שתף קטע נבחר

להזיז את הפאי: נסו לפתור חידה בת 120

ממגן דוד לשבע שורות של פשטידות, שבכל אחת ארבע פשטידות: החידה שהוצגה לראשונה ב-1896 רק נראית פשוטה. בוא נראה אתכם

 

מגן דוד של פשטידות. איך אפשר להפוך זאת ל-7 שורות עם 4 פשטידות בכל שורה? ()
מגן דוד של פשטידות. איך אפשר להפוך זאת ל-7 שורות עם 4 פשטידות בכל שורה?

החידה הזו פורסמה בדיוק לפני 120 שנה, אבל היא עדיין מקשה על המנסים לפתור אותה, ממש כמו ביום שבו הוצגה. בחידת פשטידות הבשר, שפורסמה ב"דיילי מייל" לרגל חג המולד, 12 מינסמיט או מינס פאי - פשטידות בשר בריטיות – המחוברות בשישה קווים ישרים, בדומה לצורת מגן דוד.

 

המטרה היא להפוך את ששת הקווים הישרים הללו, שכל אחד מהם מכיל ארבע פשטידות, לשבעה קווים ישרים, שגם בהם ארבע פשטידות כל אחד. זאת, בהגבלה חשובה ומרכזית אחת - מותר להזיז ממקומן ארבע פשטידות בלבד מתוך ה-12.

 

החידה הוצגה לראשונה ב-1896 על ידי הנרי ארנסט דדני. אלכס בלוס, מחבר ספר חידות, חשף אותה מחדש השבוע ב"דיילי מייל" ואמר שפורסמה על ידי דדני לרגל חג המולד לפני 120 שנה. לדבריו, זו דוגמה לז'אנר חידות פופולרי שהופיע לראשונה בסביבות שנת 1820, ומכונה "חידות נטיעת העצים", מכיוון שלרוב יש להציב מספר מסוים של עצים במספר מסוים של שורות.

 

לא הצלחתם עדיין לפתור? הנה כמה רמזים. קחו תחילה את הפשטידה השמאלית העליונה, והציבו אותה ממש מתחת לשתי הפשטידות העליונות שבאמצע. אחר כך, קחו את הפשטידה הימנית העליונה, והציבו אותה מעל שתי הפשטידות התחתונות שבאמצע. מה נשאר? לקחת את שתי התחתונות האמצעיות, ולשים אותן בין אלו שהעברתם קודם לכן. אז מה התשובה הסופית? לחצו על התמונה וגלו את הפתרון.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים