שתף קטע נבחר

ר' המסים: אין חשד להלבנת הון מצד ענבל אור

הרשות הסירה את צווי החילוט שהטילה על נכסיה של יזמית הנדל"ן, אולם הדגישה: "הסרת הצווים מתייחסת לחשד לעבירת הון בלבד, ואין לה משמעות לעניין החשדות לעבירות מס שהם העיקריים בתיק". בא כוחה של אור: "אני רואה פער בין תדמיתו הציבורית של התיק לעובדות המשפטיות"

התפתחות בפרשיית ענבל אור : רשות המסים הסירה את צווי החילוט שהטילה על נכסיה של יזמית הנדל"ן בעילת הלבנת הון. ברשות המסים ציינו היום (ד') כי הסרת הצווים מתייחסת לחשד לעבירות הלבנת הון בלבד, במסגרת חקירתה הפלילית, ואין לה כל משמעות לעניין החשדות לעבירות מס שהם החשדות העיקריים בתיק. הבקשה להסרת הצווים הוגשה לפני כחודש, ובית המשפט אישר אותה כעת.

 

ביהמ"ש אישר למכור את הדירות של ענבל אור

השופט דחה בקשת ענבל אור לפסול את עצמו

חקירת ענבל אור: "אפשר לדרוש מאסר בפועל"

 

עו"ד ירון גולדמן, המייצג את אור מול רשויות המס, ראה את ההחלטה באור חיובי. לדבריו, "הפעולה התבצעה לאחר עיון מעמיק בתיק והחלטת המדינה, קיבלה את אישורו של בית משפט השלום בירושלים כפסק דין בעניין זה. אני רואה פער גדול בין תדמיתו הציבורית של התיק לבין העובדות המשפטיות. ללא ספק יש בדבר סמן חיובי לבאות".

 

עו"ד איתן ארז, כונס הנכסים של אור, מסר בעקבות המהלך כי "באפריל 2016 הוגשה בקשה של רשות המסים לחילוט כלל נכסיה של החייבת ענבל אור ובני משפחתה. הבקשה הוגשה לבית משפט השלום בירושלים, אשר איננו בית המשפט שמטפל בפירוק החברות. בנוסף, הבקשה מנוגדת לדיני הקדימות החלים בפירוק חברות, שהרי הרכוש מיועד לכל הנושים והקורבנות ולא רק לרשות המיסים.

 

"ב-2 ביוני הגשתי לבית משפט השלום בירושלים בקשה לביטול החילוט וניתנה החלטה לתגובת רשות המסים. לאור הידברות בין הצדדים, שכללה אף פגישה עם נציגי הפרקליטות (מיסוי וכלכלה), החליטה הרשות לבטל את צו החילוט ואני מברך על החלטתה שניתנה בעקבות בקשתי. משמעות ההחלטה היא שכל הרכוש של ענבל אור והחברות ימומש ויחולק על פי סדרי העדיפות הקבועים בחוק בפיקוח בית המשפט המחוזי בתל-אביב".

ענבל אור בבית המשפט (צילום: צביקה טישלר) (צילום: צביקה טישלר)
ענבל אור בבית המשפט(צילום: צביקה טישלר)

בסוף פברואר נעצרה ענבל אור על ידי רשות המסים, הובאה בפני שופט בית משפט השלום בירושלים ונשלחה למעצר בית של שבועיים בחשד של השתמטות מתשלומי מס במיליוני שקלים. חוקרי רשות המסים גילו כי לאור היו 16 חברות פעילות, אך על פי החשד על פעילות שש מהן כלל לא דיווחה לרשויות המס.

 

יחד עם אור הובא לבית המשפט ושוחרר בערבות דרור גלעדי, מנהל הכספים של חברת אור סיטי נדל"ן. ברשות ניהלו תחילה מגעים עם גלעדי, מתוך כוונה להופכו, במידת הצורך, לעד מדינה, אולם קבעו לאחר מכן כי התיק כה חזק שאין כלל צורך בעד מדינה.

 

בית המשפט נענה לפני חודשים אחדים לבקשת הרשות, והורה על הוצאת צו האוסר על אור לבצע כל פעולה בנכסים השייכים לה. הצו הוצא לבקשת מחלקת חקירות מכס ומס ערך מוסף בירושלים, המחלקה שהחלה ראשונה את החקירה בחשד שאור לא שילמה מע"מ בסכום כולל של 17 מיליון שקל. כפי שפורסם ב"ידיעות אחרונות", בחודש שעבר הועבר תיק החקירה המלא עם כל החומר שנאסף על החשדות נגד אור לפרקליטות מיסוי וכלכלה לצורך הגשת כתב אישום.

 

אשר לנכסיה של אור, נזכיר כי לפני כשבועיים אישר נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, למנהל המיוחד לנכסי אור, עו"ד איתן ארז, למכור שישה נכסים הרשומים על שמה. מדובר, בין השאר, בדירות פנטהאוז ברמת גן ובגבעתיים ובזכות לדירה בתל-אביב בהיקף מוערך של 25-30 מיליון שקל.

 

בתחילת החודש דחה אורנשטיין את בקשתה של אור, המצויה בהליכי פשיטת רגל, לפסול את כונס נכסיה ואת שופט הפירוקים בעניינה - הוא עצמו. "דעתי לא ננעלה ואינה מושפעת מזהות החייבת", כתב אורנשטיין בהחלטתו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים