שתף קטע נבחר

כדור אש אדיר בנופש: צפו במטאור בספרד

תיירים בקוסטה דל סול ותושבים רבים בדרום ספרד נדהמו לראות פס אור בשמיים - ואז כדור אש. כך נראה המטאור, שנע במהירות 20 ק"מ בשנייה

 

 

 

כדור אש בזמן החופשה: תיירים המומים צפו מקרוב במטאוריט מתרסק לכדור הארץ במהירות של 72,000 קילומטר בשעה - או 20 קילומטר בשנייה. כדור האש האדיר נראה בדרום ספרד, בסביבות השעה 22:25 בערב ביום ראשון. צפו במטאור.

 

תיירים בקוסטה דל סול ותושבים בדרום ספרד סיפרו כי הרגישו כאילו "האדמה זזה", והשוו זאת לפיצוץ או לרעידת אדמה קטנה. בתמונות נראו העצם השמיימי חודר לאטמוספירה של כדור הארץ ואז מתפרק ונשרף, תוך שהוא גורם לפס אור בשמיים.

מטאור בדרום ספרד ()
מטאור בדרום ספרד


המטאור נראה בזמן מטר ג'מינידים, מטר מטאורים חזק שמתרחש באמצע דצמבר מדי שנה. דיווחים על המטאור הועברו מתושבי ערים רבות בספרד, בין היתר מסביליה, טולדו, גרנדה ואלמריה - ואפילו במרכז ספרד היו שראו אותו. ב"דיילי מייל" נכתב כי בעת שחצה את השמיים היה המטאור בהיר בהרבה מהירח.

 

באתר העוקב אחרי מטאורים צוין כי "העדויות והניתוח הראשוני מרמזים כי ככל הנראה חלק מאבן ששרדה את הכניסה הפתאומית שלה לאטמוספירה נפלה לקרקע בצורת מטאוריט".

 

מטאורים הם אבנים קטנות מהחלל החיצון שנשרפות בעת כניסתן לאטמוספירה ובכך יוצרות פסי אור מרהיבים. המטאורים קטנים משמעותית מאסטרואידים ושונים זה מזה בגודלם - מגרגירים קטנטנים ועד עצמים גדולים ברוחב של מטר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים