שתף קטע נבחר

ארה"ב: אסור לעלות בכלל עם נוט 7 למטוסים

צו החירום מגיע כמה ימים לאחר שסמסונג דרשה מהלקוחות שרכשו את המכשיר לכבות אותו באופן מיידי. לפני כמה שבועות אסרו בכמה מדינות, בהן ישראל, לעלות את המכשיר - שהייצור שלו הופסק - לבטן המטוס. הליכים פליליים ייפתחו למי שיפרו את הצו

 

נוט 7 שהתלקח (צילום מסך) (צילום מסך)
נוט 7 שהתלקח(צילום מסך)

 

ארזתם לבד? יש לכם סמסונג גלאקסי נוט 7? הרשויות בארצות הברית הודיעו הערב (יום ו') כי יאסרו תחת צו חירום על נוסעים להעלות לטיסות עם מכשיר הגלאקסי נוט 7 של סמסונג החל ממחר בצהריים, זאת בשל העדויות על התלקחות המכשירים. לפני כמה שבועות אסרו בכמה מדינות, ובהן ישראל, להעלות את המכשיר לבטן המטוס או להדליק אותו במטוס עצמו.

 

צו החירום מגיע כמה ימים לאחר שסמסונג דרשה מהלקוחות שרכשו את המכשיר לכבות אותו באופן מיידי. בנוסף הפסיקה ענקית הטכנולוגיה מדרום-קוריאה את יצור המכשיר בשל התקלה הגורם להתלקחות - גם במכשירים החדשים שסופקו ללקוחות לאחר הריקול. לאחר הבקשה להחזיר את המכשירים, סיפקה סמסונג אריזות חסינות אש ללקוחות שהזמינו את המכשיר דרך אתר האינטרנט. חברות שליחויות בארצות-הברית הודיעו כי יעבירו את המכשירים רק בכלי רכב ולא במטוסים.

 

"אנחנו מזהים כי האיסור על הכנסת המכשירים הללו לטיסות יגרום לאי-נוחות בקרב חלק מהנוסעים, אבל הבטיחות של אלו שנמצאים על סיפון המטוס חייבת להיות בעדיפות", אמר שר התחבורה האמריקני, אנטוני פוקס.

 

  

"אנחנו נוקטים בצעד הנוסף הזה בגלל שאפילו תקרית התלקחות אחת בטיסה עלולה להוות סכנה לפציעה חמורה לאדם אחד ולהעמיד חיים של רבים בסכנה", הוא הוסיף. במשרד התחבורה האמריקני הזהירו כי מי שיעלה בכל זאת את המכשיר למטוס עלול לעמוד בפני הליך פלילי וקנס. הם אמרו כי העלאה למטוס של המכשיר, אפילו במזוודה, עלולה לגרום לאסון.

 

מכשיר התלקח בטיסת פנים בארה"ב

בשבוע שעבר התלקחות של מכשיר סמסונג גלאקסי 7 נוט גרמה לביטול טיסת פנים בארצות-הברית. בעל הסמארטפון אמר כי מדובר במכשיר חדש, לאחר שהחליף את הישן בריקול הגדול עליו הוכרז לפני כחודש בשל התלקחות מכשירים. 75 הנוסעים ואנשי הצוות פונו מהמטוס ללא פגע.

 

מכשירי נוט 7 שעלו באש (צילום: AP) (צילום: AP)
מכשירי נוט 7 שעלו באש(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

חברת סמסונג פנתה בלילה שבין שני לשלישי בהודעה חריגה לכל המשתמשים בטלפון "גלאקסי נוט 7" מתוצרתה וביקשה מהם לכבותו, להפסיק להשתמש בו ולבקש עליו החזר כספי בחנויות או להחליפו במכשיר אחר. כמו כן הורתה לספקיה לעצור את מכירות והחלפות המכשיר וגם הודיעה על הפקסת הייצור שלו.

מחליפים את המכשירים בדרום-קוריאה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מחליפים את המכשירים בדרום-קוריאה(צילום: AFP)

 

הנחיית החברה כוללת גם את המכשירים החדשים, שסופקו ללקוחות בריקול עליו הכריזה בחודש שעבר. בהודעת סמסונג נכתב: "אנחנו מבקשים להפסיק את המכירות ואת ההחלפה של מכשירי הנוט 7, בזמן שאנחנו חוקרים את תופעת התלקחות המכשירים".

 

מומחים העריכו בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי זהו כנראה סופו של הנוט 7. הם קראו לחברה להתמקד עתה בפיתוח מכשירי סמסונג s8 שיושק בחודש פברואר ונוט 8 עליו צפויה החברה להכריז בקיץ הבא.

 

לישראל עצמה הנוט 7 עדיין לא הגיע. ההשקה, שתוכננה לתחילת ספטמבר, בוטלה בעקבות התקלות המשמעותיות במכשיר. בסמסונג בישראל לא התייחסו עד כה לתקלה במכשירי הנוט 7.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
סמסונג נוט 7 שעלה באש
צילום: AP
מומלצים