שתף קטע נבחר

אחרי 3 חודשים של הנשמה: הלל נושם בעצמו ומחייך

הלל יונתן נולד בבי"ח קפלן עם אי ספיקה רב מערכתית ואושפז בטיפול נמרץ. אחרי ניתוח מורכב וטיפול מסור של 3 חודשים הוא השתחרר בימים אלה הביתה. המשפחה: "זה נס חנוכה שלנו"

התינוק הלל יונתן טובים בן ה-4 חודשים מהמושב נחלה בשפלה, נולד בניתוח קיסרי חירום בבית החולים קפלן ללא נשימה ועם בעיה מורכבת מאוד בלב ובכבד שגרמה לאחר הלידה לאי ספיקה רב מערכתית.

 

שלושה חודשים הוא היה מונשם ביחידה לטיפול נמרץ ילדים ובאופן יוצא דופן שכלל ניתוח להצלת הכבד ע"י ד"ר בוריס אורקין, מנהל היחידה לכירורגיה ילדים, הוא התאושש והשתחרר בימים האחרונים לביתו לחגוג עם משפחתו נר הראשון של חנוכה.

 

ד"ר מיכאל צ'יגרינסקי וצוות היחידה לטיפול נמרץ ילדים עם הלל יונתן והוריו  (צילום: בית חולים קפלן)
ד"ר מיכאל צ'יגרינסקי וצוות היחידה לטיפול נמרץ ילדים עם הלל יונתן והוריו (צילום: בית חולים קפלן)

 

"היה סיכון ממשי לחייו"

נטע, אמו של הלל יונתן, מטפלת בגן ילדים בעיסוקה, הגיעה לחדר מיון יולדות בבית החולים קפלן והרופאים זיהו שיש בעיה בדופק של העובר, והחליטו מיידית על ניתוח קיסרי דחוף. נטע, לה שני ילדים בני 6 ו-7 נלחצה מאוד אך הרגישה בידיים בטוחות של הצוות הרפואי במחלקת יולדות, בניהולו של פרופ' ציון חגי.

 

"מיד לאחר שילדתי את הלל יונתן בניתוח קיסרי בהרדמה מלאה הצוות הרפואי התחיל להנשים אותו כי הוא היה עם דופק וללא נשימה", היא מתארת. "הסבירו למשפחה כי התגלתה בעיה לבבית מורכבת ביותר וכי יש סיכון ממשי לחייו. הוא הועבר למחלקת פגים ולאחר מכן היה מונשם שלושה חודשים ביחידה לטיפול נמרץ, שם שמרו אותו בחיים. הצוות של טיפול נמרץ הוא כמו משפחה שלי".

 

נטע מבקשת להודות לצוות בבית החולים: "אני רוצה לציין את ד"ר שפירו, מנהל טיפול נמרץ, ואיתו את כל הצוות הרפואי, מתמחים, אחיות, הצוות התומך והעובדת הסוציאלית שהקלה עם ההתמודדות היומיומית. הם לא זזו ממנו לרגע ושמרו על אופטימיות וחיוך. הם הצילו לי את הילד".

 

ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בקפלן, אמר כי מדובר בנס חנוכה של ממש. "הוא נולד עם מומים מולדים שהביאו תוך זמן קצר ביותר לאי ספיקת לב ואי ספיקה רב - מערכתית. מדובר בבעיות נדירות שהצריכו שיתוף פעולה של מומחים מתחומים שונים, כגון טיפול ביילוד, קרדיולוגיה ילדים, כירורגיה ילדים, טיפול נמרץ ילדים ועוד.

 

"התינוק הונשם תקופה ארוכה מאוד של שלושה חודשים והצוות הרפואי השתמש בתרופות נדירות כדי לשפר את מצב הלב ואספקת הדם למערכות החיוניות", הוא מסביר.

 

בהמשך ביצע ד"ר בוריס אורקין, מנהל היחידה לכירורגיה ילדים, ניתוח מורכב שנועד להציל את הכבד ע"י שחזור של ניקוז המרה. "לאחריו ראינו איך מצבו של יונתן משתפר מיום ליום בשיתוף מלא עם ההורים המקסימים שסמכו עלינו לאורך כל הדרך", סיכם ד"ר שפירו.

 

"ברגע שאמרו שיונתן משתחרר הביתה היינו כל כך מאושרים", סיפרה נטע אמו של יונתן, "עברנו תקופה קשה עם רגעי משבר אך אופטימית בעזרת הקדוש ברוך הוא והרופאים הנהדרים, משש 'המלאכים בלבן'. הוא עדיין לא עבר ברית ובימים הקרובים יעבור. עבורנו מדובר בחג חנוכה מאושר במיוחד".


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות קפלן
התינוק הלל יונתן. אחרי 3 חודשים בטיפול נמרץ
צילום: דוברות קפלן
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים