שתף קטע נבחר

סוף למצוד: נתפס הסורי שתכנן פיגוע בגרמניה

מאז יום שבת נערך מצוד רחב היקף אחר ג'אבר אלבאקר, מבקש מקלט סורי בן 22, שבדירתו בקמניץ נמצאו מאות גרמים של חומר נפץ. משטרת סקסוניה הודיעה כי אמש עצרה את אלבאקר בלייפציג

משטרת גרמניה הודיעה הבוקר (ב') כי עצרה את ג'אבר אלבאקר, מבקש מקלט סורי בן 22, שנגדו נערך מצוד מאז יום שבת בגין תכנון פיגוע. בדירתו בקמניץ שבמדינת סקסוניה נמצאו מאות גרמים של חומר נפץ.

 

"עייפים, אך מרוצים. עצרנו את החשוד בתכנון פיגוע הטרור", נכתב בטוויטר של משטרת מדינת סקסוניה.

נתפס. החשוד הסורי בתכנון פיגוע (צילום: AP) (צילום: AP)
נתפס. החשוד הסורי בתכנון פיגוע(צילום: AP)

ה"דר-שפיגל" דיווח כי אזרח סורי שמתגורר בלייפציג דיווח למשטרה על מקום הימצאו של אלבאקר. אותו אזרח ראה את המחבל החשוד בתחנת הרכבת בלייפציג ושאל אותו אם הוא יכול לישון בביתו. האזרח הסכים, כך לפי הדיווח, ומיהר להתקשר למשטרה. השוטרים הגיעו ועצרו את אלבאקר ושמו סוף למצוד.

 

עוד בשבת נעצרו שלושה חשודים במסגרת המצוד, אך אלבאקר הצליח להימלט. דובר משטרת סקסוניה טום ברנהרט אמר בסוף השבוע כי חומרי הנפץ בדירה "לא היו על השולחן במטבח, ויחסית הוסתרו היטב". הוא אמר ששניים משלושת החשודים שהכירו את אלבאקר נעצרו באזור תחנת הרכבת בקמניץ.

 

אלבאקר שהה בגרמניה בשנה האחרונה והוכר כפליט. כל זאת ברקע איבוד התמיכה של העם הגרמני בקנצלרית אנגלה מרקל ובמפלגתה לטובת הימין הקיצוני שצבר ניצחונות בבחירות מקומיות בעקבות הגישה של מרקל לנושא הפליטים.

 

רק בחודש שעבר התוודתה מרקל שהייתה שמחה לחזור אחורה בזמן כדי להיערך בצורה טובה יותר לגל הפליטים שהגיע לגרמניה בשנה האחרונה ונאמד כמעט במיליון בני אדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים