שתף קטע נבחר

טראמפ: "אם קלינטון תיבחר, דאעש ישתלט על ארה"ב"

המועמד הרפובליקני מחריף את הטון: "בחירת קלינטון תוביל להשמדת ארה"ב". מקורב לפוטין קורא להצביע טראמפ: "בחירה בקלינטון עלולה להוביל למלחמת עולם, להירושימות ונגסקיות". משתתפת במיס אמריקה בעבר: "טראמפ נכנס בחזרה, כשהבנות היו עירומות", ושתי נשים אחרות מספרות כי נגע בהן בעבר בניגוד לרצונן. מטה טראמפ: "זה רצח אופי"

 

רפובליקנים בכירים הודיעו כי לא יתמכו בו, אבל דונלד טראמפ מסרב לוותר על המרוץ לנשיאות - וממשיך לתקוף את הילרי קלינטון. "אם היא תנצח, לא רק שדאעש ישתלט על אותו חלק של העולם, הוא ישתלט על המדינה הזו, הוא ישתלט על החלק הזה של העולם", איים המועמד הרפובליקני בעצרת בחירות אמש (יום ד') באוקלה שבפלורידה. 

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

טראמפ בעצרת הבחירות בפלורידה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
טראמפ בעצרת הבחירות בפלורידה(צילום: רויטרס)
 

לדברי טראמפ, "בחירת קלינטון תוביל לדעתי להשמדה הכמעט מוחלטת של המדינה שלנו כמו שאנחנו מכירים אותה". הסקרים האחרונים הראו שטראמפ התחזק מעט לאחר העימות השני, אך עדיין מפגר אחר המועמדת של הדמוקרטים לפחות ב-4%. על אותו עימות אמר מול קלינטון אמר: "אני כל כך שמח שהשמדתי את האויב באותו יום, כל כך שמח".

 

טראמפ, שתשדיר הבחירות שפרסם שלשום התייחס למצב הבריאותי של קלינטון והראה אותה מועדת בדרך לרכבה, לא שכח להתייחס בעוקצנות לכך גם בעצרת הבחירות: "יש כאן באולם 45 מעלות. תנו להילרי קלינטון לעמוד כאן במשך שעה ולדבר כמו שאני דיברתי ונראה כמה היא מחזיקה. איזו בדיחה, איזו בדיחה אדירה. המדינה שלנו בכזו בעיה". עוד אמר טראמפ לקהל: "אם לא אנצח ב-8 בנובמבר, אני אחשיב את זה כבזבוז הזמן, האנרגיה והכסף הגדול ביותר שלי".

 

תומכיו של דונלד טראמפ הפריעו אמש לעצרת בחירות של קלינטון בקולורדו. כאשר אנשי הביטחון הוציאו אחד מהם החוצה אמרה קלינטון לתומכיה: "אתם צריכים קצת לרחם עליהם, יש להם כמה שבועות רעים ממש". השבוע הפריעו תומכיו של המועמד הרפובליקני לאירועים רבים של המועמדת הדמוקרטית, ובחלק מהמקרים הם קראו בגנותו של בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון. המועמדת אמרה שהשימוש של טראמפ באסטרטגיית "האדמה החרוכה" מראה כמה הוא נואש. היא אמרה שהוא משאיר רק "שליליות טהורה ופסימיות".

 

בינתיים, ל"קלטת הלוהטת" שהובילה לאובדן תמיכה משמעותי במועמד הרפובליקני, נוסף ראיון שמדגיש גם הוא את יחסו של טראמפ לנשים. מיס אריזונה לשעבר, טאשה דיקסון, סיפרה כי במהלך תחרות מיס אמריקה 2001, טראמפ נכנס מבלי שהודיע לחדרי ההלבשה כשהמשתתפות בעירום חלקי ובדיוק החליפו בגדים לבגד ים ביקיני. "הוא פשוט הגיע והתחיל לשוטט. לא הייתה לנו שנייה ללבוש חלוק או ביגוד כלשהו. חלק מהנשים היו עירומות לגמרי וחלקן היו ללא חלק עליו".

 

היא הסבירה מדוע אף אחת לא התלוננה: "טראמפ היה הבעלים של התחרות ועשה זאת במטרה להשתמש בכוחו לצד נשים יפות. למי נתלונן? הוא הבעלים. כולם שם עובדים עבורו".

 

בתוך כך, ה-"ניו יורק טיימס" מביא הלילה עדויות של שתי נשים שטוענות כי טראמפ נגע בהן בניגוד לרצונן. הראשונה, ג'סיקה לידס בת 74, סיפרה לעיתון כי בעת שטסה לניו יורק עם טראמפ לפני יותר משלושה עשורים, טראמפ אחז בחזה שלה ואף ניסה לגעת בחצאית שלה.

 

השנייה, רייצ'ל קרוקס, בת 33, סיפרה כי בשנת 2005, בעת שפגשה בו מחוץ למעלית ב"מגדל טראמפ" והציגה את עצמה, הוא נישק אותה בלחי ולאחר מכן בפה. "זה לא הרגיש כאילו זה נעשה בתום לב, אלא יותר כמו חילול", אמרה.

 

המועמד הרפובליקני הכחיש את עדויותיהן של שתי הנשים, ואמר כי "הדברים הללו מעולם לא קרו, זו פיקציה". דוברו, ג'ייסון מילר, התייחס גם הוא לנושא ואמר כי "שקר מוחלט שגורם לרצח אופי בנושא כזה הוא מסוכן". גורמים בסביבתו של טראמפ מסרו לרשת ABC כי הוא מגבש תביעה נגד ה"ניו יורק טיימס" בעקבות הפרסום. על פי הדיווח, אחד המקורות מסר: "זו מלחמה".

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

בחירות מוקדמות בסינסינטי, אוהיו (צילום: AP) (צילום: AP)
בחירות מוקדמות בסינסינטי, אוהיו(צילום: AP)
 

ברוסיה דווקא לא נפלו מהכסא בעקבות אותה קלטת. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב לא שקל מילים בראיון עם כתבת CNN כריסטיאן אמאנפור, והסרטון הפך היום לוויראלי ברשת. כשנשאל לגבי דברי טראמפ באותה קלטת, ענה לברוב: "אנגלית היא לא שפת האם שלי, אני לא יודע אם אני אשמע מכובד - יש כל כך ***** סביב הקמפיין הנשיאותי בשני הצדדים, אז אני מעדיף לא להגיב על כך". אמאנפור פרצה בצחוק והגיבה: "אוי אלוהים, לא ציפיתי לזה".

 

 

חיזוק לטראמפ, שלא בטוח שהוא בכלל חיזוק, הגיע מוולדימיר ז'ירינובסקי, פוליטיקאי רוסי ומקורב לנשיא ולדימיר פוטין. ז'ירינובסקי אמר כי האמריקנים צריכים להצביע בבחירות לטראמפ - אחרת יעמדו בפני סכנה של מלחמה גרעינית. מפלגתו של ז'ירינובסקי, המפלגה הליברל-דמוקרטית שמזוהה עם הקרמלין, הגיעה בחודש שעבר למקום השלישי בבחירות לפרלמנט ברוסיה.

 

בראיון לרויטרס אמר ז'ירינובסקי כי טראמפ הוא היחיד שמסוגל להרגיע את המתיחות המסוכנת בין מוסקבה לוושינגטון. הוא אמר כי בניגוד אליו, קלינטון עלולה לגרום למלחמת עולם שלישית. "היחסים בין רוסיה לארה"ב לא יכולים להיות גרועים יותר. הם יכולים להחמיר רק אם תתחיל מלחמה", אמר. "אמריקנים שמצביעים לנשיאות חייבים להבין שהם מצביעים לשלום על כדור הארץ אם הם בוחרים בטראמפ. אבל אם הם מצביעים להילרי - זאת מלחמה. זה יהיה סרט קצר. יהיו 'הירושימות' ו'נגסקיות' בכל מקום".

 

"קלינטון צריכה לבדל עצמה מאובמה בכל הנוגע לישראל"

בתוך כך, התקשורת האמריקנית מדווחת כי בין המיילים האחרונים שנחשפו ב"וויקיליקס", לכאורה מתוך הקמפיין של קלינטון, יש תכתובות הנוגעות להשפעתו של איש העסקים הישראלי-אמריקני חיים סבן על הקמפיין. על פי התכתובות, סבן דחק באנשי הקמפיין לאמץ עמדה תקיפה יותר מול התבטאויותיו של טראמפ נגד מהגרים.

"מייעץ לקלינטון בנושאים הקשורים ליחסה כלפי ישראל". חיים סבן (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
"מייעץ לקלינטון בנושאים הקשורים ליחסה כלפי ישראל". חיים סבן(צילום: עופר עמרם)

"חיים חושב שאנחנו לא מגיבים מספיק על סוגיית טראמפ וההיספאנים. לדעתו אנחנו יכולים להרוויח אם נעמוד לצד הלטינים או נתקוף את הרפובליקנים על כך שהם לא מגנים את הדברים", נכתב במייל שמיוחס לג'ון פודסטה, ראש המטה של קלינטון. "חיים צודק", הגיבה בכירה אחרת במטה המועמדת הדמוקרטית.

 

על פי הדיווחים, סבן ייעץ לאנשי הקמפיין של קלינטון גם בנושאים הקשורים ליחסה של המועמדת כלפי ישראל. במייל שנשלח לבכירי הקמפיין ב-20 ביולי 2015 ומיוחס לסבן עצמו נכתב: "היא צריכה לבדל את עצמה מאובמה בכל הנוגע לישראל".

 

על פי הסקר האחרון, מפגר טראמפ ב-4% אחרי קלינטון. אבל יש כבר אמריקנים שהשניים לא יכולים לשכנע. הסיבה לכך היא שביממה האחרונה החלה ההצבעה המוקדמת, ובמדינות מפתח כמו אוהיו נרשמו תורים ארוכים בדרך לקלפיות.


פורסם לראשונה 12/10/2016 22:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
טראמפ, בעצרת בפלורידה
צילום: AP
מומלצים