שתף קטע נבחר

שני שליש מההורים: "לא להכניס ילדים לא מחוסנים לגן ולבית הספר"

סקר חדש שערכה ההסתדרות הרפואית בישראל, מצא כי מרבית ההורים סבורים שיש לחייב תיעוד שהילד חוסן, לפני כניסתו למערכת החינוך, וממה חוששים המתנגדים לחיסונים

ממה פוחדים המתנגדים לחיסונים? סקר חדש של ההסתדרות הרפואית בישראל ואיגוד רפואת הילדים, בדק את שיעור ההורים הנוהגים לחסן את ילדיהם, תפיסותיהם בהקשר ליעילות ובטיחות החיסונים. 

 

את הסקר ערך מכון גאוקרטוגרפיה במהלך חודש אוקטובר, בקרב 361 הורים לילדים עד גיל 6 מהמגזר היהודי והערבי.

 

 

מהסקר עולה כי מרבית ההורים – 89% מהמגזר היהודי ו-90% מהמגזר הערבי ציינו כי הם נוהגים לחסן את ילדיהם באופן מלא. כ-70% מההורים ציינו כי כלל אינם מתלבטים או מהססים במתן החיסון, בעוד שכ-20% - רובם במגזר היהודי, אמרו כי אף שהם מחסנים, הם מתלבטים מעט האם לחסן או לא.

 

כרבע מההורים סבורים שילדים מקבלים היום יותר חיסונים מכפי שבאמת צריכים, מרביתם דווקא מהמגזר הערבי. על אף ההתלבטויות, 72% מההורים ציינו כי הם נותנים אמון בהמלצות הרופאים והאחיות בדבר החשיבות הרבה שיש לחיסונים. 82% מההורים בשני המגזרים ציינו כי יתרונות החיסונים עולים על הסיכונים שבמתן החיסונים.

 

59% מההורים ציינו כי נחשפו לטענות של גורמים שונים על כך שהחיסונים עלולים להזיק לבריאות הילדים, מרביתם במגזר היהודי. עם זאת מרבית ההורים ציינו כי הפרסומים הללו לא יגרמו להם להסס אם לחסן את ילדיהם.

 

 

ממה חוששים המתנגדים לחיסונים?

46% אמרו כי הם חוששים מנזק קבוע שייגרם לילד, 16% חוששים מהכאב בזמן החיסון. 22% מההורים מתנגדים בטענה כי החיסונים אינם נחוצים, ו-16% טוענים כי החיסון אינו יעיל.

 

נתון מעניין נוסף מהסקר מגלה כי 66% מההורים תומכים בהצגת תעודת חיסונים לפני כניסה לגן או לבית הספר, על מנת להקטין את שיעור התפרצות המחלות. בחלוקה למגזרים, נמצא כי 90% מההורים במגזר היהודי סבורים שיש לחייב הצגת תעודת חיסונים מלאה לפני הכנסת ילד למערכת החינוך, בהשוואה ל-61% מההורים במגזר הערבי.

 

מרבית הנשאלים – 76%, סבורים כי משרד הבריאות וארגוני הרופאים אינם עושים די כדי להגביר את ההסברה על חשיבות החיסונים. מרבית הסבורים כי ההסברה בישראל אינה מספיקה הם הורים לילדים בגילאי 4-6 במגזר היהודי.

 

צפו: עימות סוער באולפן ynet על חשיבות החיסונים

 







 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מה מפחיד את המתנגדים לחיסונים
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים