שתף קטע נבחר

החלטה בנושא שחרור קצב - בעוד שבוע

במשך שעות דנה ועדת השחרורים בבקשתו של הנשיא לשעבר משה קצב, שמרצה עונש מאסר בגין אונס, לשחרור מוקדם. הדיון הסתיים וההחלטה תתקבל בעוד שבוע מהיום. עורכת דינו של קצב, שני אילוז: "הגיע הזמן לשחררו"

 

 

 

הנשיא לשעבר משה קצב עמד הבוקר (יום א') בפעם השלישית לפני ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר, כדי לבקש שחרור מוקדם. הוועדה התכנסה בבוקר ואחר הצהריים הודיעה כי ההחלטה תתקבל בעוד שבוע מהיום. בהודעה נמסר כי חברי הוועדה התלבטו בשאלה אם נכון יהיה לתת כבר היום את ההחלטה והגיעו למסקנה שיש לנהוג כפי שנהגו בפעמים הקודמות ולמסור את ההודעה במועד אחר.

 

בדיון טענו פרקליטיו כי הגיע הזמן לשחררו וכי הוא עבר טיפול למכחישי עבירה שמוכיח את עצמו. במהלך הדיון פנתה חברת הוועדה לקצב ושאלה איך הוא מרגיש והוא ענה תשובה ארוכה ונרגשת ממנה עולה על שינוי בעמדתו. קצב הביע אמפתיה למתלוננות, אמר שהוא לא מזלזל בהן, ושהוא "עובר תהליך עם עצמו". עו"ד שני אילוז, שמייצגת את קצב, אמרה אחרי הדיון כי קצב שבע אכזבות ולכן הוא אינו אופטימי לגבי ההחלטה, אך הם מנסים לשמור על אופטימיות.

 

על פי ההערכות, הפרקליטות ריככה את עמדתה - ואף שהביעה התנגדות עד כה לשחרורו, תציע לבחון שוב את בקשתו בעוד חצי שנה אם יתמיד בטיפול שהוא עובר בכלא - למכחישי עבירה. קצב נידון לשבע שנות מאסר לאחר שהורשע בביצוע עבירות מין ובהן גם אונס. הוא נידון לשבע שנות מאסר ועד כה ריצה חמש מהן.

קצב בצאתו לחופשה מכלא מעשיהו, אפריל 2016 (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
קצב בצאתו לחופשה מכלא מעשיהו, אפריל 2016(צילום: אבי מועלם)

עד כה התנגדו בפרקליטות בוועדות השחרורים לשחרור, בעיקר נוכח העובדה שקצב לא מקבל אחריות על מעשיו הפליליים ומסרב להביע חרטה, וממילא אינו עובר שיקום כמקובל. לפיכך גם פרקליט המדינה שי ניצן הורה להתנגד לשחרור המוקדם. אך כעת הודיעו שאם האסיר יתמיד בהליך טיפולי במהלך שישה חודשים נוספים, ואם תהיה התקדמות נוספת בהליך הטיפולי, תהיה הפרקליטות מוכנה לשקול בחיוב הסכמה לשחרור מוקדם. 

עו"ד שני אילוז ()
עו"ד שני אילוז

 

קצב משתתף בסדנה של השב"ס למען אסירים המורשעים בעבירות מין שמסרבים להכיר במצבם. אך הוא עדיין לא הודה בעבירות שבהן הורשע ואף לא הביע חרטה בפני הנשים.

 

בדיון בכלא מעשיהו שקלו את חוות הדעת של הרשות לשיקום האסיר, שכבר בדיון הקודם המליצה על שחרורו המוקדם בכפוף לתוכנית שיקום שיעבור מחוץ לכותלי הכלא, וכן את חוות דעתם של גורמי הטיפול בשב"ס שקבעה כי התנהגותו בכלא הייתה טובה. בנוסף ציינו כי אין לו עבירות משמעת ומידעים מודיעיניים שליליים. חוות דעת של הטיפול שעבר למכחישי עבירה קבעה כי חל שינוי חיובי בגישתו. 

 

הפרקליטות תמסור שיש לתת משקל משמעותי לפגיעה בנפגעות העבירה, בין היתר נוכח ההכחשה הציבורית של האסיר. עם זאת, לא פסלו שינוי עתידי בעמדתם, כאמור, אם יראו שינוי משמעותי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים