שתף קטע נבחר

מי היה גדול יותר במכבי ת"א?

מצד אחד ערן זהבי שהיה הרגליים, הפנים והידיים של המועדון המצליח ביותר. מצד שני, אבי נמני הוא עדיין "המלך" היחיד של האוהדים הצהובים. הצביעו ואמרו את דעתכם

 

 

זהבי, בגלל המהירות

אז נכון, לערן זהבי יש אליפות אחת אדומה בלתי נשכחת ברזומה בתוך ים של הישגים צהובים. אבל הגדולה של המותג "ערן זהבי", במיוחד במבחן הזמן, היא כבר מזמן לא עניין של צבעים. יותר מהכל היא באה לידי ביטוי בהפיכתו המהירה כל כך לאבי נמני החדש, גיבור התקופה, סמל מודרני, אחד שהצליח להפיח אמונה מחודשת באלפי מיואשים שלא התגברו על אובדן ה"נמניות".

 

בשלוש שנים וחצי המותג הזה הפך ליותר מעוד מותג נוצץ, אלא לרגליים, לפנים ולידיים של המועדון המצליח בישראל. בזכות ערן זהבי, מכבי ת"א חזרה בעצמה להיות מותג מנצח והישגי. ועוד לא אמרנו מילה על הקושי למלא את הבור שהשאיר.

 

זהבי. הסמל המודרני (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
זהבי. הסמל המודרני(צילום: עוז מועלם)

 

נמני, בגלל המלכות

"הוא המלך" – הכריז עליו ניר קלינגר שהיה מאמנו ב־2003, שעה קלה לאחר שאבי נמני הביא במו רגליו למכבי את הזכייה באליפות.

 

אבי נמני הוא מגדולי הכדורגלנים של מכבי ת''א בכל הזמנים ומושא להערצה של רבבות אוהדי המועדון עד היום. הוא הטביע את חותמו בצורה בולטת בכלל בכדורגל הישראלי.

 

נמני. עדיין מושא להערצה (צילום: אלי אלגרט) (צילום: אלי אלגרט)
נמני. עדיין מושא להערצה(צילום: אלי אלגרט)

 

הקריירה הנהדרת שלו, בעיקר כקשר התקפי, הייתה לא רק על כר הדשא, שם כבש עבור מכבי ת''א 174 שערים ב־379 משחקי ליגה, שיא שלא נשבר עד כה. לכך תוסיפו את העובדה שרשם 80 הופעות במדי נבחרת ישראל בהן כבש 17 שערים באירופה והוא אף שיחק במדי אתלטיקו מדריד ודרבי קאונטי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
ערן זהבי
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים