שתף קטע נבחר

קרב גרסאות: למה סירב רופא לטפל באוטיסטית

אמה של ילדה כבת 7 טוענת שרופא אוזניים אמר כי אינו מטפל "בילדים כאלה", לאחר שבתה סירבה להתקרב אליו. "לבי נשבר בשביל בתי", אמרה. הרופא התנצל והסביר כי במצב של חוסר שיתוף פעולה "לא נכון להפעיל לחצים". בקופה ערכו לו שיחת בירור

 

האם והבת. "מרוסקת מבכי" ()
האם והבת. "מרוסקת מבכי"
 

רופא אוזניים עצמאי שעובד בשירות קופת חולים כללית בקריות סירב בשבוע שעבר לטפל בילדה בת 7 הסובלת מאוטיזם, ולטענת האם אף אמר לה שאינו מטפל "בילדים כאלה". אך לטענת הרופא, הנבדקת לא שיתפה עמו פעולה ולכן החליט שעדיף להימנע מהבדיקה.

 

מ', תושבת קריית ביאליק, הגיעה עם בתה לביקורת אצל הרופא בקריית מוצקין. "היינו אצלו חודש לפני כן", סיפרה האם, "ולא היו שום בעיות. הבת שלי בקושי מדברת אבל אפשרה לו לערוך את הטיפול. בשבוע שעבר הגענו לביקורת, ולא ברור למה, היא חששה ממנו ועמדה ליד החלון במקום לשבת בכיסא. רציתי להרגיע אותה, קירבתי את הכיסא שבו היא הייתה אמורה לשבת לזה שלי, כדי שתהיה קרובה אליי".

 

האם סיפרה כי הרופא זעם על הזזת הכיסא ודרש ממנה להחזירו למקום, "כי רק שם אני בודק", לדבריו. "הסברתי לו שהיא לא ילדה רגילה. היא לא התפרצה בזעם או משהו, פשוט לא כל כך שיתפה פעולה. הוא אמר לי, 'אני לא קם אליה. את צריכה ללכת לרופא אחר כי אני לא מטפל בילדים כאלה'. יצאתי מרוסקת בבכי. כל החיים לא הרגשתי ככה מושפלת, ולבי נשבר בשביל בתי. לא יכול להיות שרופא כזה ימשיך לטפל בבני אדם בכלל ובילדים בפרט", אמרה מ' ל-ynet.

 

מ' שלחה אימייל ופקס לקופת החולים וביקשה את התערבותם. היא גם פרסמה פוסט בפייסבוק ובו סיפרה על האירוע הקשה. באחת התגובות לפוסט תיארה אם נוספת חוויה דומה עם בנה בן ה-4. "הילד שלי פחד והרופא התחיל להגיד 'קדימה, קדימה, אין לי זמן. אם הוא לא רוצה אז תצאו'".

התלונה נגד הרופא  ()
התלונה נגד הרופא

 

בפוסט הבא: אם נוספת מספרת על חוויה דומה שעברה אצל אותו רופא עם בנה בן ה-4:

 

קופ"ח כללית: שיחה נוקבת לרופא

מ' סיפרה כי בקופת החולים אמרו לה שהרופא "ננזף" והוזהר, אולם בתגובה ל-ynet אומרים בכללית כי מדובר היה ב"שיחה נוקבת". לטענתם, "אנו רואים בחומרה כל התנהגות לא נאותה כלפי מטופלים, וכמובן כלפי אנשים עם צרכים מיוחדים. אנחנו מצפים מהצוות שלנו לתת שירות אמפתי, סובלני ומכבד, תוך התחשבות והתאמה לצורכי המטופל.

 

"מיד כשהמקרה הובא לידיעתנו יצרה מנהלת המינהלת, שהיא רופאה בכירה, קשר עם האם. היא שמעה את טענותיה, הביעה התנצלות כנה והבטיחה לטפל במלוא הרצינות. כמו כן, היום היא הודיעה לאם בשיחה נוספת כי תואם תור לרופאה אחרת, למחר, וציינה כי היא עומדת לרשותה.

 

"במקביל נערכה שיחת נוקבת עם הרופא וניתנה הדרכה כדי למנוע הישנות מקרים דומים. כאמור, אנו שבים ומתנצלים על עוגמת הנפש שחוו האם ובתה. מדובר במקרה יוצא דופן שאינו מעיד על הכלל ואף רופא זה טיפל בעבר בילדה כראוי, ועם זאת המקרה הנוכחי אינו מקובל עלינו וטופל ביסודיות".  

 

הרופא מסר בתגובה: "צר לי בכנות על מה שאירע, בעיקר על תחושתן של האם והבת. ככל הנראה, לא הובנה כראוי החלטתי להפסיק את הבדיקה. היא לא נבעה מכל רצון לפגוע או מחוסר סבלנות. מניסיוני, לעתים גם עם אנשים מבוגרים, כאשר לא נוצר מצב המאפשר שיתוף פעולה מצד הנבדק, לא נכון להפעיל עליו לחצים נוספים, בוודאי שלא בנסיבות אלו. במקרה כזה, עדיף לעצור את הבדיקה ולהזמין למועד אחר, או להפנות לרופא אחר כדי להשיג את שיתוף הפעולה הנדרש". לדבריו, "בבדיקה קודמת בדקתי את הילדה וטיפלתי בה במסירות. לדאבוני, הפעם הדבר לא הסתייע. צר לי אם לא הובנתי כראוי והאם חוותה את האירוע כיחס שלילי מצדי. הפקתי לקחים ובעתיד אקפיד להסביר יותר כדי למנוע אי-הבנות שכאלו". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים