב ראש בית הנבחרים האמריקני, פול ראיין הרפובליקני, אמר כי דבריו של טראמפ שנחשפו בהקלטה "עושים בחילה". ראיין הוסיף כי "יש להגן על נשים ולהוקיר אותן", והודיע כי טראמפ כבר לא ישתתף באירוע שנתי של המפלגה הרפובליקנית בוויסקונסין שיתקיים היום. בהמשך אישר מטה טראמפ כי המועמד אכן לא ישתתף, וכי סגנו המיועד מייק פנס ייצג אותו באירוע. 

"דברים מחליאים". יו"ר בית הנבחרים פול ראיין (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"דברים מחליאים". יו"ר בית הנבחרים פול ראיין(צילום: AFP)

גם יו"ר הוועדה הלאומית של המפלגה הרפובליקנית, ריינס פריבוס, גינה את דבריו של טראמפ שנשמעים בהקלטה. בהודעה שהוציא נכתב כי "לאף אישה לא מגיע שיתארו אותה במונחים כאלו או שידברו עליה בסגנון כזה, אף פעם".

 

בכירים נוספים במפלגה הרפובליקנית גינו בחריפות את הדברים, ובהם גם הסנאטור הרפובליקני מארק קירק, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "על טראמפ לפרוש מהמרוץ, ועל המפלגה להתחיל להיערך להחלפתו בנוהל חירום".

 

מושל יוטה גרי הרברט הודיע כי הוא חוזר בו מתמיכתו בטראמפ, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "דבריו הם מעבר לעלבון והם בזויים. אני לא יכול להצביע עבור הילרי קלינטון, אך גם לא אצביע לטראמפ".

 

מגיש הטלוויזיה בילי בוש התייחס גם הוא לפרסום ההקלטה, ואמר כי הוא "מובך ומתבייש". בהודעה שפרסם אמר בוש כי היה צעיר יותר ופחות בוגר בעת ההיא, והוסיף כי הוא נהג בטיפשות ומצטער על כך.

 

אליסיה, מייגן, רוזי, מיקה, קרלי, הילרי: הבעיה הנשית של טראמפ

זו לא הפעם הראשונה שבה נחשף יחסו הבעייתי מאוד של טראמפ לנשים. בעימות הראשון בין המועמדים לנשיאות לפני כשבוע וחצי אמרה קלינטון כי טראמפ כינה את מיס יוניברס בעבר אליסיה מצ'אדו "מיס פיגי", לאחר שהשמינה. טראמפ לא הכחיש, ואמר כי הייתה "מיס יוניברס הגרועה בכל הזמנים".

"מיס פיגי". מיס יוניברס 1996 אליסיה מצ'אדו ()
"מיס פיגי". מיס יוניברס 1996 אליסיה מצ'אדו

פרשת "מיס פיגי" הייתה, נכון ליום העימות, רק האחרונה ברשימה של עלבונות שהטיח טראמפ לעבר עיתונאיות, קומיקאיות ופוליטיקאיות, כשהוא מתייחס למבנה גופן, חיי המין שלהן, כשירותן ומצבן הנפשי. את מצ'אדו תקף טראמפ בציוץ שהעלה לטוויטר ב-5 לפנות בוקר, שבו קרא לתומכיו לבחון את עברה ואת "קלטת הסקס" שבה לכאורה השתתפה.

 

לאחר מכן הוא חיקה על הבמה את ההתמוטטות של יריבתו קלינטון בטקס הזיכרון לפיגועי ה-11 בספטמבר. "הנה אישה, היא אמורה להילחם בחזיתות רבות, והיא לא מצליחה לצעוד חמישה מטרים למכונית שלה. תעשו לי טובה", אמר טראמפ על קלינטון, שאותה הוא מכנה במשך חודשים "הילרי הנוכלת".

 

בעימות הנשיאותי הראשון טראמפ תקף את הקומיקאית רוזי אודונל, שעמה התעמת פעמים רבות לאורך השנים. "אמרתי דברים קשים מאוד לעברה ואני חושב שכולם יסכימו שזה מגיע לה, ואף אחד לא חש צער כלפיה", אמר.

 

 

במשך חודשים התעמת טראמפ גם עם מגישת "פוקס ניוז" מייגן קלי. "אני מסרב לכנות אותה בימבו, בגלל שזה לא יהיה פוליטיקלי קורקט. במקום זאת, אני אקרא לה עיתונאית במשקל קל". על מיקה ברז'זינסקי, מגישה בתוכנית בוקר פוליטית ב-MSNBC, צייץ כי היא "הייתה חברתו הממש חסרת ביטחון" של המגיש שלצדה, ג'ו סקרבורו.

 

עוד לפני כן, אמר על קרלי פיורינה, שהתמודדה מולו בפריימריז הרפובליקניים: "תראו את הפרצוף הזה. מישהו יצביע לזה?".

 

בתחילת השבוע גילה תחקיר סוכנות הידיעות AP כי אותה התנהגות של טראמפ כלפי נשים התרחשה גם בסדרת הריאליטי "המתמחה", שאותה הוביל ושהפכה אותו לכוכב תקשורת. יותר מ-20 חברי צוות, עורכים ומשתתפים סיפרו כי טראמפ ביזה נשים בתוכנית באמצעות שימוש בשפה סקסיסטית, מינית ובוטה כלפיהן.

 

בתחקיר נטען, בין השאר, כי טראמפ דירג את גודל החזה של מתמודדות בתוכנית ודיבר בפומבי על רצונו לשכב עם חלק מהן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך
ביטויים גסים במיוחד. טראמפ ואריאן זוקר
צילום מסך
מומלצים