שתף קטע נבחר

בקרוב: לטוס לעבודה בחליפת סילון

אחרי שגרסה ראשונית שלה הוצגה כבר באולימפיאדת לוס אנג'לס ב-1984 עומדת לראשונה למכירה לציבור, חליפת הסילון המיועדת לתעופה של אדם בודד

32 שנים חלפו מאז הדהימו מארגני האולימפיאדה בלוס אנג'לס בשנת 1984 את הצופים בטקס הפתיחה, כשהציגו לראשונה חליפת סילון המאפשרת להטיס אדם בודד באמצעות "תרמיל" עם מנוע סילון המורכב על הגב.

 

 

לא ממש ברור מה עבר על רעיון ה-Jetpack במהלך השנים שחלפו, אבל מאז הוצגו אבי טיפוס כאלו או אחרים וחליפות הסילון גם מילאו תפקידים חשובים בסרטים ואף במשחקי מחשב בולטים כמו GTA. הרעיון של חליפת הסילון החל כניסוי של צבא ארצות הברית לצורכי שימוש מבצעי, אבל בעקבות תוצאות לא מספיק טובות בכל מה שקשור ליציבות הטיסה ובנוסף עלויות גבוהות של דלק סילון, בוטל הפרויקט ומאז הוא הגיח פה ושם לתצוגות ראווה בעיקר.

 

חליפת הסילון בשמי לונדון (צילום: Jetpack Aviation) (צילום: Jetpack Aviation)
חליפת הסילון בשמי לונדון(צילום: Jetpack Aviation)

 

כעת חברת Jetpack Aviation הכריזה אחרי מערך נסיונות מוצלחים ברחבי אירופה על ה-JB10, חליפת סילון חדשה שאף עומדת למכירה ל"רוכשים שיעמדו בקריטריונים" כבר בחודש אפריל בשנת 2017. הקריטריונים כרגע שמורים אצל יצרני החליפה אבל הדיווחים הם שאם המכירות הראשונות יצלחו, המוצר יעמוד למכירה לכל מי שידו משגת. המחיר לא פורסם.

 

במקביל עובדים מהנדסי החברה על גרסה חשמלית של חליפה כזו שתוזיל באופן דרמטי את עלויות הטיסה ואולי אז נוכל באמת להגשים את חלום תעופת האדם, הלכה למעשה. לא נודעו עדיין פרטים לגבי עלות החליפה לרוכשים המאושרים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים