שתף קטע נבחר

מטוס ענק רוסי, ועוד 7 אחרים: הסיוע האווירי

"ברייב 200", שיכול לנחות על המים ומסוגל לשאת 12 טון חומר מעכב בעירה, יגיע לארץ כדי לסייע במאבק מול השריפות. בנוסף ינחתו מטוסים מקרואטיה, איטליה, יוון וקפריסין

 

 

 

שמונה מטוסי כיבוי שיכולים לשאת לפחות 10 טון חומר מעכב בעירה כל אחד צפויים להגיע היום (ה') לישראל. המטוסים יגיעו מקרואטיה, איטליה, יוון וקפריסין - ואיתם ינחת גם מטוס הענק הרוסי "ברייב 200". מטוס מסוג זה, שיכול לנחות על המים ונושא 12 טון חומר מעכב בעירה, נשלח לסיוע גם בשריפה בכרמל, לפני שש שנים. עם זאת, הוא קטן בהרבה מהסופרטנקר האמריקני, "אוורגרין 747", שיכול לשאת 95 טון.

 

גם יתר המטוסים שיגיעו כדי לסייע לישראל להתמודד עם גל השריפות שמתרחש במזג אוויר של יובש קיצוני הם גדולים יחסית, כך שיוכלו לטוס מעל אזורי השריפה ולהתמודד גם עם רוחות עזות, ובנוסף הם יכולים לשאת כמות גדולה יחסית של חומרים מעכבי בעירה.

"ברייב 200" בפעולה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
"ברייב 200" בפעולה(צילום: shutterstock)

מטוס רוסי אמפיבי (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
מטוס רוסי אמפיבי(צילום: shutterstock)

מטוס כיבוי מעל השריפה בנטף (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מטוס כיבוי מעל השריפה בנטף(צילום: EPA)

 (צילום: הלל מאיר/TPS) (צילום: הלל מאיר/TPS)
(צילום: הלל מאיר/TPS)

 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

שני המטוסים הראשונים יגיעו בשעות הקרובות מיוון, בערב יגיעו שני מטוסים איטלקים ובהמשך ינחתו בארץ שני מטוסים קרואטים, מטוס אחד מקפריסין והברייר 200 הרוסי. ההחלטה לפנות למדינות הזרות נעשתה על רקע החשש שצי מטוסי הכיבוי שברשות ישראל לא יספיק בהתמודדות מול השריפות מחר,

אז צפויות רוחות עזות שעלולות להגיע ל-70 קמ"ש.

 

הסיוע האווירי יגיע לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס וראש ממשלת קרואטיה אנדריי פלנקוביץ' וביקש מהם סיוע במטוסי כיבוי. ראשי הממשלה של יוון וקוראטיה נענו לבקשה והבטיחו לשלוח בהקדם האפשרי את המטוסים.

 

בביקור שערך ראש הממשלה אתמול בצהריים בחפ"ק גל השריפות ליד זכרון יעקב, הזכיר נתניהו את אסון הכרמל והבאת הסופרטנקר: "היינו כבר בסרט הזה לפני שש שנים, כשהעלינו כאן עשרות מטוסים. היום, מכיוון שיש לנו טייסת משלנו, כמובן הצורך פחות גדול, אבל יש צרכים מסוימים. חלק מהשכנות שלנו כבר קיבלו סיוע מאיתנו, כך שאלו יחסי גומלין טבעיים".


פורסם לראשונה 23/11/2016 21:42

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מטוס "ברייב 200". בא לסייע
צילום: shutterstock
מומלצים