שתף קטע נבחר

תביעת הישראלים של מכבי ת"א נדחתה

בית הדין לעבודה דחה על הסף את תביעתם של גיא פניני, יוגב אוחיון, גל מקל, דגן יבזורי וסלבן לנדסברג בנוגע להפלייה ל"חוק הצעירים" בכדורסל הישראלי: "קיים ספק גדול באשר לתום הלב שבהגשת הבקשה. צירופה של מכבי ת"א לתביעה היה מלאכותי"

כחודש ימים לאחר פתיחת הדיון בבית הדין לעבודה בנושא תביעתם של חמשת שחקניה הישראלים של מכבי ת"א (גיא פניני, יוגב אוחיון, גל מקל, דגן יבזורי וסלבן לנדסברג), בבקשה לבטל את "חוק הצעירים" בכדורסל הישראלי בטענה לאפליה מחמת גיל, דחה בית הדין את התביעה. 

 

  • הפרסום הראשוני על התביעה

 

בין היתר הבהיר בית הדין כי "טענות האפליה לא הוכחו ונטענו באופן כללי בלבד. טענות כאלה, על פי בית הדין, יש לברר במסגרת רחבה ותוך שמיעת מלוא הטענות הרלוונטיות, גם של צדדים נוספים. השחקנים השתהו כאשר פנו לבית הדין רק בשלהי ספטמבר 2016, למרות שמדובר בכלל בחוק שקיים מאז שנת 2013 ולמרות שהשחקנים עצמם פנו בעניין זה למעסיקתם עוד בחודש אפריל 2016.

 

תביעה "שלא בתום לב". שחקני מכבי ת"א כדורסל (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
תביעה "שלא בתום לב". שחקני מכבי ת"א כדורסל(צילום: עוז מועלם)

 

קיים ספק גדול באשר לתום הלב שבהגשת הבקשה, באופן שבו הוגשה. כך, מכבי תל אביב שהיתה אחת הנתבעות (בתור מעסיקתם של התובעים) מיהרה להסכים עם התביעה וביקשה אף היא שחוק הצעירים יבוטל, עובדה המלמדת על כך שצירופה להליך בתור נתבעת היה מלאכותי. מהותו של הסכסוך הינה, אם בכלל, בין השחקנים לבין מנהלת הליגה, אלא שמנהלת הליגה איננה המעסיקה, ולכן אין סמכות לבית הדין לעבודה לדון בתביעה כזו. הגורם המקצועי המתאים לדון בסכסוך, לאור אופיו כסכסוך מתחום הספורט, ולאור העובדה כי מדובר בסכסוך מורכב, הינו בית הדין של איגוד כדורסל".

 

מנהלת הליגה שיוצגה בהליך זה ע"י עו"ד אשר סלע ממשרד אריאל שמר ושות' סיכמה: " מנהלת הליגה מודה לבית הדין לעבודה, והיא מקווה שבכך תבוא "מחלוקת" זו לסיומה, וכל הצדדים יתפנו לעסוק בענייני כדורסל "נטו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
גיא פניני
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים