שתף קטע נבחר

כדוריד: הורים מאיימים להשבית את האקדמיה

טוענים כי האיגוד הפקיר אותם מבחינת התשלומים (30 אלף שקלים לשחקן בשנה), וכי אם לא יקבלו עזרה בנושא, הילדים לא יחזרו במוצ"ש: "מכון וינגייט שלח לנו מכתב התראה שאם הכספים לא ישולמו עד ראשון, הנערים יאלצו לעזוב". תגובת האיגוד: "נעשה הכל כדי שהפרויקט ימשיך"

האקדמיה של איגוד הכדוריד בצומת דרכים. אתמול (ג') שלחו ההורים שמשתתפים בפרויקט מכתב זועם למנכ"ל האיגוד, אריק דויטש, בו הם מאיימים כי לא ישלחו את ילדיהם במוצ"ש למכון וינגייט. הסיבה: חוסר עזרה של האיגוד לטענתם בנושא התשלומים.

 

לפני הכל בואו נעשה סדר. האיגוד מפעיל השנה שתי קבוצות גיל שונות במכון וינגייט (מעל 20 ילדים) במסגרת האקדמיה למצוינות. על השהות במכון וכל מה שמסביב ילד ממוצע צריך להוציא סכום גבוה מאוד המוערך בכ-30 אלף שקלים. הורים המתקשים לעמוד בתשלום הגבוה, עשויים לקבל מלגות עפ"י מצב סוציו אקונומי.

 

עודד נאמן, האחראי מטעם האיגוד על האקדמיה (צילום: עודד קרני, איגוד הכדוריד)
עודד נאמן, האחראי מטעם האיגוד על האקדמיה(צילום: עודד קרני, איגוד הכדוריד)

 

במכתב שנשלח, ההורים טוענים להפקרות מתמשכת מצד האיגוד: "בכל מפגש עמכם הבהרנו עד כמה חשובה לנו התמיכה שלכם באקדמיה, הנהנתם בראשכם, אך הלכה למעשה אנו מרגישים מופקרים ונטושים במערכה. כמעט כל פניה אליכם נתקלת בתשובות מתחמקות, מסכת טרטורים, דלת כמעט טרוקה".

 

עוד נכתב: "לאחרונה פנינו אליכם בדבר סיוע כלכלי למשפחות שמתקשות לעמוד בתשלומים ושוב סחבת והתנהגות בעצלתיים מצדכם. להזכירם אמרתם לא פעם ונצטט - 'אין מצב שילד לא יילמד באקדמיה בגלל בעיה כלכלית, הסירו דאגה מלבכם בכל הקשור לכסף', האמנם?!"

 

יש לציין כי ההורים ידעו מראש על הסכומים הגבוהים אותם הם צריכים לשלם: "חשוב לנו להבהיר כי אין אנו מסירים אחריות מתמיכה בילדינו ולצד עלויות של שכר לימוד לאקדמיה מצטרפות הוצאות נלוות כגון דמי כיס, נסיעות שכר לימוד לבתי הספר, ביגוד והנעלה".

 

כבר נפגש עם ההורים בנושא. הפרויקטור דורון שמחי (צילום: יועד כהן, איגוד הכדוריד) (צילום: יועד כהן, איגוד הכדוריד)
כבר נפגש עם ההורים בנושא. הפרויקטור דורון שמחי(צילום: יועד כהן, איגוד הכדוריד)

 

הקש ששבר את גב הגמל מבחינתם היה מכתב שקיבלו ממכון וינגייט עם איום מפורש כי אם הכספים לא ישולמו עד יום ראשון הקרוב, הילדים יאלצו לעזוב את האקדמיה: "לפני כשבוע קיבלנו מכתב התראה ובו המכון מודיע כי ילד שלא יבצע את התשלום עד ה-20

בנובמבר לא יוכל להמשיך ולשהות באקדמיה לפיכך, אנו תובעים את תמיכתך והתערבותך המיידית. אנו מעדכנים אותך שאם לא נקבל עזרה, לא נוכל לשלוח את ילדינו לפנימייה במוצ"ש.

 

באיגוד יודעים על הבעיה כבר זמן רב ופגישה של הפרויקטור, דורון שמחי, יחד עם מאמן נבחרת הבוגרים והמנהל המקצועי של הנבחרות, שחר הבר, להורים הזועמים נערכה בשבוע שעבר. מנכ"ל האיגוד ושמחי לא נמצאים כעת בישראל מכיוון שהם שוהים בכנס של האיגוד האירופי הנערך באוסטריה לצורך בחירת יושב הראש הבא.

 

תגובת האיגוד: "איגוד הכדוריד יעשה את כל מה שיכול על מנת שהמשפחות יוכלו לשלוח את ילדיהם ולהמשיך בפרויקט. מיד עם חזרתו של מנכ"ל האיגוד בתחילת שבוע הבא, תיערך פגישה להסדרת הנושא. איגוד הכדוריד רואה באקדמיה את אחד המפתחות לקידומו של השחקן הישראלי. ילדי האקדמיה נבחרו מתוך 66 מועמדים, כך שהפרויקט זכה להכרה מצד כל השחקנים והאגודות בשטח. איגוד הכדוריד משקיע משאבים רבים בפרויקט שכוללים בין השאר העסקת שני מאמנים זרים, וכן שני מאמנים ישראלים ואנשי מקצוע בתחומים במדעי הספורט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים