שתף קטע נבחר

התזמורת הפילהרמונית הישראלית חוגגת 80 שנה להיווסדה בפסטיבל עתיר כוכבים

העונה החדשה הנפתחת בימים אלו בפילהרמונית צפויה להיות לא פחות ממדהימה, עם מיטב הכוכבים הבינלאומיים ותוכנית מגוונת המתאימה לכל אחד. גולת הכותרת - חגיגות 80 שנה להיווסדה, בפסטיבל עתיר כוכבים שימשך 10 ימים. מה צפוי לנו בעונה הקרובה? כל הפרטים בכתבה הבאה

כבר 80 שנה שהתזמורת הפילהרמונית הישראלית מנעימה את אוזנינו במוזיקה קלאסית מכל גווני הקשת. דורות על גבי דורות של ישראלים גדלו והתחנכו על המופעים המיוחדים, הנגנים המפורסמים והמנצחים שהגיעו להופיע בישראל.

 

קונצרט של מוזיקה קלאסית הוא חוויה בלתי נשכחת, שמשאירה את חותמה במשך ימים ושבועות ארוכים. ביצוע בלתי נשכח ששמעתם אשר נוצח בידיו הבוטחות של מאסטרו זובין מהטה, המנהל המוזיקלי האגדי, קונצ'רטו מופלא עם הנגן האהוב עליכם - הן חוויות הנשארות חקוקות בזיכרון ובנפש. לשמחתנו הרבה, עונת המנויים החדשה של התזמורת הפילהרמונית הישראלית נפתחת בימים אלו, וזו ההזדמנות שלכם ליהנות מעוד שורה של אירועים מוזיקליים נדירים, עם מיטב המנצחים והסולנים מכל קצוות תבל. מה צפוי לנו בעונה הקרובה? ומה צפוי בפסטיבל המיוחד בו תחגוג התזמורת 80 שנה להיווסדה?

 (צילום: עודד אנטמן) (צילום: עודד אנטמן)
(צילום: עודד אנטמן)

אז מה צפוי לנו העונה?

 

העונה ה-81 נפתחת עם היצירה המפוארת של באך, 'מגניפיקט', לצד היצירה 'עקדה' של נועם שריף, שתבוצע כמחווה ליוצר הישראלי שהגיע לגבורות. בהמשך תוכלו לשמוע קונצ'רטי לפסנתר של צ'ייקובסקי, בטהובן, מוצרט ורחמנינוב, קונצ'רטי לכינור של מנדלסון, ברהמס, פרוקופייב וברוך, ארבע עונות השנה של ויוולדי, ויצירה ללאוטה סינית (פיפה).

את העונה יחתמו שתי אופרות עוצמתיות: 'נישואי פיגרו' בניצוחו של דן אטינגר, ו'טורנדוט' בניצוחו של מאסטרו זובין מהטה.

 

לצד מאסטרו מהטה יגיעו להופיע עם התזמורת שורה של מנצחים בעלי שם, ביניהם:

סר אנדרש שיף (שינצח וינגן), אוסמו ונסקה, יצחק פרלמן, ג'נאנדראה נוזדה, דן אטינגר ועוד.

 

הסולנים שיגיעו לפרוט על הפסנתר ולבצע את היצירות המורכבות הצפויות לנו השנה, הם יפים ברונפמן, חטיה בוניאטישבילי, פול לואיס, דניס מטסוייב וסרנה ואנג בת ה-12, נערה שנגינת הפסנתר שלה מרגשת רבים בעולם כולו. עוד יגיע לביקור נוסף אבי אביטל, נגן המנדולינה, שריגש את הקהל בעונה הקודמת. גם כנרים מהשורה הראשונה יגיעו: פנחס צוקרמן, יוליאן רחלין, גיל שחם ואיליה גרינגולץ.

 

פסטיבל יום ההולדת ה-80 לפילהרמונית

 

במהלך עשרה ימים בחודש דצמבר הקרוב, תחגוג הפילהרמונית הישראלית את יום הולדתה ה-80, עם תשעה קונצרטים מיוחדים אשר יתקיימו בתל אביב. על הקונצרטים ינצחו ריקרדו מוטי, מנפרד הונק, זובין מהטה ולהב שני. בין הסולנים תוכלו למצוא את מיטב השמות המובילים מעולם המוזיקה הקלאסית: מאריי פרחיה, פנחס צוקרמן, יפים ברונפמן, יבגני קיסין, יוג'ה ואנג, אמנדה פורסיית', דייויד גארט, יוליאן רחלין, ניקולה בנדטי, לאונידס קבקוס ומרטין גרובינגר.

 

לכבוד המאורע המיוחד ינוגנו בין היתר הקונצרט שבוצע לראשונה עם הקמת התזמורת ב-1936, יצירות של בטהובן, ברהמס, שוברט, מוצרט, סטרווינסקי, ארבע עונות השנה של ויוולדי ועוד רבות וטובות.

 

מדובר בחוויה חד-פעמית של קונצרטים ומבצעים, שכולה נתפרה לכבוד הגעת התזמורת הפילהרמונית הישראלית לגבורות, והבעת תודה על תרומתה של התזמורת למוזיקה הקלאסית בכל העולם. מכירת הכרטיסים כבר נפתחה, כך שכדאי למהר ולשריין מקום בחגיגות החד-פעמיות של התזמורת. 

 (צילום: שי סקיף) (צילום: שי סקיף)
(צילום: שי סקיף)
  

כל אחד והפילהרמונית שלו

נגישות לטעמו המוזיקלי האישי של הקהל המגוון הוא בהחלט אחד היתרונות שנותנת הפילהרונית הישראלית.

 

הפילהרמונית בג'ינס

קונצרט באווירה אחרת – מקבלת הפנים בכניסה בהופעת חימום של להקה משתנה עם בירה וחטיפים על חשבון הבית, עד בחירת היצירות והנחיית הקונצרט, אין ספק שמדובר במשהו שונה. בסדרת הג'ינס תוכלו למצוא שישה קונצרטים אותם ינחו: איתי טיראן, קרן פלס, אסף הראל, ד"ר יצחק נוי, דרור קרן ושי גולדן. הקונצרטים מתקיימים בימי חמישי בשעה 22:00 בהיכל התרבות בתל אביב. 

 

הפילהרמונית לילדים

בסדרה לילדים ולמשפחה, המיועדת לגילאי שש ומעלה, ייערכו חמישה מפגשי קונצרט לאורך כל העונה, בליווי קטעי משחק והסברים. בין המשתתפים העונה תוכלו למצוא את אלי גורנשטיין, חני נחמיאס, זובין מהטה, ליאור איתן, איל עין הבר, יונתן הדס, אריאל צוקרמן, והמנצח רוני פורת. בין היצירות שיעלו העונה: הפילהרמונית שלנו, הקלרנית בחזית, קונצרט קרקס ועוד.

 

אינטרמצו

באווירה של תרבות בשישי בבוקר, ועם שילוב מושלם בין הרצאה לקונצרט, נפגשים באכסדרת היכל התרבות בתל אביב לקפה, מאפה, עיתון בוקר, הרצאה ומוזיקה קלאסית. ההרצאות מתחילות בשעה 11:00, והעונה צפויות הרצאות של מיטב המרצים, ביניהם פרופ' מיכאל וולפה, פרופ' משה צוקרמן, אסתרית בלצן, אורן נהרי ורוני פורת. אחרי ההרצאה – מתחילים בקונצרט.

 

אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לחוויה תרבותית בלתי נשכחת במהלך העונה הקרובה של התזמורת הפילהרמונית הישראלית, עם ביצועים חד-פעמיים, יצירות ידועות וכוכבים מכל העולם. בואו לחגוג איתנו את יום ההולדת ה-80 של התזמורת, ולהיווכח בתרומה האדירה שלה למוזיקה הקלאסית בישראל ובעולם כולו. נתראה באולם!

 

הצטרפו לעונה ה-81 של התזמורת הפילהרמונית - עשו מנוי כבר עכשיו

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עודד אנטמן
הפילהרמונית הישראלית
צילום: עודד אנטמן
מומלצים