שתף קטע נבחר

הקלה משמעותית במסחר של חברות ביטחוניות בחו"ל

רשות ההגבלים פרסמה כללים לשיתוף פעולה בין חברות הפועלות ביצוא ביטחוני בחו"ל לפיהן הן יוכלו לעשות זאת ללא אישור בית הדין להגבלים עסקיים או פטור מהממונה על ההגבלים העסקיים

פורסמו הכללים המאפשרים שיתוף פעולה בין החברות הפועלות ביצוא ביטחוני לחו"ל. הכללים פורסמו לשימוע ציבורי על ידי רשות ההגבלים מתוך מטרה לאפשר לחברות בתעשייה הביטחונית המייצאות לחו"ל לשתף ביניהן פעולה מחוץ לישראל ללא אישור בית הדין להגבלים עסקיים או פטור מהממונה על ההגבלים העסקיים.

 

הכללים שניסחה הרשות להגבלים עסקיים הם תולדה של המבנה והצרכים המיוחדים של ענף היצוא הביטחוני, בו פועלות ארבע חברות ישראליות גדולות – רפא"ל, תעש, אלביט והתעשייה האווירית, ולצידן חברות קטנות יותר וחברות זרות.

 

הכללים נוסחו בתיאום עם משרד הביטחון תוך איזון בין הצורך לשמור על התחרות בישראל לבין הצורך של התעשייה הביטחונית להתמודד בתחרויות ברמה הבינלאומית.

 

עידוד שיתופי הפעולה בין החברות נובע מהעלויות הכרוכות בפיתוח מוצרים ביטחוניים ומהצורך של התעשייה הביטחונית להתמודד מול חברות בינלאומיות אחרות מהתחום. ברשות ההגבלים העסקיים הסבירו כי התמודדות טובה יותר של חברות ישראליות בזירה הבינלאומית תגדיל את היצוא הישראלי ותאפשר השקעות גדולות יותר במחקר ופיתוח של מערכות עתידיות.

 

תגובת משרד הביטחון: "פרסום טיוטת הכללים החדשים באה בעקבות מגעים שניהל היועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו"ד אחז בן ארי עם הממונה על ההגבלים העסקיים. מטרתה לשפר את שיתוף הפעולה של התעשיות הביטחוניות בהתמודדות על חוזים בחו"ל וע"י כך לסייע בקידום היצוא הביטחוני הישראלי, זאת מבלי לפגוע בתחרות בשוק הישראלי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלביט מערכות
ניסוי שיגור טורפדו של אלביט
צילום: אלביט מערכות
מומלצים