שתף קטע נבחר

מדריך מהמדינה: "איך לשרוד פלישה רוסית"

ליטא פרסמה חוברת שמסבירה איך להגיב לפלישה צבאית של פוטין, ופתחה "קו חם" כדי להתריע על מרגלים רוסים: "כל ליטאי עלול להפוך למטרה"

ליטא מחלקת לאזרחיה מדריך הגנה אזרחית מעודכן, שבו היא מסבירה להם מה לעשות במקרה של פלישה רוסית. בחוברת של 75 עמודים מציעה ליטא שיטות הישרדות, ומזהירה את הקוראים שרוסיה לא תהסס להשתמש בכוח צבאי נגד שכנותיה. עד כה הופצו כ-30 אלף עותקים.

 

"הדבר הכי חשוב הוא המודעות של האזרחים, ושיהיה להם את הרצון להתנגד. אם הגורמים האלה יהיו חזקים, לתוקף צפויים קשיים ליצור סביבה מתאימה לפלישה צבאית", נכתב במדריך. ממשרד הביטחון נמסר כי "כל אזרח ליטאי עלול להפוך למטרה".

מתוך המדריך: פריטים שיעזרו לשרוד פלישה רוסית ()
מתוך המדריך: פריטים שיעזרו לשרוד פלישה רוסית

טנקים ומוקשים תוצרת רוסיה ()
טנקים ומוקשים תוצרת רוסיה
 

 

 

היחסים בין ליטא לרוסיה הידרדרו מאז שרוסיה סיפחה ב-2014 את חצי האי קרים. מאז פרסם משרד הביטחון שלושה מדריכים שמזהירים מרוסיה, אך המהדורה האחרונה בעלת טון חמור בהרבה מהשניים הקודמים. המדריך מפרסם כמה שבועות אחרי שרוסיה העבירה טילים בליסטיים שמסוגלים לשאת ראש נפץ גרעיני לקלינינגרד, המובלעת הרוסית בין ליטא לפולין.

 

המדריך כולל בין השאר הנחיות כיצד לאתר טנקים רוסיים, קליעים ומוקשים, וגם מפרט דרכים לשרוד בטבע: בין השאר מתבקשים הליטאים להצטייד באמצעי מניעה, מגבונים לחים וחטיפי

אנרגיה. לפי BBC, חוץ מהמדריך פתחה ליטא "קו חם" לליטאים שרוצים לדווח על תושבים שהם חושדים בהם בריגול.

 

ליטא הייתה חלק מברית המועצות, וב-2004 הצטרפה לנאט"ו. בעלות הברית של נאט"ו מתכננות לשלוח יותר כוחות וציוד למדינות הבלטיות. ליטא, אסטוניה ולטביה הביעו חשש מפלישה רוסית, ובשנה שעברה הודיעה ליטא כי תחדש את גיוס הגברים בגילאים 19 עד 26.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
בליטא מעודדים "את הרצון להתנגד" לתוקף
צילום: AP
מומלצים