שתף קטע נבחר

הוכרזו הזוכים בפרסי שרת התרבות בתחום המחול

ענבל פינטו ואבשלום פולק הם בין הזוכים בפרסי שרת התרבות בתחום המחול האמנותי ל-2016. בפרס מפעל חיים זכה אוהד נהרין על יצירתו רבת השנים

 

משרד התרבות והספורט הכריז היום (ג') על הזוכים בפרסים בתחום המחול האמנותי. הפרסים, המוענקים מדי שנה ליוצרים ומבצעים מובילים בתחום, ניתנו השנה לשמות מוכרים, לצד יוצרים בתחילת דרכם. בפרס מפעל חיים זכה היוצר הוותיק אוהד נהרין, אולי השם המזוהה ביותר עם תחום המחול בישראל ושלאחרונה זכה לחשיפה גם בקולנוע, בזכות הסרט "מיסטר גאגא" של תומר הימן. נהרין קיבל את הפרס, לו נלווית תשורה כספית של 70 אלף שקלים "עבור פעילות של לפחות 25 שנה בתחום המחול בישראל אשר השאירה חותמה על התחום, ולאנשי מחול שתרמו וסייעו להתפתחות המחול לדורותיו". כך על פי נימוקי חבר השופטים.

 

אוהד נהרין. כבוד עם פרס מפעל חיים ()
אוהד נהרין. כבוד עם פרס מפעל חיים

פרס הביצוע, שניתן להרכבים, ללהקות או ליחידים הוענק ללהקת המחול של ענבל פינטו ואבשלום פולק בזכות יצירתם "פרחקיר". הלהקה, שנקלעה השנה לקשיים כלכליים ואחרים, תזכה לפרס כספי של 100 אלף שקלים עבור יצירה שהשופטים הגדירו כשילוב "מושלם ונדיר בין מוזיקה חיה, תלבושות, תאורה ותפאורה של שני קירות לבנים מבהיקים". כל אלה "בשילוב שפת תנועה מאתגרת ומעוררת השראה", הסבירו השופטים, "מחברים את הצופה לחוויות אמנותיות המתרחשות במוזיאון ולקסם שמתקיים על הבמה".

 

מתוך "פרחקיר" של פינטו ופולק (צילום: אסף אשכנזי) (צילום: אסף אשכנזי)
מתוך "פרחקיר" של פינטו ופולק(צילום: אסף אשכנזי)

גם האמנים הצעירים זכו להערכתו של משרד התרבות. פרס מיוחד ניתן ליוצרים הנמצאים ב-10 שנות היצירה הראשונות שלהם. השנה זכו בו אלה רוטשילד, ש"מטילה על עצמה משטר תנועה וזאת דווקא משום שהיא ניחנה ביכולות טכניות גבוהות" - כך על פי חבר השופטים, דפי אלטבב שיצירותיה הוגדרו כ"מביעות אהבה למוזיקה ולתנועה יומיומית "ונועה צוק, ש"נוהגת לקיים שיתופי פעולה עם יוצרים מתחומים שונים ומבקשת להביא לבמה יצירות שהן חד פעמיות ומקוריות".  כל אחת מהיוצרות תקבל 30 אלף שקלים על פועלה האמנותי.

 

    

 

     

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוהד נהרין, מתוך "מיסטר גאגא"
לאתר ההטבות
מומלצים