שתף קטע נבחר

מטוס שבו קבוצת כדורגל מברזיל התרסק בקולומביה - 75 נהרגו

81 נוסעים, בהם שחקני קבוצת הכדורגל שאפקואנסה שעשו דרכם לגמר הסודאמריקנה שאמור היה להיערך מחר במדיין, שהו במטוס. מלבד שישה ששרדו את האסון, בהם ארבעה משחקני הקבוצה - כל נוסעי המטוס נספו. הערכה: כשל חשמלי גרם להתרסקות. תיעוד: הרגעים האחרונים לפני העלייה למטוס

75 בני אדם נהרגו הבוקר (ג') בהתרסקות מטוס שנשא בין היתר את שחקני קבוצת הכדורגל הברזילאית שאפקואנסה בדרכה מסנטה קרוז שבבוליביה לשדה התעופה הבינלאומי במדיין שבקולומביה . במטוס היו 72 נוסעים ותשעה אנשי צוות, ומלבד שישה שניצלו בנס - כל יושבי המטוס נספו.

 

בשל תנאי מזג האוויר הקשים באזור, כוחות ההצלה הצליחו להגיע לזירת ההתרסקות רק באופן רכוב ובעיכוב רב, ומאמצי ההצלה נתקלו בקשיים רבים. כלי תקשורת בקולומביה דיווחו כי עד כה זוהו 25 מהגופות בזירה וכי שישה בני אדם ניצלו באסון, בהם אלן רושל, המגן השמאלי של הקבוצה הברזילאית, ושוערי הקבוצה מרקוס דנילו פדיליה וג'קסון פולמן. שחקן נוסף של הקבוצה שרד אף הוא.

  

 

 

תמונות ראשונות מזירת ההתרסקות מקולומביה ()
תמונות ראשונות מזירת ההתרסקות מקולומביה
 

על פי התקשורת המקומית, מדובר במטוס חכור שנשא עליו את חברי קבוצת הכדורגל הברזילאית שאפקואנסה, שהייתה בדרכה למשחק הראשון מתוך שניים בגמר גביע הסודאמריקנה שהיה אמור להיערך מחר במדיין. המטוס, מדגם British Aerospace 146, התרסק בסביבות השעה 22:15, שעון מקומי, באזור הררי שעוטף את העיר. גורמי תעופה בקולומביה מסרו כי המטוס, שהופעל על ידי חברת הצ'ארטר הבוליביאנית לאמיה, ביצע דקות ספורות לפני כן קריאת מצוקה בשל כשל חשמלי.

 

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה מפי גורמי הצלה בשטח כי שישה בני אדם שרדו את ההתרסקות, בהם אלן רושל, 27, המגן השמאלי של הקבוצה, שנראה מועבר באמבולנס לבית חולים באזור, וכן ושוערי הקבוצה, מרקוס דנילו פדיליה וג'קסון פולמן. שחקן נוסף של הקבוצהף ששמו עדיין לא פורסם, שרד אף הוא. כמו כן דווח כי אחת מדיילות הטיסה, חימנה סוארס, ניצלה גם היא, וכן עיתונאי בשם רפאל.

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

חברי קבוצת שאפקואנסה ()
חברי קבוצת שאפקואנסה
 

רגעים לפני העלייה למטוס ()
רגעים לפני העלייה למטוס

שניים מהניצולים: אלן (מימין) ודנילו ()
שניים מהניצולים: אלן (מימין) ודנילו
 

 

  

ראש העיר של מדיין, פדריקו גוטיירס, אמר כי כוחות ההצלה הצליחו לפנות מהמקום כמה בני אדם בעודם בחיים זמן קצר לאחר האירוע. בראיון לתחנת רדיו מקומית בדרכו לזירה אמר ראש העיר כי "זו טרגדיה בממדים גדולים".

 

לפי דיווחים שונים בקולומביה, ייתכן כי במטוס שהו גם כ-20 עיתונאים שהתלוו לקבוצת הכדורגל כדי לסקר את השתתפותה ההיסטורית בטורניר.

 

שאפקואנסה הפכה השנה לאחת ההפתעות הגדולות בדרום אמריקה. עד לפני שנים ספורות היא שיחקה בליגות הנמוכות בברזיל, וזו למעשה הייתה אמורה להיות ההופעה הראשונה שלה אי פעם בגמר טורניר גדול.


פורסם לראשונה 29/11/2016 07:51

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זירת ההתרסקות באזור מדיין
מומלצים