שתף קטע נבחר

מאמן ישראלי נתפס על שימוש בסמים

הוועד האולימפי הבינלאומי הודיע כי אלכסנדר דריגול השתמש בסמים בלונדון 2012 כשהתחרה ביידוי פטיש. כיום מאמן את מרגריטה דוריז'ון, מטילת הכידון שנכשלה ולא הצליחה להעפיל לריו 2016. האלופה האולימפית ב-3,000 מכשולים, יוליה זריפובה, תאלץ להיפרד ממדליית הזהב שלה מאותה סיבה

ממשיכים להילחם. הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC), פרסם היום (ב') את רשימת 12 הספורטאים שנפסלו במשחקים האולימפיים בלונדון 2012, לאחר בדיקה חוזרת של הדגימות שלהם, וביניהם האלופה האולימפית ב-3,000 מכשולים, יוליה זריפובה.

 

זריפובה הרוסייה, שכבר הושעתה בעבר לשנתיים וחצי לאחר שנתפסה על שימוש בסמים, תיפרד מהמדליה. מי שהרוויחה מההפקר היא הטוניסאית, חביבה ג'ריבי, שקפצה למקום הראשון ואילו הקנייתית מילכה שמוס שדורגה רביעית, תקבל את הארד.

 

זריפובה. נענשה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
זריפובה. נענשה(צילום: AFP)

 

בנוסף לאלופה האולימפית גם אלכסנדר דריגול, מיידה הפטיש שייצג את אוקראינה בלונדון ועבר לאחר מכן לייצג את ישראל, נתפס. מאז שעלה ארצה דריגול מאמן את מטילת הכידון, מרגריטה דוריז'ון, ואף ניסה להגיע לאולימפיאדת ריו. בלונדון הוא סיים במקום ה-34.

 

מאיגוד האתלטיקה נמסר: "עדיין לא קיבלנו שום הודעה רשמית על כך, כשנקבל נפעל על פי הנהוג בחוק".

 

אם זה לא מספיק, גם שישה מרימי משקולות שזכו במדליות בלונדון נפסלו. בין השמות, המולדובית כריסטינה לובו זוכת הארד ב-53 ק"ג, הרוסייה נטליה זבולטינה והבלארוסית אירינה קלושה, זוכות הכסף והארד ב-75 ק"ג.

 

דריגול. נתפס (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
דריגול. נתפס(צילום: אורן אהרוני)

 

עוד נפסלו: חורשודיאן כריפסימה הארמנית, מדליסטית הארד בקטגוריית משקל מעל ל-75 ק"ג, והרוסים אלכסנדר איבנוס ואנטולי צ'יריקו, מדליסטים הכסף והארד בהתאמה במשקל עד 94 ק"ג.

 

מאז תחילת הבדיקות החוזרות וההחלטה לאפסן אותן למשך עשור, נפסלו 43 ספורטאים מהמשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008 ובאלו שהגיעו ארבע שנים לאחר מכן רק מענף ההרמת משקולות, כש-17 נאלצו להיפרד ממדליות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
אלכסנדר דריגול
צילום: gettyimages
מומלצים