שתף קטע נבחר

טראמפ: לשלול אזרחות או לכלוא שורפי דגלים

הנשיא הנבחר של ארה"ב קרא לשלול את האזרחות של מי ששורף את הדגל האמריקני או להכניס אותו לכלא. כבר לפני 11 שנים הילרי קלינטון הציעה שנת מאסר למציתים

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, קרא היום (ג') לשלול את אזרחותם של אלו שישרפו את הדגל האמריקני. בציוץ בטוויטר ציין הנשיא האמריקני הבא כי מציתי הדגל צריכים להתמודד עם "השלכות" שעלולות לכלול שנת מאסר.

טראמפ על רקע הדגל האמריקני (צילום: AP) (צילום: AP)
טראמפ על רקע הדגל האמריקני(צילום: AP)

הציוץ של טראמפ מגיע בעקבות ההפגנות הסוערות שהתחוללו ברחבי ארצות הברית עם היוודע הבשורה שאיל הנדל"ן הוא זה שינהיג את המעצמה הגדולה בעולם בארבע השנים הקרובות.

אלפי בני אדם יצאו להפגין נגד מינויו של טראמפ לנשיא ארה"ב בכל רחבי המדינה. חלקם אף הציתו את דגלי ארצות הברית כאות מחאה למה שהם רואים ככישלון החברה הדמוקרטית. 

מפגינים נגד טראמפ שורפים את דגל ארה"ב בניו יורק (צלום: רויטרס) (צלום: רויטרס)
מפגינים נגד טראמפ שורפים את דגל ארה"ב בניו יורק(צלום: רויטרס)

בשנת 2005, יזמה מי שהתמודדה נגד טראמפ בבחירות האחרונות לנשיאות, הילרי קלינטון, הצעת חוק שלפיה שריפת הדגל האמריקני תיחשב מעשה פלילי שעונשו הוא שנת מאסר וקנס של מאה אלף דולרים.

 

בתוך כך, טראמפ ממשיך באיוש התפקידים השונים בממשל החדש. הנשיא הנבחר הודיע היום על מינוי של חבר הקונגרס הרפובליקני, טום פרייס, לתפקיד שר הבריאות. פרייס, המגיע מג'ורג'יה, הוא מבקר חריף של תוכנית הבריאות של הנשיא המכהן, ברק אובמה.

 

בנוסף, טראמפ צפוי להיפגש בהמשך היום פעם נוספת עם מיט רומני, אחד ממבקריו החריפים של טראמפ לאורך כל הקמפיין לנשיאות. על פי ההערכות, טראמפ מייעד לרומני את תפקיד מזכיר המדינה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים