שתף קטע נבחר

יו"ר הקואליציה: כחלון מחפש דרך לרדת מהעץ, ריבלין: "לדבוק בתוכנית המקורית"

אחרי ששר האוצר הבהיר כי יטיל וטו אם יידרש לכך בנושא סגירת תאגיד השידור הציבורי, יו"ר הקואליציה דוד ביטן מהליכוד עונה לו: "לא צריך להתייחס לכל מה שאומרים כייהרג ובל יעבור". הנשיא ריבלין: הייתי בעד הרשות, אבל משנפל הפור צריך לתמוך. צפו במשדר המיוחד לפתיחת מושב החורף של הכנסת

 

 

 

 

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), התייחס לדברים שהשמיע שר האוצר משה כחלון בנוגע לסגירת תאגיד השידור הציבורי ואמר כי מה ששמע משר האוצר נשמע לו כ"ניסיון לרדת מהעץ", לדבריו. ynet מעביר משדר מיוחד מפתיחת מושב החורף של הכנסת.

 

יום לאחר שהחרים את ישיבת הממשלה ואת ישיבת ראשי סיעות הקואליציה, התייצב הבוקר כחלון לדיון בוועדת הכספים של הכנסת, והתייחס בפעם הראשונה בפומבי לסערת תאגיד השידור הציבורי. "הייתה הצעה לדחות את פתיחת התאגיד. אני לא רואה שום צורך לשנות את ההסכמה הקיימת. בהסכמים הקואליציוניים מופיע שראש הממשלה מתעסק על התקשורת וזה בסדר, אבל גם מופיע שכל סכום מעל 10 מיליון הוא באחריות שלי, ואם אצטרך להטיל וטו בממשלה - אטיל אותו". השר נפתלי בנט התייחס לדבריו של כחלון בכנס במכללה האקדמית תל-אביב יפו ואמר: "כשיעלה הנושא בממשלה ביום ראשון הקרוב נצביע נגד החוק שמטרתו לסגור את התאגיד".

ביטן וכחלון. מאבק בתוך הקואליציה ()
ביטן וכחלון. מאבק בתוך הקואליציה

על כך אמר ביטן אחר הצהריים: "למה האוצר קופץ היום? כדי להשפיע על עמדות השרים. להלחיץ אותם. אנחנו הולכים על זה וזה חשוב לנו וחלק מהאג'נדה שלנו. אם נלך רק לפי עמדות האוצר אז בסדר. בואו ניתן להם לנהל את המדינה".

 

ביטן המשיך: "לא צריך להתייחס לכל מה שאומרים כייהרג ובל יעבור. ברגע שכחלון דיבר רק על הכסף בסוגיית התאגיד, זה אומר שהוא מחפש סולם לרדת מהעץ".

 

כחלון אמר בוועדת הכספים כי אין לו שום כוונה להביא ל"קיצוץ של אגורה" במשרדי הממשלה במקרה של סגירת התאגיד. לדברי כחלון, ביטול התאגיד יביא להפסד מיידי של 1.7 מיליארד שקל. על כך השיב יו"ר הקואליציה: "אין גירעון ולא יידרש קיצוץ. באף משרד".

 

ריבלין: "לקבוע שהשידור הציבור יהיה בלתי תלוי" 

גם הנשיא ראובן ריבלין התייחס לסוגיה בפתח פגישתו עם נשיא איטליה: "שידור ציבורי הוא דבר שחייב להיות בו קשר בלעדי בין הציבור ובין השידור וברגע שעצרנו את האגרה יצרנו למעשה תלות בין מי שיממן ובין מי שישב (בשידור הציבורי). אני הייתי בעד רשות השידור, אבל משנפל הפור לפי תוכניתו של השר ארדן ואני קיבלתי זאת כיו"ר הכנסת מתוך הבנה שהוא באמת מתכוון להציל את השידור הציבורי, היינו צריכים לדבוק בתוכניתו. אני חושב שצריך לבוא להכריע ולהחליט מהו השידור הציבורי ולקבוע שהשידור הציבורי יהיה בלתי תלוי, אלא בציבור".

 

במקביל, מושב החורף של הכנסת נפתח אחר הצהריים ועל פי הלו"ז המתוכנן - לא יהיה בו רגע דל נוכח שורה של יוזמות חקיקה שעומדות על הפרק ומעוררות זעם לא רק בקרב סיעות האופוזיציה. בימים האחרונים שוררת אווירה טעונה מאוד גם בין השותפות הקואליציוניות, כשברקע אי-הסכמות בכמה נושאים עקרוניים.

  

לאווירה העכורה בקואליציה התווסף באחרונה גם "חוק הג'ובים" שמקדם ביטן. לפי הצעתו, חברי כנסת ושרים שכיהנו במשך שלוש שנים בתפקיד זה (גם אם לא באופן רציף), יוכלו לשמש באופן אוטומטי כדירקטורים בחברות הממשלתיות ללא צורך בהפגנת כישורים נוספים. ההצעה מעוררת התנגדות עזה של כחלון, שדרש להסיר אותה מסדר היום עד שיושגו עמו הסכמות בנושא.

 

הכנסת אמורה גם להצביע על אישור תקציב המדינה במתכונת של תקציב דו-שנתי, ולהתמודד עם יוזמות חקיקה נוספות של אנשי הקואליציה לצמצם את חופש הביטוי של נציגי השמאל הנואמים על במות בינלאומיות נגד התנהלות המדינה. כמו במושב הקודם, גם במושב החורף יעמדו על הפרק הניסיונות החוזרים ונשנים להרחיב את הקואליציה על ידי צירוף סיעת המחנה הציוני. 

 

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר בישיבת סיעתו כי "זה אמור להיות יום חג לדמוקרטיה, אבל למה אף אחד לא מרגיש כך? למה אזרחי ישראל מרגישים בעיקר מבוכה ומועקה? במקום לראות מחוקקים שעוסקים בחיים שלהם, בחיים עצמם, רואים פוליטיקאים שעסוקים במלחמות פנימיות שלהם, בסידורי ג'ובים ובניסיונות להידחף לתקשורת כדי שיוכלו להגיד שם כמה הם שונאים את התקשורת".

 

ח"כ ציפי לבני אמרה בישיבת המחנה הציוני כי "מה שנתניהו רוצה כשהוא מנסה להשתלט על התקשורת הוא שלא נוכל להשמיע קול ושיהיה רק קול אחד וזה הקול שלו, ולכן האובססיבית הבלתי נסבלת כמעט מסביב לענייני התאגיד. הוא רוצה תקשורת מטעם".

 

שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו הבטיח בישיבת סיעתו לתמוך בהצעת נתניהו לסגור את התאגיד. לדברי ליברמן, "אצלנו מילה זה מילה. חתמנו על הסכם קואליציוני. יש שם סעיף בנושא. ראש הממשלה דיבר איתי מראש על הנושא ואנחנו מחויבים". ליברמן נשאל עם נתניהו שוחח איתו ספציפית על התאגיד בעת חתימת ההסכם עם מפלגתו, והשיב על כך כי "כבר אז הוא אמר שהוא לא יודע וייתכן שיהיו שינויים בנושא התאגיד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות הכנסת
יו"ר הקואליציה ביטן
צילום: דוברות הכנסת
מומלצים